Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Beste Porsche,
Ik heb maar één Espace (zie foto) , dus ook niet met de VTM-reclame.
Waar staat die afkorting voor?
Chummy,
De R15 is geen oud model van Norev; maar gemaakt uit een oude mal (die ze nog hadden liggen).
Dat doen ze bij Norev vaker.
Ik heb jarenlang gewacht met het kopen van een R20/R30 en uiteindelijk tóch maar de Norev gekocht.
Hij is echter ook uit een oude mal en dus erg grof.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de R15: ik had hem al minstens 10x in de hand gehad voor ik hem besloot te kopen (hij hoort er zo bij hé....)
Jouw oude Norev-modelletjes hebben natuurlijk weer hun eigen charme omdat het leuke herinneringen aan vroegere tijden zijn.
Ik heb maar één Espace (zie foto) , dus ook niet met de VTM-reclame.
Waar staat die afkorting voor?
Chummy,
De R15 is geen oud model van Norev; maar gemaakt uit een oude mal (die ze nog hadden liggen).
Dat doen ze bij Norev vaker.
Ik heb jarenlang gewacht met het kopen van een R20/R30 en uiteindelijk tóch maar de Norev gekocht.
Hij is echter ook uit een oude mal en dus erg grof.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de R15: ik had hem al minstens 10x in de hand gehad voor ik hem besloot te kopen (hij hoort er zo bij hé....)
Jouw oude Norev-modelletjes hebben natuurlijk weer hun eigen charme omdat het leuke herinneringen aan vroegere tijden zijn.
straatauto,
VTM staat voor Vlaamse Televisie Maatschappij.
dat is nogal een populaire tv zender hier in Belgie (Vlaanderen)
en ik weet net zoals porsche dat er indertijd van die miniatuur Espace zijn uit gebracht met het logo en de kleuren van VTM..omdat ze indertijd met espace reden...ik denk dat ze er trouwens nog met rijden,dan wel met het recentere model ervan..
hierbij een foto..

VTM staat voor Vlaamse Televisie Maatschappij.
dat is nogal een populaire tv zender hier in Belgie (Vlaanderen)

en ik weet net zoals porsche dat er indertijd van die miniatuur Espace zijn uit gebracht met het logo en de kleuren van VTM..omdat ze indertijd met espace reden...ik denk dat ze er trouwens nog met rijden,dan wel met het recentere model ervan..
hierbij een foto..

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
- straatauto
- Contacteer:
Ah die JonnoT!
Leuk dat jij ook steeds weer belangstelling toont.
Ik ben inmiddels ook via Photobucket bezig; de foto's zijn wél 640x480 maar nog niet direkt bij het downloaden (ze komen in eerste instantie "te groot binnen")
Wie weet er een oplossing?
Vandaag twee Amerikanen die ik al eens eerder solo gefotografeerd had.
Tegenwoordig koop ik dit soort modellen niet meer (Deze handbouwmodellen zijn me té duur en worden langzamerhand bijna geëvenaard door de betere seriemodellen).
Zelf ben ik erg enthousiast over de foto's (na wel 30x proberen en bewerken van de tweede foto):
Cadillac Sedanet 1949 Motor City USA
Buick Roadmaster Riviera hardtop 1957 Conquest Models

Ik ben inmiddels ook via Photobucket bezig; de foto's zijn wél 640x480 maar nog niet direkt bij het downloaden (ze komen in eerste instantie "te groot binnen")
Wie weet er een oplossing?
Vandaag twee Amerikanen die ik al eens eerder solo gefotografeerd had.
Tegenwoordig koop ik dit soort modellen niet meer (Deze handbouwmodellen zijn me té duur en worden langzamerhand bijna geëvenaard door de betere seriemodellen).
Zelf ben ik erg enthousiast over de foto's (na wel 30x proberen en bewerken van de tweede foto):
Cadillac Sedanet 1949 Motor City USA
Buick Roadmaster Riviera hardtop 1957 Conquest Models

Laatst gewijzigd door straatauto op ma 24 dec 2007 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja dat is inderdaad een dure hobby. Af en toe veroorloof ik me er één als de prijs er naar is. Ik houd van variatie in kwaliteit, geeft een leuk overzicht over de mogelijkheden binnen het onderwerp verzamelenstraatauto schreef:Ah die JonnoT!

De C-style Ferrari 250 GT Drogo is nog van een oudewetse (heavy) kwaliteit.

Recent deze Looksmart Ferrari PPG Pacecar gekocht

- straatauto
- Contacteer:
Ik heb niet exact de Chrysler/Sunbeam Avenger Tripoux maar wél twee broertjes van deze auto (kwamen destijds in Engeland allemaal van dezelfde lopende band).tripoux schreef:IJzingwekkende mooie foto's Volvofiel!
Mijn medefotorouteredactielid schoot vanochtend een mooie plaat van de zeldzame Chrysler/Sunbeam Avenger. Het lijkt me stug dat Straatauto daar geen model van heeft...
De Morris moet ik (zoals jullie zien) nog even verder opknappen: Spatbord van de sloop nog even spuiten, roest verwijderen, nieuwe antenne en de voorruit schoonmaken.
Morris Marina1971-1978 Vanguards (Hidden treasures)
Hillman Avenger Vanguards

Laatst gewijzigd door straatauto op ma 24 dec 2007 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- straatauto
- Contacteer:
Het leuke is dat het indertijd ook zo ging met die auto's:PORSCHE schreef:Dat met die roest is geweldig
Roestig spatbord goed schuren, roestplekken bijwerken, spatbord in de menie zetten en voordat je toe was aan het spuiten van de laklaag kwam de roest er al weer door.
De Engelse auto's hadden toen evenals b.v. de Alfa Sud de naam "al te roesten in de folder".
Vandaag ben ik even aan het experimenteren met het "fotolinken"; vandaar nog wat extra foto's van wagens uit ver vervlogen tijden (een beetje strijdig met de titel van het topic):
Renault Celtaquatre Norev
Peugeot 202 1946 Altaya