Bij deze introduceer ik mezelf even op jullie geinige forum. Weinig origineel (ja sorry, een passie kies je niet uit op originaliteit) bestaat ook mijn verzameling uitsluitend uit Ferrari-modellen. Het zijn er zo onderhand een stuk of 180. Ik houd netjes een excel-lijstje bij, maar niet alles is waardig genoeg voor de vitrinekast. Bovendien heb ik voorlopig maar 1 kast en dus staat ongeveer 2/3 van de verzameling in dozen op de zolder van mijn schoonmoeder, in afwachting van een groter huis met nieuwe vitrinekasten.
Ik beperk me hoofdzakelijk tot straatversies met soms een Le Mans-versie of anderszins GT-racer. F1 doe ik slechts in zeer beperkte mate. De laatste paar jaar probeer ik de verzameling kwalitatief te upgraden door voornamelijk handbuilts te kopen (BBR, AMR, Looksmart, Ilario etc.) Een laatste criterium is de schaal, namelijk 1:43. Maar dat is niet een heel hard criterium.
Een van mijn meest recente aankopen is bijvoorbeeld een 1:24 model van de Ferrari 250 GT Competizione van Tecnomodel. Door Ilario Ghizzardi himself in een oplage van 10 stuks gemaakt voor Miniwerks. Ik heb nummer 10. De beste dus

Even een paar plaatjes: