GTE - Ferrariverzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
GTE

Re: GTE - Ferrariverzameling

Bericht door GTE »

Goedenavond. Lang geleden weer. Hebben jullie me nog een beetje gemist? Ik heb in ieder geval nog wat in te halen, dus laat ik maar beginnen.

Allereerst de Ferrari 212 Inter Vignale s/n 0197 EL in haar originele geel/zwarte kleur (vandaag de dag is dat geel vervangen voor creme wit. Ook mooi). Over het algemeen als één van de meer geslaagde Vignale ontwerpen beschouwd.

Afbeelding

Dan de Ferrari 246 GT Dino Le Mans 1972 s/n 2678GT. Weer een kunstwerkje van onze Japanse vrienden van Make Up Eidolon. Ik zat al een poosje te azen op een mooie MR of Looksmart, maar deze is nog een tandje strakker.

Afbeelding

Vervolgens de Ferrari 340 MM Le Mans 1953 s/n 0322AM van Styling Models / BBR. De base bevat bovendien de handtekeningen van de beide coureurs, de gebroeders Giannino en Paolo Marzotto.

Afbeelding

De Ferrari 512 M s/n 1010 van Marsh Models (factorybuilt) is de versie van Zeltweg 1970 met Jacky Ickx en Ignacio Giunti. Deze base bevat de handtekening van Jacky Ickx.

Afbeelding

En ten slotte een hele gelukkige vondst. De Ferrari 857S, s/n 0570M, Targa Florio 1955 (derde met Castelloti en Manzon). Nestor factorybuilt. Deze old school sportscarracers zijn sowieso mijn meest favoriete Ferrari competitiewagens, en dit is wel een heel mooi gedetailleerd exemplaar.

Afbeelding

Zo, dat was het weer even.
Laatst gewijzigd door GTE op wo 16 nov 2011 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten Mercedes
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Mooie update, vooral de 212 Vignale :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige update met de Vignale en 857S als toppers. :worshippy:
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Schitterende aanwinsten weer Marnix!!

En idd Ferrari 1/43 is meer dan welkom hier!! Helaas te weinig!!
GTE

Bericht door GTE »

Vanwege de gezinsuitbreiding staat het verzamelen op een (iets) lager pitje, dus vandaar dat deze update op zich heeft laten wachten (voorzover uberhaupt iemand daar op zit te wachten :P )

Ferrari 212 Export s/n 0038M (Hilario kit)
Deze Ferrari begon haar leven als een 166MM competitiewagen met een barchetta-koetswerk van Touring Superleggera. Niet lang daarna werd die koets vervangen door een berlinetta-body van Vignale (de uitvoering van het model) en een 212-motor geinstalleerd. Het was een van de eerste Ferrari's die voet (band?) zette op Zuidamerikaanse bodem en het was de privéauto van Froilan Gonzales (de eerste Ferrari GP-winnaar). Tegenwoordig heeft de Japanse eigenaar de Vignale koets vervangen door een replica van de Touring Superleggera-koets. Belachelijk natuurlijk, maar wat doe je eraan?

Grappig is dat deze kit betrekkelijk zeldzaam is. Ik had em op Ebay in de gaten en deed fanatiek mee aan de biedingen. Helaas zonder succes. Uiteindelijk ging ie voor meer dan 100 euro van de hand (das dus nog alleen maar de kit). Het kwam in een gesprek met Gijsbert van Monzamodels ter sprake, en die bleek zomaar een half afgebouwd exemplaar te hebben liggen! Die deal was dus snel gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Ferrari 250 GT SWB "SEFAC Hotrod" s/n 1773 (Le Phoenix kit, gebouwd door ScaleArt)
De Ferrari 250 GT SWB behoeft ook bij niet-ingewijden nauwelijks introductie. Het model betreft de auto ten tijde van de deelname aan de 12 uur van Sebring in 1960 (George Arents en Bill Kimberley), alwaar een niet onverdienstelijke zevende plaats overall werd behaald. Ook de rest van de racecarriere speelde zich op Amerikaanse circuits af.

Afbeelding
Afbeelding

Ferrari 250 GTO s/n 3769GT - Remember factorybuilt
Maar weer ns een GTO. Ik heb er wel meer van Remember, maar de meeste andere fabrikanten beperken zich tot de meer obligate modellen zoals ze hebben deelgenomen aan Le Mans of de Targa Florio. Remember snapt dat de GTO destijds gewoon een werkpaard was die eigenlijk overal inzetbaar was en ook daadwerkelijk werd ingezet. Dus ook tijdens de meer obscure heuvelklims en rallies. Zo ook dit exemplaar (Mont Ventoux 1963). De auto heeft eigenlijk alleen in Frankrijk geraced en is vervolgens via Zwitserland en Nederland bij zn huidige Amerikaanse eigenaar terecht gekomen.

