Collezione Vivado Ferrari - updates.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ik vond de updates hier altijd al leuk om te lezen, maar nu je er meer informatie aan toevoegt leest het nog leuker.

Bijzonder!
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

117ayrton schreef::D Ook toevallig we verwachten beide dezelfde ferrai voor in onze verzameling de wereld is toch klein hé vivado :D :mrgreen: :mrgreen:
Heb jij het model van jou al binnen? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ferrari F333 SP (s/n002) Le Mans 1995 met rijders Sigala,Cochran en Rene Arnoux. De auto wist de finish niet te halen.

http://www.barchetta.cc/english/All.Fer ... .333SP.htm nnToegevoegd na 3 minuten:nn
ViperArry schreef:Ik vond de updates hier altijd al leuk om te lezen, maar nu je er meer informatie aan toevoegt leest het nog leuker.

Bijzonder!
Bedankt ViperArry,ik vind het een sport om zoveel mogelijk informatie te verzamelen van een van de modellen die mijn Collectie rijk is.....
Dat maakt zo'n model specialer......
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Heb ook een paar 333SP in mijn verzameling (1/18)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog eentje vergeten:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frans op di 17 okt 2006 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D dat is heel mooi frans :thump_up: nnToegevoegd na 3 minuten:nn :D heb er momenteel ook 3 en wacht dus op mijn 4 de :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

vivado ferrari collection schreef:[..]

Bedankt ViperArry,ik vind het een sport om zoveel mogelijk informatie te verzamelen van een van de modellen die mijn Collectie rijk is.....
Dat maakt zo'n model specialer......
Tsja. 'k Kan er wel inkomen dat dàt één van de charmes is van het verzamelen van race-auto's...
Maar wat komt er meestal eerst? Het model, of de rijke geschiedenis erachter?
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Diciotto schreef:[..]

Tsja. 'k Kan er wel inkomen dat dàt één van de charmes is van het verzamelen van race-auto's...
Maar wat komt er meestal eerst? Het model, of de rijke geschiedenis erachter?
Voor mij dat laatste, zonder twijfel!
De info van de werkelijke 1:1 auto, met betreffende teams, rijders en soms sponsors staat dan ook centraal op mijn website.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Contacteer:

model1op43 schreef:[..]

Voor mij dat laatste, zonder twijfel!
De info van de werkelijke 1:1 auto, met betreffende teams, rijders en soms sponsors staat dan ook centraal op mijn website.
De historie van een bepaalde Ferrari kan mij toezetten tot het aanschaffen van een Model daarvan. Dat is mijn motivatie bij het verzamelen. Het is voor mij elke keer weer een kick om de juiste informatie maar vooral foto's te vinden van het echte exemplaar...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Aparte bak :D

Vind vooral de velgen/banden erg stoer 8)
Contacteer:

Vandaag binnen gekregen via een goede Belgische Forumvriend die vele Le Mans modellen bezit :wink:

De Ferrari F333 SP zoals eerder beschreven.....
Afbeelding
Stond ingeschreven op Le Mans met de namen Sigala/Arnoux/Cochran.
Op het model staan 4 namen beschreven. De vierde naam is die van Ex F1 rijder Fabrizio Barbazza....Vreemd :think: staat echter niet op het Spark plateautje en in de Le mans historie over het model. Maar daar kom ik wel achter :whistle:

Ben er achtergekomen:

Barbazza reed de gele F333SP in 1995 tijdens de IMSA Series:

Ironically, and sadly, it was a horrific accident that curtailed his own racing career. In 1995, Barbazza had gone to the IMSA series in America, driving a Ferrari 333SP for the Euromotorsports team. At the Daytona 24hr classic in the car shared with Massimo Sigala, Gianfranco Brancatelli and Elton Julian, he had come 8th overall, and a superb 2nd in their class. But at Sebring they came 7th in their class, and a lowly 22nd overall.
Afbeelding
Before his accident, Barbazza was enjoying a relatively successful stint in the Euromotorsports Ferrari. He he is on his way to at 7th place class finish at Sebring.

Vond dit shockerende filmpje :| :
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... window%3D1

But his next entry would be his last. Joining Jay Cochran at Road Atlanta on 30 April that year, he spun to avoid two other spinning Porsches, but his car lay across the track and was smashed from side-on by Jeremy Dale's Oldsmobile at more than 100 mph. Barbazza's car split into two, and he sustained head injuries, a collapsed lung, a broken arm and leg, and went into a sedative-induced coma.
It took Fabrizio a year to recover from his injuries, and after that he announced his retirement from racing to concentrate on his barrier designs. However, he has not been forgotten by race fans, especially in America. In the 1999 Road Atlanta round of the Women's Global GT series, Kiki Wolfkill's car even carried a sticker saying 'Racing for Fabrizio' in Barbazza's honour

De geschiedenis van een bepaald model is niet altijd leuk :|
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D blijft een mooi wagentje ,jij hebt wel een goede belgische vriend zeg :mrgreen: :thump_up: :thump_up:
Diciotto

Bericht door Diciotto »

vivado ferrari collection schreef: De geschiedenis van een bepaald model is niet altijd leuk :|
Wat een impact zeg!
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
fish88

Bericht door fish88 »

Mooie wagen.

En van dat filmpje schrok ik idd ook maar alles rtoch "goed" afgelopen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

fish88 schreef:Mooie wagen.

En van dat filmpje schrok ik idd ook maar alles rtoch "goed" afgelopen.
:mrgreen: zeg dat wel die kerels hadden dood kunnen zijn :mrgreen:
Contacteer:

Nieuw in de Collectie: de Ferrari 860 Monza uit 1956 (s/n 0602M)
Afbeelding
Het is het exemplaar waar Luigi Musso en Harry Schell 2de werden op de 12 uren van Sebring 24 maart 1956. Ze reden met startnummer 18 en eindigde voor een andere Ferrari 860 Monza met Fangio en Castellotti (#17)
In de rijke racehistorie van deze Ferrari,reden ondermeer de volgende rijders in deze bolide;
Musso,Schell,Fangio,Collins,dePortago,Hawthorn en Phil Hill.
De Ferrari reed onder andere op Sebring,Nassau,Mille Miglia,Rouen,Nurburgring en Road america.
Afbeelding
Op de deze foto staat de 860 Monza in kwestie in de pits tijdes de 1000KM op de Nurburgring waar Fangio en Castellotti de auto naar een 2de plaats reden. De auto was toen voorzien van een witte neus,maar heeft ook nog met een groene neus gereden tijdens de Mille Miglia.
Het model is nog niet in huis. Dus foto's volgen later.
Later meer.....
Laatst gewijzigd door vivado ferrari collection op zo 22 okt 2006 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Mooie update :thump_up:
Plaats reactie