Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Geen dank, de foto's staan er al op. Mooie 504's.
De Welly's zijn in bestelling.
De Welly's zijn in bestelling.

Prachtige wagens voor die tijd die 504 Coupe rijd hier rond in de raceversie

Mooie updates weer. Die Daf!
Mooie 504's, vooral die cabrio naar een ontwerp van Pininfarina. Ook in het echt een erg mooie auto.
Ik blijf maar even in stijl:

Een 130 coupé deze keer. Eveneens een ontwerp van Pininfarina. Gebouwd van 1971-1977 met in het vooronder een mooie V6 van 3235 cc en een vermogen van 165 pk. Toen (en nu ook) een zeldzame verschijning op onze wegen.
Dit is een handgebouwd model van Replicar.

Mooie 504's, vooral die cabrio naar een ontwerp van Pininfarina. Ook in het echt een erg mooie auto.
Ik blijf maar even in stijl:

Een 130 coupé deze keer. Eveneens een ontwerp van Pininfarina. Gebouwd van 1971-1977 met in het vooronder een mooie V6 van 3235 cc en een vermogen van 165 pk. Toen (en nu ook) een zeldzame verschijning op onze wegen.
Dit is een handgebouwd model van Replicar.
Rock & Roll!!!
Prachtige modellen weer!
Ja, ik heb wat Russische modellen in de collectie. Een Niva, een Volga en nog wat, heb ze alleen al een tijd niet gezien en kan er op het moment ook niet bij.
Ja, ik heb wat Russische modellen in de collectie. Een Niva, een Volga en nog wat, heb ze alleen al een tijd niet gezien en kan er op het moment ook niet bij.

Prachtige mafia-bak Veicolo!

tom schreef: Een Niva, een Volga en nog wat, heb ze alleen al een tijd niet gezien en kan er op het moment ook niet bij.

Nee die van Replicars heb ik niet. Ik vond het meteen al een slecht model en wist dat de Norev eraan kwam.straatauto schreef:Ik heb de Norev Daf ook. Waarschijnlijk uit een oude mal door Norev gemaakt maar tóch een fraai resultaat!V480-S60 schreef:Die Daffodil is ongeveer een 3/4 jaar uit nu denk ik. Ik heb em nu een half jaartje.
Heb jij net als ik een paar maanden eerder de slecht uitgevallen Daffodil van Replicars gekocht V480-S60?.
Dat ding heeft A-stijlen als boomstammen; maarja het was natuurlijk een Daf dus hij hoorde erbij.
En toen kwam de Norev............
Nú nog goede modellen van de Daf 33 en 44!
Het is idd een oude mal maar blijkbaar een heel goede geweest.
Ik wacht eigenlijk op een goede 55

Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
tom,
als je kan maak is fotokes van die volga...
veicolo...die 130 coupe
iemand van de oldtimer club heeft er zo eentje
hierbij enkele foto's

als je kan maak is fotokes van die volga...

veicolo...die 130 coupe

Die 130 Coupé is erg mooi! Ik heb het model van Starline hoog op mijn lijstje staan, ziet er iets minder fijn uit maar is wel vriendelijk voor het studentenbudget
De 504 berline spreekt mij niet zo aan, de cabrio des te meer...prachtig zo met die zijruitjes omhoog!

- straatauto
- Contacteer:
Schitterend mooie Fiat 130 coupé Veicolo!
Komt deze nu van Repicars uit Nederlanf of is Replicar weer een andere fabrikant?
V.w.b. de oosteuropeese Auto's: Ik heb inderdaad ook de oude Lada Niva en nog een Lada 1200 (sprekend de Fiat 128) en dan nog een Volga M21 van Ixo.
Uiteraard volgen de diverse autofabrikanten wereldwijd ons Topic!
Een telefoontje van Ford uit Duitsland kon dan ook niet uitblijven: "Té veel Frans, Opel en Volkswagen; véél te weinig Ford" Ik heb ze beloofd z.s.m. iets aan het probleem te doen in de vorm van een paar Taunussen.
Zo fraai als ik de coupé destijds vond, zo saai was de sedan:
Ford Taunus coupé 1970 Minichamps
Ford Taunus 1970 Minichamps

