Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Tijd voor een update van mijn Surinaamse wagens.

De Nissan Skyline is van Kinsmart, made in China schaal 1:36 :eh: Ze lagen in een mandje en waren de enige modellen die nog ergens op leken. Geen doosje, zo om mee te nemen.
Deze reden veel rond.
Afbeelding
Afbeelding

Verder stonden overal Graafmachines, nog werkend, maar ook overwoekerd door klimplanten. Die stonden daar als sloop ijzer. Verder reden er overal DAF trucks rond van dit model 95 en andere nummers. Ik verzamel geen trucks en gravers, maar het is zo een leuke herinnering. Ik heb ze vuil gemaakt met verdunde bruine verf en roest plekken erop. De modder is daar rood/geel door de bauxiet. Schaal is 1:87 H0 dus.

Afbeelding
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D TOCH NOG IETS GEVONDEN ZIE IK GINDER IN SURINAME :mrgreen: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Bracer

Bericht door Bracer »

:shock: Skylines :worshippy: prachtige wagens hoor Peter, zo heb je weer een zeer origineel aandenken aan je vakantie :thump_up: nu nog wat jungle erbij en tis compleet :mrgreen:
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zijn inderdad weer een paar leuke modellen. Ook leuk dat je die trucks er hebt laten uitzien als in de Jungle :)
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Mooie Skyline :thump_up: :thump_up:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Peter Parker schreef:
Peter Parker schreef:De BTCC Volvo van Jan Lammers voor een normalere prijs dan 125 euro, waar ie me laatst voor is aangeboden.

Het lijkt erop dat ik vandaag de ebay koper ben van dit kitje, en Minicars is bereid om hem voor me te maken. Nu alleen nog zien of de afhandeling goed gaat, want we hebben op dit forum meer ellende rond dit model meegemaakt.
Afbeelding

Peter
Ik denk dat je jezelf tekort doet door hem te laten bouwen door iemand anders. Ben momenteel met precies hetzelfde kitje bezig en dan jouw restauraties kennende in je privecollectie, moet je dit ook lukken.
Het is geen BBR of Tameo kit.!!! Het bestaat uit niet al teveel onderdelen en ze zijn nog mooi afgewerkt ook. En verder is er al één groot risico voor je uit handen genomen. De ruitjes bestaan namelijk uit één stuk acrylaat. Net zoals bij je Dinky's en Corgi Toys. Dit plaats je dus in één keer. Ook zijn er slechts weinig photo-etch onderdelen.
Zou zeggen: bekijk je kitje eens goed als je het binnen hebt,...en trek dan je conclusie. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Executive

Bericht door Executive »

Mooie wagen die skyline..

Die witte kleur
staat m goed!
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:
Peter Parker schreef:
Peter Parker schreef:De BTCC Volvo van Jan Lammers voor een normalere prijs dan 125 euro, waar ie me laatst voor is aangeboden.

Het lijkt erop dat ik vandaag de ebay koper ben van dit kitje, en Minicars is bereid om hem voor me te maken. Nu alleen nog zien of de afhandeling goed gaat, want we hebben op dit forum meer ellende rond dit model meegemaakt.
Afbeelding

Peter
Ik denk dat je jezelf tekort doet door hem te laten bouwen door iemand anders. Ben momenteel met precies hetzelfde kitje bezig en dan jouw restauraties kennende in je privecollectie, moet je dit ook lukken.
Het is geen BBR of Tameo kit.!!! Het bestaat uit niet al teveel onderdelen en ze zijn nog mooi afgewerkt ook. En verder is er al één groot risico voor je uit handen genomen. De ruitjes bestaan namelijk uit één stuk acrylaat. Net zoals bij je Dinky's en Corgi Toys. Dit plaats je dus in één keer. Ook zijn er slechts weinig photo-etch onderdelen.
Zou zeggen: bekijk je kitje eens goed als je het binnen hebt,...en trek dan je conclusie. :thump_up:

MMM ik weet het nog niet :| , dat precieze werk ligt me niet, maar ik zal eerst kijken voor ik met hem naar Minicars ga. Het zou me veel geld schelen. Bedankt voor het idee!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Voor een klein prijsje van een plaatsgenoot 7 wrakjes van Dinky Toys kunnen overnemen. Een Vespa 2CV, een Diane, een Merryweather fire tender, een Ford Transit bus, een Sommerset, een melkwagen en Fordsen truck.
Weer heel wat werk om op te knappen, maar erg leuk. Vooral die Vespa is moeilijk te vinden. Dat was een Frans mini autootje met een 2 takt motor.
Ik zal bij MK Models ontbrekende deuren bestellen, bandjes en een motorkap voor de Diane. Die wordt rijk van me. :doh:
De Somerset is zo goed als kaal en hoorde zwart/creme te zijn, de zogenaamde two tone. Dat was toen een unicum, 2 kleuren op 1 model.
De Somerset, de Fordson truck en het gele melkwagentje zijn het oudst, daarna de Vespa en de Ford Transit zit er tussenin met de Diane en Brandweerauto als nieuwste.

Afbeelding

Afbeelding
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Mooie wagentjes Peter!

En leuk om modellen die je veel ziet rijden als herinering mee te nemen :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

BU schreef:Mooie wagentjes Peter!

En leuk om modellen die je veel ziet rijden als herinering mee te nemen :thump_up:

Jou ook een tijdje niet gezien Bu, vakantie ook?
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Nee, ik ben aan het afkicken :oops:. Omdat ik op sommige topics geen zinvolle reactie kan/wil geven, doe ik dat ook niet. Dat om te voorkomen dat het forum vol gespamt wordt met zinloze reacties :wink:.
tom

Bericht door tom »

Leuk spul! Die Dyane kreeg ik als klein kind van mijn ouders toen ze de 1:1 kochten. Helaas heeft deze een aanval met Humbrol-verf niet overleefd. :(
Bracer

Bericht door Bracer »

Daar zul je wel weer even zoet mee zijn Peter :mrgreen: :thump_up:
Een leuke partijtje wagentjes waarvan ik zelf de Ford Transit nog terug ken van mn eigen oude speelautootjes, hoewel die toen zelfs al oud was :mrgreen: veel succes met de renovatie! :thump_up:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Leuke karretjes, Vooral de Vespa is lollig :thump_up: :D
Plaats reactie