De Peugeot 406 coupé, een model van een hele mooie auto dat Gateway al meer dan 10 jaar terug heeft geproduceerd. Hij ziet er netjes uit, maar mist natuurlijk wel de details die een Autoart wel heeft. Nou zit het gemis het meest van binnen, maar er zijn wel enkele dingen waaraan ik me stoorde van buiten. Zo is spoorbreedte gewoonweg echt te groot, met name achter. Aan die achterkant, daar heb ik nu wat aan gedaan. De voorkant heb ik zo gelaten, want aan de voorkant is het demonteren van de wielen niet zo gemakkelijk. Je kan ze er niet zomaar aftrekken, wat bij de achterkant wel mogelijk is. Dit komt omdat de ophanging natuurlijk veel zwakker is en ik wilde ze ook niet gaan vastlijmen. Aan de achterkant dus wat van de wielen afgeschuurd met een dremel achtig apparaat. Ook heb ik de auto voorzien van een setje kentekenplaten, alleen valt het woord coupe wel een beetje weg op deze print. Dat moet ik dus nog maar eens opnieuw doen eigenlijk, maar goed
Nu had ik ook nog de gele staan, waaronder de tuning wielen zaten die naar de GT-R gingen. Wel had ik er de originele wielen bij gekregen, dus dat was opnieuw monteren. Het probleem was alleen dat de ophanging wel zo goed als weg was. Iets fabriceren was misschien achter wel te doen, aan de voorkant absoluut niet. Dat had alleen maar lelijk geworden en dus draaien de wielen nu dus niet meer, maar zitten ze wel mooie geplaatst. Verder heb ik de zijknippers wat donkerder oranje geschilderd, zodat het beter met het origineel klopt. Als laatste hier ook kentekenplaten geplaatst, dit keer met echt nummerbord. Die komen van de Megane Rs, net als de basis van de bordjes op de blauwe 406. Dan staat er nu tenminste geen Megane meer met een dubbel kenteken, maar nu staan er dus wel twee Megane's zonder bordje, dus die moeten nog wel een keer worden gemaakt en geplaatst....
Goed nu de foto's
--- Peugeot 406 Coupé ---

Goed de volgende vermelding is een echt nieuw model. Kon het vorige week toch niet laten, toen ik zag dat ze de Solido aanbieding bij onze Intertoys ook hadden. Ze hadden dus vier WRC modellen, de blauwe Xsara WRC, de witte presentatie 207 WRC, de laatste Corolla WRC en de groen/witte Clio WRC. De Clio wilde ik sowieso nog eens hebben en bovendien is deze Solido kopie vele malen mooier afgewerkt, dan de andere drie Solido's. De andere modellen konden me dus niet op ander gedachten brengen en dus ging "gewoon" de Clio mee naar huis
--- Renault Clio (Bournot) ---

Ik had trouwens bij een eerdere shoot al het idee, maar helaas is het anti-shake systeem van m'n Konica Minolta Z6 ermee opgehouden (na ruim 4 jaar en meer dan 50k aan shutterbewegingen). Het systeem zelf lijkt nog werkend, maar de aansturing of de input voor die aansturing, die lijkt kapot. Binnenkort Sony dus mailen, maar ik verwacht er niet veel van. Gelukkig met de rest van de camera is niks mis (even afkloppen)