Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
FordMustangGT
Schaal: 1:18

Re: Mr. Dj M. --> Saab 9-3 Earo Cabrio - set :)

Bericht door FordMustangGT »

Ze zien er idd niet verkeerd uit, Dj M, leuk setje zo op de foto's :cool:
Afbeelding
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Ik vind nog steeds dat BBurago nieuwe wieltjes moet introduceren, maar voor de rest zien ze er goed uit :!:
Afbeelding
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

Nette modellen, normaal zijn Bburago's op deze schaal wat grover, maar deze zien er prima uit :thump_up: !
Afbeelding
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Inderdaad hele mooie modelletjes. De afwerking valt me niet tegen :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
tom

Bericht door tom »

Zo slecht zijn die kleine Burago's inderdaad niet. Ik heb laatst de Audi R8 gekocht en daar is ook niet veel over te klagen voor dat geld.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Bedankt allemaal voor de gegeven reacties, zometeen volgt meer! :thump_up:
Overigens ben ik erg tevreden met de witte. Deze is ook niet spierwit, maar beetje creme achtig of gebroken wit zeg maar. Vind het erg smaakvol staan en je krijgt een mooi contrast, ook komen de achterlichten bij deze kleur echt mooi uit! Iets waar je na de facelift echt op moet letten als je deze auto koopt. Vooral de meer speciale kleurtjes ogen lekker heb ik het idee :roll: :P

Hopelijk gaat het nog lukken met de 1:18 Saab 9-3 cabrio, dan krijgen de kleine Bburagotjes er nog een leuke grote broer bij :D
jochen schreef:
Mr. Dj M. schreef:...
--- Saab 9-3 Earo Cabrio ---
is het niet Aero ipv Earo? :) iig het zijn heel mooi afgewerkte modellletjes!! :thump_up:
True, was een beetje laat gister want moest er vanochtend vroeg uit voor sport. Had competetie vanochtend, dus gisteravond moest ik beetje opschieten, verhaaltje dus niet meer echt goed en helder over gelezen en daarom ook geen tijd de 1:18's te posten :roll:
En Jochen haal ff de pics uit de qoute aub :)

Wieldop schreef:Ik vind nog steeds dat BBurago nieuwe wieltjes moet introduceren, maar voor de rest zien ze er goed uit :!:
Andere wieldoppen zouden een boel doen ja! maar toch hebben die dingen wel hun charme eigenlijk. De oude standaard stijl waarbij allen precies hetzelfde design hebben, nee dat kan echt niet meer! en voor die 2 euro niet te klagen wat details inderdaad, al zijn deze nieuwe wel een stuk beter dan die oude met hun stickers e.d. ipv opdrukjes en verfwerk.
Scapa888

Bericht door Scapa888 »

Mooie Saabs DJ M. Binnenkort maar een keer een shoot houden met de 1:1 :mrgreen: Wat betreft de velgen, die vind ik in dit geval juist erg leuk.

Ze hebben namelijk wel wat weg van de 19inch Hirsch Performance velgen. (Hirsch=huistuner van Saab)

Pics voor de beeldvorming
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verhuur van Race Simulatoren, Formule 1 auto's en Pitstop Games.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Scapa888 schreef:Mooie Saabs DJ M. Binnenkort maar een keer een shoot houden met de 1:1 :mrgreen: Wat betreft de velgen, die vind ik in dit geval juist erg leuk. Ze hebben namelijk wel wat weg van de 19inch Hirsch Performance velgen. (Hirsch=huistuner van Saab)
Inderdaad en natuurlijk ook van de wielen op de vorige 9-3's! Zeker het voorgaande type pre-facelift, want die zag je nog vaak met driee-spaaks :)
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> Renault Spider + Megane C. & Saab 93 Aero C.

Bericht door Mr. Dj M. »

Goed dan is het nu tijd voor de 1:18 update!

Vrijdag deze als eerst gescoord voordat ik door het Alexandrium winkelgebied ging struinen. Via marktplaats gevonden en een leuk bod gedaan op beide. Vooral de Spider wilde ik gewoon er graag hebben. Ik had niet speciaal een voorkeur kleur maar geel en blauw vond ik altijd erg gaaf staan op deze auto, maar ik moet zeggen dat het metallic rood hem best goed staat! Het geel van de Megane is echt de kleur die bij de auto past en is naar mijn weten dan ook de introductie kleur. Waarschijnlijk hebben de modellen wel sinds hun bestaan alleen maar stof gevangen en zijn ze nooit schoongemaakt, kortom meer dan 10 jaar stof en troep zat op de auto's gebakken :thump_down:
Gelukkig doet een beetje zorg wonderen al ging er behoorlijk wat tijd in zitten. Modellen eerst een beetje van hun ergste stoflaag afgeholpen en vervolgens met een beetje vocht de boel schoongemaakt. Daarna gepolijst en vervolgens weer met een beetje vocht opwrijven......
Toen dat klaar eindelijk was, werd het tijd het Anson fabrikaat te updaten. Iets dat bij de Spider beter was te doen dan de Megane en gezien de staat het ook veel meer waard was! Het is wel duidelijk dat Anson toen d'r tijd duidelijk meer moeite had met non-metallic lakken en dat er ook geen blanke lak over zit. Het model is absoluut niet goed gespoten en een sinasappel huidje is vaak aan te treffen en ook langs de randen (van onder) is deze behoorlijk gehavend, waarbij de motorkap een luchtblaasje kende. Daar verwijderde ik de lak dus perongeluk van tijdens het schoonmaken! Weer een duidelijk bewijs dat er nooit iets aan is gedaan! De Megane van m'n broertje die blauwmetallic is, is dan ook qua lak stukken beter en ook het Karmann opdrukje op de flanken ziet er een stuk netter uit.

