In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
DrikjeS1

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door DrikjeS1 »

In de topic " Privé collecties " waarbij ik mij en mijn modelauto-verzameling voorgesteld had, had ik al aangegeven dat ik Lotus Elise S1 rijd, en ook een Lotus Europa S1 uit 1967 heb staan welke vrijwel gereed is van body-restauratie. Uiteraard rijd ik niet dagelijks met de Elise, dit is voor mooi weer :) .

Bijzondere van de Elise is, dat dit nummer 21 is. Tot en met nummer 17 zijn voor crachtesten kort gereden tegen de muren op, dus zijn er maar drie Elise's eerder dan de mijne op de weg gekomen. Tevens is mijn Elise enkele jaren gebruikt als resurch auto van Lotus, en zo zijn op mijn auto enkele zaken uitgetest waarvan de onderdelen nog steeds aanwezig zijn.

Dagelijks voor de korte afstanden, dus alles binnen ons dorp Hilversum rijd ik op een scootmobiel. Nee, ik ben nog geen 80 jaar oud, en ik ben ook niet seniel, maar wel minder valide :( .

Voor het dagelijks auto gebruik heb ik een Audi 80, laatste model, import uit Abu Dabi, dus alle teksten in het Arabisch.

Gr. Drikje S1
Laatst gewijzigd door DrikjeS1 op za 11 apr 2009 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorig totaal 906 modelletjes waarvan 166 stuks Lotus.
Deze maand 24 modelletjes waarvan 4 stuks Lotus.
Huidig totaal 930 modelletjes waarvan 170 stuks Lotus.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding Afbeelding
Ik had de foto's al veeel langer, maar ik geloof niet dat ik ze had geplaatst.

Begint nu een bibber te komen bij het rijden, gok dat ik wat aan de uitlijning moet doen... De straten helpen niet mee natuurlijk :)
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

die elise is vet!! :drool: zijn alledrie die lotussen van jou? Of die twee in de garage?
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Wat een ontzettend gaaf wagenpark! Een origineel Nederlandse Europa, daar zijn er vast niet veel meer van...

Beetje rare vraag met die dikke sportauto's, maar heb je foto's van de Audi? Best een bijzondere uitvoering, namelijk.
Vortec

Bericht door Vortec »

Op die Elise, staat op het nummerbord zo`n 2`tje boven het streepje. Weet jij wat dat inhoud? :P Heb ik me namelijk altijd al afgevraagd haha!

Maar mooi "wagenpark"! Echt moi die auto`s zo bij elkaar!
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Kyoshofan
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

Prachtige lotussen :thump_up:

Zo'n tweetjes betekend, als je je kenteken papieren al een keer bent kwijt geraakt. Moet je nieuwe papieren hebben en dus ook nieuwe kentekenplaten. Vroeger was dat niet. Toen kon je zoveel platen laten maken als jij wou. En als die platen werden gestolen kon iedereen ze op hun auto zetten. Dus vandaar... :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

o'n tweetjes betekend, als je je kenteken papieren al een keer bent kwijt geraakt. Moet je nieuwe papieren hebben en dus ook nieuwe kentekenplaten. Vroeger was dat niet. Toen kon je zoveel platen laten maken als jij wou. En als die platen werden gestolen kon iedereen ze op hun auto zetten. Dus vandaar...
mooie elises...dat hoeft niet persee te betekenen dat je je kenteken papieren bent kwijtgeraakt...kan ook zijn dat het nummerbord eraf gewaaid is of gejat... :mrgreen:

greetz,

jerico
Afbeelding
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Kyoshofan schreef:Prachtige lotussen :thump_up:

Zo'n tweetjes betekend, als je je kenteken papieren al een keer bent kwijt geraakt. Moet je nieuwe papieren hebben en dus ook nieuwe kentekenplaten. Vroeger was dat niet. Toen kon je zoveel platen laten maken als jij wou. En als die platen werden gestolen kon iedereen ze op hun auto zetten. Dus vandaar... :thump_up:
Niet een keer, maar twee. Mijn Volvo heeft een eentje boven het eerste streepje omdat een deel van het kentekenbewijs is kwijtgeraakt.

