Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Als je goed kijkt zie je Mercedes invloeden in het ontwerp van die DKW, wat later dan een Audi werd.
tom

Bericht door tom »

Dat kan kloppen (voor de F102 in ieder geval) want tot 1965 was Auto Union van Mercedes...
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

tom schreef:Dat kan kloppen (voor de F102 in ieder geval) want tot 1965 was Auto Union van Mercedes...
idd.
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Réngdengdengdeng!! Ik hoor ze nog, met dat typische tweetaktgeluid. Erg mooie DKW's :thump_up: En ik leer weer wat want ik wist niet dat Auto Union van Mercedes is geweest.
En ook een fraaie Alpine, chummy dj. Die Peugeot vond ik altijd een erg saai ontwerp maar in miniatuur heeft 'ie wel wat.
@volvofiel en v480-s60: in de laatste Autovisie staat een verslagje over de C30 (duurtest) samen met een bruine(!) 1800ES. 8)

Toegevoegd na 1 uren 51 minuten:

Op de valreep nog even een kleine upload:

Afbeelding
Afbeelding

De Fiat 8V uit 1952, oftewel de "Otto-Vu". De lichtblauwe is de serie I (prototype) en de donkerblauwe de serie II (productiemodel) . Zoals de naam al zegt hebben ze beide een V8 motor van 1996 cc met 105 pk. Van dit model zijn er 114 gebouwd. O.a. Vignale heeft een aantal met afwijkende koets geproduceerd.
Beide modelletjes zijn van resin en gemaakt door Bizarre.

Allen een veilig uiteinde en een gezond 2008 gewenst! :D
Rock & Roll!!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

veicolo,
die fiat's zijn speciaal...hebben deze ook int echt gebold...wist niet dat fiat ooit zoiets gemaakt heeft...echt mooi italiaans :P
tom

Bericht door tom »

Prachtig, ik heb afgelopen jaar op de Techno Classica de echte 8V gezien en da's een schitterende auto!
V480-S60

Bericht door V480-S60 »

Veicolo schreef:@volvofiel en v480-s60: in de laatste Autovisie staat een verslagje over de C30 (duurtest) samen met een bruine(!) 1800ES. 8)
Klopt, heb ook een abbo op Autovisie. En verzamel bijna alle publicaties over Volvo 8)

Trouwens mooie modellen die Alfa's.
Voorlopig heb ik het nog druk genoeg met de Volvo's.
Daarna de SAAB's.

Dan verder met de auto's uit mijn jeugd.
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Ja chummy dj, ze hebben er 114 gebouwd. Voor zover ik weet is er 1 in Nederland. Stomtoevallig ben ik deze jaaaaren geleden eens op Assen tegengekomen.
@tom: lucky you! :clap: 't Zijn namelijk zeer zeldzame auto's.
Rock & Roll!!!
tom

Bericht door tom »

Weet ik... ik heb 'm ook gefotografeerd, maar volgens mij staan de foto's op mijn externe schijf- die ik niet bij me heb. :(
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Iedereen een voorspoedig 2008 gewenst!

Afbeelding
Porsche

Bericht door Porsche »

Prachtige Fiat heb hem in het MECC gezien Jaarlijkse Oltimerbeurs te Maastricht nu binnen 2 wkn opnieuw
Zeer mooie modellen
Afbeelding

Aan ieder van dit Sub Forum de allerbeste wensen & vooral een goede gezondheid :angel:
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Om te beginnen wens ik alle lezers van dit topic een gelukkig 2008!

Na de schitterende exclusieve Fiats van Veicoclo vandaag weer een auto "voor de gewone man".
Hoewel de Citroën Dyane een goed verkochte auto was werd zijn productie zes jaar eerder gestaakt dan die van zijn "voorganger" de Eend!

Citroen Dyane 1968 Altaya
Citroën Acadiane Norev

Afbeelding
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Leuke modellen weer! De tweede auto van mijn ouders was een Dyane, na een Eend.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

:angel: beste wensen voor iedereen,en een goede gezondheid voor 2008 :dance:

straatauto, thx voor de eerste foto's van jou van het nieuwejaar..en dan nog wel citroéns :thump_up:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Alle goeds voor 2008 allemaal!

Er zijn weer prachtige modellen bijgeplaatst in dit topic.
Dank ook voor de les Volvologie (al klopt dat woord weer niet, want je mengt nu Latijn met Grieks :mrgreen: )
Toch heb ik ook nog een correctie: de 1800ES is zeker niet van Minichamps. Die is duidelijk een klasse beter.
De mijne is zo'n 'kioskmodel' van Altaya/Atlas (haal ik altijd door elkaar). Te koop voor €7,50 hier in Doetinchem, in tegenstelling tot de €25 à €30 voor de Minichamps versie.
Voorlopig zit er nog niet extra tijd in voor het Modelautoforum, ik moet nog een thermostaat inbouwen, hoedenplank repareren, interieur reinigen, velgen reinigen, nieuwe nummerplaten (met duplicaatcode 1) laten maken + monteren en nog een eindje rijden. Weet iemand om de hoeveel jaar je banden moet vervangen voor APK? De voorbanden van mijn 343 zijn namelijk uit '99 maar nog in nieuwstaat! Zelfs de 'draadjes' van de mal zitten er nog op. Haarscheuren of andere tekenen van verdroging heb ik niet kunnen ontdekken.
Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis, maar goed :angel:

Straatauto, hoeveel modellen heb jij eigenlijk? Zo'n bijna-dagelijkse foto-update kost een hoop modellen.
Is het trouwens nog gelukt met Paint?
Plaats reactie