Komt deze nu van Repicars uit Nederlanf of is Replicar weer een andere fabrikant?
V.w.b. de oosteuropeese Auto's: Ik heb inderdaad ook de oude Lada Niva en nog een Lada 1200 (sprekend de Fiat 128) en dan nog een Volga M21 van Ixo.
Uiteraard volgen de diverse autofabrikanten wereldwijd ons Topic!
Een telefoontje van Ford uit Duitsland kon dan ook niet uitblijven: "Té veel Frans, Opel en Volkswagen; véél te weinig Ford" Ik heb ze beloofd z.s.m. iets aan het probleem te doen in de vorm van een paar Taunussen.
Zo fraai als ik de coupé destijds vond, zo saai was de sedan:
Ford Taunus coupé 1970 Minichamps
Ford Taunus 1970 Minichamps

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
deze zag je in Belgie veel rijden die fordjes,mn buur man had zo een blauwe 4 deurs GXL,toen indertijd de top versie denk ik
..die fiat 130,is dat geen ferarri 

Saaie auto's van toen kan ik nu op één of andere manier wel waarderen. Zoals bijvoorbeeld deze Taunus Sedan, maar ook de B-Rekord van Opel of de B-Kadett. Toen gunde ik ze nauwelijks een blik, nu zou ik er wel in willen rijden. Mijn broer had ooit zo'n Taunus sedan. Hij had zijn Golfje verkocht en kreeg een donkerpaarse Sedan erbij. De onderste helft van de carrosserie was zwart van de tectiel met een wit sierstripje afgezet. Geen best teken waarschijnlijk. En wat een gigantische grote chromen grill. Het was al rond '83 geloof ik, dus toen zag je ze al niet zoveel meer. Mijn andere broer had rond die tijd net een groene VW 1600 TL Fastback uit '71 gekocht. Toen ook al een zeldzaamheid. Het geeft wel aan dat de auto's intussen beter zijn geworden: die auto's waren toen nog maar een jaar of 12 of 13 oud. Auto's van die leeftijd zie je nu nog in groten getale rijden. De mijne wordt 15 binnenkort...
- straatauto
- Contacteer:
Mooi verhaal Tripoux; zoals we nu tegen de gebruiksauto's van toen aankijken: Nostalie / herinneringen.tripoux schreef:Saaie auto's van toen kan ik nu op één of andere manier wel waarderen................
Juist die saaie auto's zag je destijds zoveel en daarom vormen ze nu zo'n "Feest van herkenning".
De achterkant van de Taunus GXL in mat zwart uitgevoerd en de rode letters GXL is voor mij óók zo'n opvallend detail uit het straatbeeld in die jaren.
En Tripoux heeft ook de Taunussen alweer opgenomen op de site:
www.webklik.nl/tripoux
Ik had het zelf niet beter kunnen formuleren, tripoux.Saaie auto's van toen kan ik nu op één of andere manier wel waarderen. Zoals bijvoorbeeld deze Taunus Sedan, maar ook de B-Rekord van Opel of de B-Kadett.
Replicar is een Italiaans bedrijfje, waar Replicars Nederlands is.
Linkje: http://www.replicar.it/
Die 130 coupé op je foto's chummy dj is zéker geen Ferrari, alhoewel de eigenaar ons dat wel wil doen geloven

Rock & Roll!!!

Nog zo'n "burgermansferrari", de schitterende Fiat Dino. Een echte topper. Daar moeten Veicolo of Straatauto vast wel wat van in de vitrine hebben staan.
- straatauto
- Contacteer:
Ik heb de uitvoering van Edison zoals hieronder afgebeeld.
Veicolo zal hem zéker óók hebben (goede kwaliteit voor een reletief lage prijs)

Veicolo zal hem zéker óók hebben (goede kwaliteit voor een reletief lage prijs)