Gerben's Dutch Drivers (nieuwe site)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gerben Olsder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Het was weer eens tijd voor een update. Het was al weer even geleden en mijn verzameling en ik hadden niet stil gezeten.

Ik begin maar met de oudste (in jaartal).
Dit is een model van een Aero Minor 750 waar Maus Gatsonides en Henk Hoogeveen in 1950 Le Mans mee hebben gereden. Ze zijn er 21e mee geworden. Het is een 750 cc voorwiel aangedreven wagen. Het is een kitje van het merk Mikansue en was fun om te bouwen. Helaas heb ik geen foto van de echte.

Afbeelding

Dan een ietwat nieuwere. 2006 om precies te zijn. Een model van de Ferrari 550 Maranello waar Peter Kox vorig jaar Le Mans mee reed. Helaas geen echt succes want hij viel uit. Maar wel een mooi model model van Red Line.

Afbeelding

en de echte
Afbeelding

Nou dit was het eerst. De volgende update volgt snel want ik heb nog meer maar ik doe niet alles in een keer.

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

De Aero Minor is een sumblieme wagen. Tegenhanger van de Talbot, als ik me niet vergis. Erg goed gedaan Gerben! :worshippy:
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Hele mooie Maranello! :worshippy:
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Die Maranello is... :worshippy: :worshippy: :worshippy: geen woorden ditmaal.

Montezemolo :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Gave update, ik had nog nooit een Aero Minor racewagen gezien... de straatversie kende ik wel.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:wall: :D die van 1950 is heerlijk mag zo naar brugge verhuizen gerben :mrgreen: de rest trouwens ook :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter

Bericht door Wouter »

Die ferrari is zeer prachtig :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Maranello

Bericht door Ferrari10flrb »

Die Maranello is helemaal top :thump_up: :worshippy: :drool: Vooral in deze livery.

Ik denk erover om (ooit) alle Maranello's in race uitvoering die door Redline en BBR zijn uitgebracht te gaan verzamelen. Stel je voor een stuk 30 van die bakken in je vitrine :drool: Nog maar even niet aandenken........
117ayrton
Contacteer:

Re: Maranello

Bericht door 117ayrton »

Ferrari10flrb schreef:Die Maranello is helemaal top :thump_up: :worshippy: :drool: Vooral in deze livery.

Ik denk erover om (ooit) alle Maranello's in race uitvoering die door Redline en BBR zijn uitgebracht te gaan verzamelen. Stel je voor een stuk 30 van die bakken in je vitrine :drool: Nog maar even niet aandenken........
:D zou wel prachtig zicht zijn toch :D
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Je blijft me verbazen met al die DD'ers, waar je ze allemaal vandana kunt halen :thump_up:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Gerben Olsder schreef:Het was weer eens tijd voor een update. Het was al weer even geleden en mijn verzameling en ik hadden niet stil gezeten.

Ik begin maar met de oudste (in jaartal).
Dit is een model van een Aero Minor 750 waar Maus Gatsonides en Henk Hoogeveen in 1950 Le Mans mee hebben gereden. Ze zijn er 21e mee geworden. Het is een 750 cc voorwiel aangedreven wagen. Het is een kitje van het merk Mikansue en was fun om te bouwen. Helaas heb ik geen foto van de echte.

img462.imageshack.us/img462/6629/p4280846zm4.jpg

-Gerben-
Ik meen dat ik er een foto van heb. Ik zal eens kijken voor je.
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

buttonfreak schreef:[..]

Ik meen dat ik er een foto van heb. Ik zal eens kijken voor je.
Nou dat zou wel heel leuk zijn. :dance:
Ben benieuwd

-Gerben-

Toegevoegd na 1 minuten:
Schumi28 schreef:Je blijft me verbazen met al die DD'ers, waar je ze allemaal vandana kunt halen :thump_up:
ja sinds ebay is de hele wereld je winkel....
Dan dus gewoon een kwestie van goed zoeken.

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Mooie update's :thump_up:

Zijn de spaakvelgen van de Aero Minor 750 van metaal ? Zeer mooi gedetailleerde wielen :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende modellen. Lekker ver uiteen qua jaartal :worshippy: :worshippy: Inderdaad erg mooie velgjes op de Aero :thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik ga nu iets bijzonders (hoop ik) te vertellen.

Quote uit "Autodesign in Nederland" van Jan Lammerse:
Garagehouder Geert Hoogeveen uit Haarlem bouwde op basis van de tweecilinder Aero Minor een racer naar het model van de op Le Mans meerijdende Tsjechische fabriekswagens. Met het centrale kokerchassis als basis ontstond een buisconstructie uit dunne pijp, waarover een aluminium carrosserie geklopt werd. De auto had motorfietsachtige spatborden en net als de fabrieksuitvoering een tot 750cc vergrote motor. Hoogeveen was er in 1950 vrijwel onoverwinnelijk mee. Toen de Tsjechische fabrieksrijders in 1951 hun land niet mochten verlaten, bleek de faam van Hoogeveens eigenbouw zodanig dat hij en Maus Gatsonides op Le Mans de fabrieks Aero mochten rijden. Ondanks een afgebroken wiel werden ze winnaar in hun klasse. De Hoogeveen-Aero is kort hierna verkocht aan Dr. Groenhart, die er in 1952 in Nederland wedstrijden mee reed, waarna hij de auto meenam naar Aruba. Hoogeveen heeft er daarna niet meer van vernomen, met uitzondering een telefoontje uit Amerika dat de motor was gesneuveld. De Aero's werden toen echter niet meer gemaakt en er was dus geen nieuwe motor voorhanden.
.

Echter als ik op de achterkant van het boek kijk, is dit bijna zoals jouw model.
Plaats reactie