Dit was voordat maar echt iets is gedaan. Het zonnetje doet wonderen op zo'n foto, de ergste stoflaag was wel verwijderd.
Afbeelding

- Wat ik aan de Megane heb gedaan, is het interieur wat voorzien van zwart gekleurde details. Zo zijn de speakerkappen en de ventilatiegaten aangepakt en ook de knopjes op de middenconsole en naast het display bovenaan weergegeven. Dit heeft het massale grijs wat verholpen en wat meer dimensie gebracht in het plastic. Van buiten zijn de ruitensproeiers gedaan en de handgrepen nu goed zwart gemaakt en dat geld ook voor de binnenkant van het Renault teken op de neus. Ook is de uitlaat geen vlak stukje plastic meer, er is een gat in gemaakt en de uitlaat is vervolgens zilver geschilderd. De zijknipperlichten kan ik eventueel nog zilverkleurig/wit doen maar, vanwege de achterlichten die het oranje sowieso moeten behouden, weet ik nog niet of ik dit "moet" doen.
- De Spider, daar is heel wat bij gedaan. In het interieur heb ik de "gaten" in de padalen zwart gemaakt, is het display bovenin verplaatst naar rechts waar het hoord en zijn de knopjes links ernaast gemaakt. Op de middenconsole heb ik het alarmlichten teken geschilderd en het grote zwarte vlak eronder. De twee zwarte delen ertussen zaten er al, maar die liggen ipv horizontaal verticaal! [KLIK] Daaronder heb ik het metalen plaatje gelijmt met daarop de bijbehorende tekst (die echt niet te lezen is hoor, zo goed ben ik nou ook weer niet maar wat zwart doet goed :P ). Als laatste ook de handremknop gedaan en die zilver gemaakt.
In het exterieur van de spider, zijn de spiegels voorzien van "glas" d.m.v. uit hetzelfde metalen plaatje de juiste vorm te knippen en deze in de spiegels te monteren. (Er was namelijk nog maar één spiegel stickertje aanwezig.) Ook heb ik de remklauwen rood gemaakt, het binnenste van het Renault teken zwart, de zijknipperlichten zilver, de voorknipperlichten donkerder gemaakt met een rode cdstift en de achterlichten ook behandeld met hetzelfde ding. De achterlichten zijn dus nu allemaal rood van achter met een beetje zicht nog op de oranje streepjes voor de knipperlichten en het binnenrrechterachterlicht (*Zo samengevoegd woord is leuk voor scrable :lol: *) dat langs de rand nog kleurloos is. Als laatste ook hier het stuk plastic aan de achterkant van een gat voorzien en in de juiste tinten geverft.

Goed hehe, dit was het praatwerk! Picture time!
--- (Anson) Renault - Megane Cabrio ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

--- (Anson) Renault - Spider ---

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Twee zeer leuke Renaults, DJ M, zien er goed uit na je behandeling :worshippy:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Leuk gedaan!
Goede keus van Anson om van deze auto's modellen te maken, hebben geen concurrentie gekregen...
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

tom schreef:Leuk gedaan!
Goede keus van Anson om van deze auto's modellen te maken, hebben geen concurrentie gekregen...
Dat was toen inderdaad een goede keus. Staat bij deze hele serie Renaults op de doos, als je een doos hebt :roll:, ook op dat ze exlusive zijn. Niemand anders mocht/mag ze dus ook maken, dus een deal gesloten met Renault blijkbaar! Ze doen nu eigenlijk niet anders doordat ze dealer edities maken, maar welke precies? geen idee want de naam van de fabrikant staat eigenlijk nooit onder de chinese dealer edities!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

wat een mooie Spider seg... :shock:
Thomas Bol
Contacteer:

Bericht door Thomas Bol »

Die Spider is dik man!! :thump_up:
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks

Binnekort
- ... Suprise!
Nils

Bericht door Nils »

Toch is die Mégane, ondanks de slechte detaillering, een genot voor het oog. Prachtig!! De Renault Cabrio is niet zo echt mijn ding. :roll:
Die Saab-velgen lijken inderdaad op die originele velgen, ziet er wel kek uit! :ja:

Groetjes Nils :mrgreen:
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
Plaats reactie