Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Verzameling OTF'er (Renault Clio Williams Phase 1)
Norev laat weer eens zien dat ze erg leuke modellen kunnen maken
Echt een fraaie aanwinst 
Mooie Clio !!!!
-
rsh_scuderia
- Moderator
- Schaal: 1:18
Een Willie is de bombediggity van de Fransche gebackjes.
Juiste kleur, juiste velgen, juiste motor en juiste afmetingen.
Fijn modelletje van Norev ook. Ziet er prijs/kwaliteitsmatig ook goed uit
Juiste kleur, juiste velgen, juiste motor en juiste afmetingen.
Fijn modelletje van Norev ook. Ziet er prijs/kwaliteitsmatig ook goed uit
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op zo 06 mar 2011 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Domme spelfouten er uit gehaald
Reden: Domme spelfouten er uit gehaald
- Mr. Dj M.
Mooie update OFT'er!
De kleur van het donkere deel van de achterlichten is volgens mij te bruin, maar verder is het echt een top model van Norev. Alleen wat betreft de Otto, dat is toch ook een Phase 1?
Volgens mij was dit de Phase 2 Clio van de eerste generatie, zie de koplampen:

De kleur van het donkere deel van de achterlichten is volgens mij te bruin, maar verder is het echt een top model van Norev. Alleen wat betreft de Otto, dat is toch ook een Phase 1?

- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Geweldig wagentje en Norev bewijst dat ze in staat zijn om erg mooie modellen te maken! Mooie aanwinst
.
- Niek-106
- Contacteer:
Norev heeft er een schitterd model van gemaakt, de details op deze geweldige Clio Williams zijn dik in orde 
- alain_1978
Amaai dat is hier even jeugdnostalgie zeg. Een Clio Williams
Vroeger had er iemand van de naburige gemeente zo'n exemplaar. Wat ging dat ding hard zeg!
Dit 1:18-model is heel mooi met veel fijne details. Echt wel een juweeltje om zien

Vroeger had er iemand van de naburige gemeente zo'n exemplaar. Wat ging dat ding hard zeg!
Dit 1:18-model is heel mooi met veel fijne details. Echt wel een juweeltje om zien

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Ik duidde specifiek op de Clio Williams.Mr. Dj M. schreef: Alleen wat betreft de Otto, dat is toch ook een Phase 1?
De Phase 1 is de gelimiteerde variant (2500 exemplaren in 1993), de Phase II en III zijn niet gelimiteerd (vanaf 1996).
Ook het interieur is op enkele punten verschillend.

nope klopt niet..Mr. Dj M. schreef:Mooie update OFT'er!
http://static.cargurus.com/images/site/ ... 60856.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat jij toont is de Clio I Phase III..
Clio I Phase I

check grill
Clio I Phase II

check grill
Je kan het ook zien aan de achterlichten, zien er hetzelfde uit maar in feit zijn die van de Phase II 'boller' en die van de Phase I volledig strak.
Ook de spiegels zijn net ietsjes anders..
I know je moet al een Renault gek zijn om dit alles te weten, ma bon bij deze

- Mr. Dj M.
Ik wist niet dat dit dan gelijk een facelift was, dacht meer aan modelwijzigingDroes schreef:Je kan het ook zien aan de achterlichten, zien er hetzelfde uit maar in feit zijn die van de Phase II 'boller' en die van de Phase I volledig strak.
Ook de spiegels zijn net ietsjes anders..
De grille wist ik namelijk te noemen en zag in je post ook zonder te lezen de lichte buitenspiegel verschillen wel. Dat van de bolle achterlichten heb je ook helemaal gelijk in, is inderdaad niet alleen op de laatste exemlaren. Al met al dan dus toch iets meer dan een modeljaarwijziging, al blijft dat telkens weer een verassing wat de fabrikant er nu weer van maakt
Wat een schitterend model, bijzonder fraai gedetailleerd! 
Peugeot 205 GTI 1.9 Griffe
Na de Clio Williams opnieuw een Franse sportieveling. De 205 was de wagen die Peugeot succesvol maakte in de 80’s. De GTI was de overtreffende trap: een leuke sportieve compacte wagen met een superieur rijgedrag. In eerste instantie was er de 1.6 (105 of 115 pk), in 1987 volgde de 1.9 (130 of 122 pk). Er zijn ook enkele speciale uitvoeringen geproduceerd. Zo bestond er de Collection en de Griffe.
De in 1990 en 1991 vervaardigde Griffe (gelimiteerd op 3000 exemplaren) is direct herkenbaar door de “Vert Fluorite”-metaalkleur, de Speedline-velgen in antraciet met grijze rand, de stootstrippen en het specifieke logo achteraan. Het interieur was luxueus met grijs tapijt, lederen zetelbekleding, “pare-soleils” met verlichting en een pookknop met groene inleg.
Ik vind de Griffe, samen met de Rallye, de leukste 205 en Otto heeft hem prachtig verkleind.

Het interieur in 1:1

Volgende keer de andere sportieve 205...
De in 1990 en 1991 vervaardigde Griffe (gelimiteerd op 3000 exemplaren) is direct herkenbaar door de “Vert Fluorite”-metaalkleur, de Speedline-velgen in antraciet met grijze rand, de stootstrippen en het specifieke logo achteraan. Het interieur was luxueus met grijs tapijt, lederen zetelbekleding, “pare-soleils” met verlichting en een pookknop met groene inleg.
Ik vind de Griffe, samen met de Rallye, de leukste 205 en Otto heeft hem prachtig verkleind.

Het interieur in 1:1

Volgende keer de andere sportieve 205...