Er staat me iets van bij trouwens dat je daar heel ver mee kunt gaan, zelfs tot 99 ofzo (een 9 boven het eerste en het laatste streepje).
Voor de APK is die duplicaatcode (want zo heet dat) niet verplicht op het kenteken, als Oom Bromsnor je pakt heb je wel een probleem. De duplicaatcode staat op het kentekenbewijs, bij de meeste auto's staat daar dus een 0.

Gave auto's trouwens, en ik ben stiekem ook wel benieuwd naar die Audi. :worshippy:
Vortec

Bericht door Vortec »

volvofiel schreef:
Kyoshofan schreef:Prachtige lotussen :thump_up:

Niet een keer, maar twee. Mijn Volvo heeft een eentje boven het eerste streepje omdat een deel van het kentekenbewijs is kwijtgeraakt.

Er staat me iets van bij trouwens dat je daar heel ver mee kunt gaan, zelfs tot 99 ofzo (een 9 boven het eerste en het laatste streepje).
Voor de APK is die duplicaatcode (want zo heet dat) niet verplicht op het kenteken, als Oom Bromsnor je pakt heb je wel een probleem. De duplicaatcode staat op het kentekenbewijs, bij de meeste auto's staat daar dus een 0.

Gave auto's trouwens, en ik ben stiekem ook wel benieuwd naar die Audi. :worshippy:
Hahha oke! Bedankt voor jullie reacties. Vroeg het me altijd al af namelijk! :dance:
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
DrikjeS1

Bericht door DrikjeS1 »

Tom_Aston_Martin,
Alleen de Elise en Europa zijn van mij :) , de Exige S2 is van een kennis van mij met Frans kenteken.

Vortec,
In mijn geval ben ik twee maal de kentekenplaat aan de voorzijde kwijt geraakt, :evil: drempels.

Volvofiel,
De duplicaatcode op je kentekenplaten moet tijdens de apk overeenstemmen met de code op het kentekenbewijs. Indien niet gelijk geen apk.

Tom,
Bijgaand enkele foto's van de Audi 80, verder geen bijzonderheden aan deze auto, alleen de stickers in het arabisch.

En dan ook maar de scootmobiel op de foto, tenslotte wordt deze het meest gebruikt, en mag dan ook wel een beetje eer van zijn werk krijgen.

Gr. Drikje S1
Laatst gewijzigd door DrikjeS1 op za 11 apr 2009 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Je Europa is te koop>?
DrikjeS1

Bericht door DrikjeS1 »

Buttonfreak,

De Europa komt te koop, maar dat zal pas in het najaar 2008 zijn, ik heb nu geen tijd om aan de Europa te werken. Eerst moet mijn web-site volledig af zijn, en daar gaan nog wel veel uren in zitten.

Gr. Drikje S1
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Nee, want de auto van mij broer is net vorige week goedgekeurd, op 't kentekenbewijs staat duplicaatcode 1 en het kenteken heeft niets.

Maar goed, dat terzijde.

Mooie Audi in een lekker kleurtje! :drool: :thump_up:
hocko

Bericht door hocko »

volvofiel schreef:Nee, want de auto van mij broer is net vorige week goedgekeurd, op 't kentekenbewijs staat duplicaatcode 1 en het kenteken heeft niets.

Maar goed, dat terzijde.

Mooie Audi in een lekker kleurtje! :drool: :thump_up:
Dan mag die als het goed is neit goed gekuerd worden.
Auto vorig week op me stage kon ook niet goed gekuerd worden omdat dulpicaat kode niet overeen kwam.
volvofiel

Bericht door volvofiel »

O? :shock:

Dan heeft mijn eigen auto ook een valse APK. :oops:

Nou ja, goed om te horen dan, ik was ervan overtuigd dat APK en duplicaatcode geen verband hielden. Maar dus wel... :doh:
Plaats reactie