Bedrogen worden op Internet
- Special Models
Special Models schreef:
Jonno T zou je die schade wel inlopen??? het is en blijft zonde
Ben de schade langzaam aan het inlopen. Als je het inlopen kunt noemen natuurlijk, want het geld dat ik nu op Ebay verdien aan verkopen gaan nu in iets anders op dan uitbreiding van mijn collectie

Jij hebt dan nog enig geluk dat die oplichter van jou vlak over de grens woont en ik had dan zeker desnoods in Duitsland aangifte gedaan.
Mijn oplichter woont ietsjes verder: Italië.

Ik heb wel via goedwillende mensen op Ebay zijn adres en telefoonnummer achterhaald.

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Een paardenkop is veel Italiaanser.
Wat een geemmer soms, terwijl het toch zo prachtig kan zijn, het verzamellen van modellen.
Ik had laatst het aanbod gekregen om een auto te kopen via MP, maar de prijs van 2x zoveel dan wat de auto waard was. Na een beleefd nee dank u werd ik ongelooflijk gespamt dat ik deze toch echt moest kopen. Daar word je soms ook wel gek van, maar niet zo gek als 380 euri mislopen/kwijtraken.
Wat een geemmer soms, terwijl het toch zo prachtig kan zijn, het verzamellen van modellen.
Ik had laatst het aanbod gekregen om een auto te kopen via MP, maar de prijs van 2x zoveel dan wat de auto waard was. Na een beleefd nee dank u werd ik ongelooflijk gespamt dat ik deze toch echt moest kopen. Daar word je soms ook wel gek van, maar niet zo gek als 380 euri mislopen/kwijtraken.
Ook een goede truc:
Koop van een verkoper die paypal accepteert, en laat het model opsturen.
Als het model verstuurd is zonder tracking informatie, en niet aangetekend, leg dan bij Paypal een claim neer dat er niets ontvangen is.
De verkoper krijgt van Paypal dan 3 opties:
-refund geven
-bewijs van eerdere refund geven
-online tracking informatie geven, waaruit blijkt dat het model bij jou is aangekomen.
Aangezien dat laatste de verkoper niet lukt, valt de claim automatisch in je voordeel uit, en heb je dus EN je model, EN je geld terug...
Dit is mij als verkoper nu 2 keer overkomen, vrijwel gelijktijdig. Met als gevolg dat ik voor het versturen van een Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! CD-tje nu 10 euro reken, indien er met Paypal betaald wordt, en 3 euro, als er met een bankoverschrijving betaald wordt. (buiten NL)
Als het model verstuurd is zonder tracking informatie, en niet aangetekend, leg dan bij Paypal een claim neer dat er niets ontvangen is.
De verkoper krijgt van Paypal dan 3 opties:
-refund geven
-bewijs van eerdere refund geven
-online tracking informatie geven, waaruit blijkt dat het model bij jou is aangekomen.
Aangezien dat laatste de verkoper niet lukt, valt de claim automatisch in je voordeel uit, en heb je dus EN je model, EN je geld terug...
Dit is mij als verkoper nu 2 keer overkomen, vrijwel gelijktijdig. Met als gevolg dat ik voor het versturen van een Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! CD-tje nu 10 euro reken, indien er met Paypal betaald wordt, en 3 euro, als er met een bankoverschrijving betaald wordt. (buiten NL)
--------------------------------------------------------------------------------
Ook een goede truc:
leuk als je alles wel eerlijk afhandeld
netjes opgestuurd en vervolgens word het geld van je rekening afgeschreven ben 2 dingen kwijt je cd en je geld
ik doe het volgende
als iemand wat koopt bij mij doe ik een voorstel
pakketzegel € 5,50 als het niet aankomt (dat kun je nakijken op http://www.tracktrace.nl)
betaal ik het aankoopbedrag terug
als ik het in een envelope moet verzenden en het komt niet aan is het risico voor koper (is namelijk niet na te kijken)
lijkt mij veel eerlijker
groet caprigek
Ook een goede truc:
netjes opgestuurd en vervolgens word het geld van je rekening afgeschreven ben 2 dingen kwijt je cd en je geld
ik doe het volgende
pakketzegel € 5,50 als het niet aankomt (dat kun je nakijken op http://www.tracktrace.nl)
als ik het in een envelope moet verzenden en het komt niet aan is het risico voor koper (is namelijk niet na te kijken)
lijkt mij veel eerlijker
groet caprigek
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
das inderdaad fraude (met ebay naam)
ik heb mn account al een halfjaar niet meer gebruikt en het werkt nog steeds ik heb nog nooit een mailtje gehad met verzoek te updaten
groet caprigek
PS geef ebay ff een mailtje
mischien kunnen zij er iets aan doen
ik heb mn account al een halfjaar niet meer gebruikt en het werkt nog steeds ik heb nog nooit een mailtje gehad met verzoek te updaten
groet caprigek
PS geef ebay ff een mailtje
mischien kunnen zij er iets aan doen
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
Jos schreef:krijgen jullie ook wekelijks een mail van "eBay" met het verzoek je account te updaten?? Ik reageer er niet op en mijn account blijft gewoon werken, dus ik concludeer hieruit dat het fraude is..
Klopt dit is een poging tot fraude om zo aan Uw gegevens te geraken, ik heb het bericht ook al 4-5x ontvangen. Als je zo een bericht ontvangt moet je het doorsturen naar Ebay op: spoof@ebay.nl
Even een waarschuwing voor de mensen die actief zijn op E-Bay
koop nooit een modelauto of dergelijke bij de verkoper met de naam
"mp419kimi" en met de echte naam Jefrrey Kless uit Toronto , Canada
Deze verkoper claimt een model te hebben opgestuurd naar mij die via deze site gekocht heb , maar nooit ontvangen.
ik heb deze persoon al negatieve feedback gegeven
en paypal in werking gesteld om mijn geld terug te eisen.
Wees verstandig en koop AUB niets van hem.
koop nooit een modelauto of dergelijke bij de verkoper met de naam
"mp419kimi" en met de echte naam Jefrrey Kless uit Toronto , Canada
Deze verkoper claimt een model te hebben opgestuurd naar mij die via deze site gekocht heb , maar nooit ontvangen.
ik heb deze persoon al negatieve feedback gegeven
en paypal in werking gesteld om mijn geld terug te eisen.
Wees verstandig en koop AUB niets van hem.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
caprigek schreef:--------------------------------------------------------------------------------
Ook een goede truc:
ik doe het volgende
lijkt mij veel eerlijker
groet caprigek
juist ik heb van caprigek iets gekocht en het is allemaal netjes geleverd