Ja als je dat zo leest dan klopt het allemaal vrij aardig. Ze zijn idd winnaar geworden in hun klasse.. Staat er een foto op dat boek?buttonfreak schreef:Ik ga nu iets bijzonders (hoop ik) te vertellen.
Quote uit "Autodesign in Nederland" van Jan Lammerse:.Garagehouder Geert Hoogeveen uit Haarlem bouwde op basis van de tweecilinder Aero Minor een racer naar het model van de op Le Mans meerijdende Tsjechische fabriekswagens. Met het centrale kokerchassis als basis ontstond een buisconstructie uit dunne pijp, waarover een aluminium carrosserie geklopt werd. De auto had motorfietsachtige spatborden en net als de fabrieksuitvoering een tot 750cc vergrote motor. Hoogeveen was er in 1950 vrijwel onoverwinnelijk mee. Toen de Tsjechische fabrieksrijders in 1951 hun land niet mochten verlaten, bleek de faam van Hoogeveens eigenbouw zodanig dat hij en Maus Gatsonides op Le Mans de fabrieks Aero mochten rijden. Ondanks een afgebroken wiel werden ze winnaar in hun klasse. De Hoogeveen-Aero is kort hierna verkocht aan Dr. Groenhart, die er in 1952 in Nederland wedstrijden mee reed, waarna hij de auto meenam naar Aruba. Hoogeveen heeft er daarna niet meer van vernomen, met uitzondering een telefoontje uit Amerika dat de motor was gesneuveld. De Aero's werden toen echter niet meer gemaakt en er was dus geen nieuwe motor voorhanden.
Echter als ik op de achterkant van het boek kijk, is dit bijna zoals jouw model.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Maar er wordt gesproken over Geert Hoogeveen. In de statistieken van Le Mans staat dat het om het Henk Hoogeveen gaat. Misschien is Geert een 2e naam?
-Gerben-
Toegevoegd na 2 minuten:
Ja die zijn echt van metaal. Ze worden gemaakt met een foto ets techniek. Dit zijn niet de originele velgen die in het kitje zaten. Die waren bij lange na niet zo mooi. Daarom heb ik deze gekocht bij Arjan De Roos.The Red Dream schreef:Mooie update's![]()
Zijn de spaakvelgen van de Aero Minor 750 van metaal ? Zeer mooi gedetailleerde wielen
Het maakt het model naar mijn idee helemaal af..
-Gerben-