GTE - Ferrariverzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
GTE

GTE - Ferrariverzameling

Bericht door GTE »

goedenavond!

Bij deze introduceer ik mezelf even op jullie geinige forum. Weinig origineel (ja sorry, een passie kies je niet uit op originaliteit) bestaat ook mijn verzameling uitsluitend uit Ferrari-modellen. Het zijn er zo onderhand een stuk of 180. Ik houd netjes een excel-lijstje bij, maar niet alles is waardig genoeg voor de vitrinekast. Bovendien heb ik voorlopig maar 1 kast en dus staat ongeveer 2/3 van de verzameling in dozen op de zolder van mijn schoonmoeder, in afwachting van een groter huis met nieuwe vitrinekasten.

Ik beperk me hoofdzakelijk tot straatversies met soms een Le Mans-versie of anderszins GT-racer. F1 doe ik slechts in zeer beperkte mate. De laatste paar jaar probeer ik de verzameling kwalitatief te upgraden door voornamelijk handbuilts te kopen (BBR, AMR, Looksmart, Ilario etc.) Een laatste criterium is de schaal, namelijk 1:43. Maar dat is niet een heel hard criterium.

Een van mijn meest recente aankopen is bijvoorbeeld een 1:24 model van de Ferrari 250 GT Competizione van Tecnomodel. Door Ilario Ghizzardi himself in een oplage van 10 stuks gemaakt voor Miniwerks. Ik heb nummer 10. De beste dus :D

Even een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Montezemolo op ma 18 aug 2008 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast, niet echt nieuw meer
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Nog een Belg erbij :D

Zeer mooie collectie hoor :thump_up: wat een joekel van een F40 onderaan je kast :shock:
Afbeelding Afbeelding
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Welkom op het Forum :thump_up:

Succes,

Vinzenzo
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Jammer dat we 2/3 van je verzameling niet kunnen zien. Werkelijk mooie collectie :thump_up:
GTE

Bericht door GTE »

Droes schreef:Nog een Belg erbij :D

Zeer mooie collectie hoor :thump_up: wat een joekel van een F40 onderaan je kast :shock:
Je m'excuse, een foutje in mn profiel!

Die joekel is een Pocher in de schaal 1:8.

Dank voor het welkom heren (volgens mij zijn er nauwelijks dames die deze hobby uitoefenen)!
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Prachtige verzameling!

Ik begin ook steeds meer te kicken op hand-built modellen. Ze hebben charme. Er staan echte pronkstukjes in je vitrine! :worshippy:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

welkom hier. :thump_up: Weer een Ferrari gek erbij :P Schitterende collectie :worshippy:
GTE

Bericht door GTE »

nogmaals dank!

Ik ben zelf heel benieuwd hoe alles eruit ziet als ik de boel volledig kan display-en.

en er komt ook weer veel moois aan in 2007. Zoals nieuwe BBR's (waaronder een aantal voor RGM) en hopelijk (eindelijk) de 365GT4/512B van MakeUp/Eidolon. Ik heb het mn portomonnee nog maar niet verteld.

Zo, ik ga maar ns neuzen bij jullie collecties!
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D welkom op het forum ,nog 1 ferrari fan er bij ,je verzameling ziet er mooi uit doe zo verder :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche

Bericht door Porsche »

:P Welkom versterking van de Ferraritroepen :mrgreen:
In mijn collectie vliegen de Ferrari's de deur uit :lol:
Erikderaaf
Schaal: 1:18

Bericht door Erikderaaf »

prachtige collectie! wat mooi, weer een ferrari liefhebber erbij!

persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van het rijtje gele Ferrari's, ziet er mooi uit zo bij elkaar!

en die pocher :drool:
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
GTE

Bericht door GTE »

Haha, ja ik probeer het een beetje op kleur te coordineren (rood (uiteraard), geel, zilvergrijs, donkerblauw en donkerrood metallic). Lukt echter niet helemaal, want je komt altijd wel iets tegen dat een andere kleur heeft maar dat je gewoon MOET hebben.

Zoals de groen/blauwe 330 GT2+2 van BBR for RGM. Zijn er minder dan twintig van gemaakt. Of de lichtblauwe 500 Superfast van BBR. Erg lang naar gezocht en uiteindelijk gevonden. Dan laat je hem niet liggen omdat ie niet de juiste kleur heeft. :lol:

We hebben het als verzamelaars maar zwaar!

Toegevoegd na 6 minuten:

Ik heb via je site even een blik op jouw collectie geworpen, maarre, dat is ff niet mis! Prachtig uitgestald ook. Mijn complimenten!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Fraaie entree met foto's! Welkom! :thump_up:
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Welkom hier!
Mooie verzameling, ben benieuwd naar de rest. Erg origineel thema is het niet nee, maar daarom niet minder leuk om te zien. :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
GTE

Bericht door GTE »

Peter Parker schreef:Fraaie entree met foto's! Welkom! :thump_up:
i31.photobucket.com/albums/c397/adoggie13/ferrari.jpg
Hello ladies! :worshippy:
Plaats reactie