Afbeelding

Tenslotte nog een kitje van Renaissance van een Ferrari 250 GT Ellena. Deze wordt momenteel door Gijsbert gebouwd naar het voorbeeld van s/n 0875GT. Watch this space ;)

Afbeelding
Afbeelding
otje

Bericht door otje »

Wat een ongelofelijke mooie gedetailleerde modellen zeg!! Echt mooi.
Maar wat kost het om een model te laten spuiten naar eigen wens?

Gr. Mark
a vd winkel

Bericht door a vd winkel »

Ik heb altijd gedacht dat het kitje van de 212 Inter Vignale van hostaro was ipv hilario...
ik heb het kitje zo'n 10 jaar geleden gekocht voor 30 euro, het was een van de eerste zelfbouw modelletjes in mijn verzameling.

wel een uniek modelletje geworden als ie nu zo zeldzaam is geworden.
GTE

Bericht door GTE »

Dank heren!

Mark> Ik laat de kitjes bouwen door ofwel Monza Models (Gijsbert Achterberg, Houten) of door Garage43 (Laurent Tay, Singapore). In beide gevallen varieren de bouwkosten tussen de 150 en de 300 euro. Ook afhankelijk van het extra detail dat wordt toegevoegd. Geen idee wat alleen het spuiten kost, maar dat zal aanmerkelijk goedkoper zijn.

AvdWinkel> Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoeveel van deze kitjes zijn gemaakt, maar je komt ze zelden tegen en ik kan me zo voorstellen dat er ook nog wel wat exemplaren zijn die zo matig zijn gebouwd dat ze eigenlijk niks meer waard zijn (dan is een ongebouwde kit nog te prefereren).
Ferrari10flrb
Contacteer:

Weer schitterende aanwinsten Mark!! :worshippy:

Met name de racers. Ferrari hanteert de laatste jaren weer dezelfde strategie met de eerswt de 430 en nu de 458.

Mijn week begint goed. En idd het laten bouwen van een model is natuurlijk de kers op de slagroomtaart, althans wat mij betreft. Kitje wegbrengen en na een paar maanden weer ophalen en zenuwachtig zijn naar het het eindresultaat.
GTE

Bericht door GTE »

Mark? Wie is Mark? :cool:

Onlangs via Ebay een BBR-kitje van de Ferrari Enzo gescoord. Samen met Gijsbert van Monza Models (nou ja, eigenlijk doet hij al het werk. Alleen het idee en het geld komen van mij) gaan we daar een -vind ik- bijzonder projectje van maken. De Enzo is een unieke auto, maar één Enzo is net wat unieker dan de 399 overige Enzo´s. Dat is de Enzo van Richard Losee. In eerste instantie omgebouwd tot een targa-configuratie:

Afbeelding

en in die vorm is die Enzo met meer dan 30.000 mijlen op de klok ook bekend geworden als de ´most miles´ Enzo. Totdat het falikant misging:

Afbeelding

Gelukkig in persoonlijk opzicht geen al te zware gevolgen (al was het maar omdat Losee sowieso al aan de rolstoel was gekluisterd) en er werd bepaald niet bij de pakken neergezeten. James Glickenhaus was niet te beroerd om de body van zijn Enzo die hij over had omdat daar de P4/5 body op gemonteerd werd aan Losee te doneren. En niet lang daarna was de Enzo "Land Speed Record Car" een feit. Op de wereldberoemde zoutvlakten van Bonneville werd een pieksnelheid van 238 mijl per uur (380 km/u) genoteerd:

Afbeelding

Daarmee werd de ´most miles´ Enzo ook ´the fastest´ Enzo.

En hopelijk binnenkort in 1/43 formaat, dus in LSR-configuratie, in mijn collectie
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bijzonder project Marnix! Ben zeer benieuwd!
GTE

Bericht door GTE »

Laurent Tay (Garage43) heeft onlangs de Ferrari 860 Monza s/n 0602M (Renaissance kit) voltooid. Bijgaand de fotootjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Als Ferrariliefhebber vind ik dit natuurlijk weer prachtige update's met leuke achtergrondinfo. :worshippy:
Johan

Bericht door Johan »

Heel erg fraai model :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ferrari10flrb
Contacteer:

Weer een schitterend model en geweldig vakwerk van Laurent. :worshippy: :worshippy:
Wil toch ooit een model door hem laten bouwen.

Moet ff geduld hebben er is nog het nodige in aanbouw waaronder bij Lex Rijsdijk de Thomson 365, LM versie. :dance:
Plaats reactie