Espada update 09-08-11 Drophead coupe & SV

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Espada
Schaal: 1:43

Re: Espada. update 29-07-2009 2 lambo's

Bericht door Espada »

@ Lambodiecast.

De groene Miura is van minichamps, volgens mij heeft alleen deze kleur meegespoten louvres, bij overige minichamps miura's zijn ze keurig zwart :x
Ik had hem gekocht toen ik net begon met sparen, en het was me niet opgevallen dat het niet hoort :oops:

Het dak van de roadster hoort inderdaad op de motorkap, je ziet er ook 2 gaatjes, waar je hem in kan klikken :worshippy:

Bastiaan.:feest:
tom

Bericht door tom »

Mooie aanwinsten!
Jasper

Bericht door Jasper »

lambodiecast schreef: Trouwens, waar is het dakje van je Roadster ? Normaal gezien ligt deze toch op de motorkap hé.
mijn Minichamps Diablo Roadster heeft ook geen dakje :evil: volgens mij zijn ze die vergeten :doh:
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
Jasper

Bericht door Jasper »

[quote="Espada"]@ Lambodiecast.

De groene Miura is van minichamps, volgens mij heeft alleen deze kleur meegespoten louvres, bij overige minichamps miura's zijn ze keurig zwart :x
Ik had hem gekocht toen ik net begon met sparen, en het was me niet opgevallen dat het niet hoort :oops: /quote]

De zilveren heeft het volgens mij ook... er zijn ook 'in het echt' wel Miura's met meegespoten of zilveren louvres ....
Ook het MR model van de 1e SVJ is Grenada rood met zilveren louvres ...
In het boek 'Miura Bible' van Joe Sackey staat op pag. 203 een foto van een donkerblauwe met zilveren louvres
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
dave.r

Bericht door dave.r »

Jasper schreef: Ook het MR model van de 1e SVJ is Grenada rood met zilveren louvres ...
In het boek 'Miura Bible' van Joe Sackey staat op pag. 203 een foto van een donkerblauwe met zilveren louvres
Ja hoor, ook hier staat er eentje met zilveren louvres:
de MR102 (Miura Shah di Persia).
Mss moeilijk te zien op de foto, maar de blauwe heeft er zwarte en de roodmetallic heeft de zilveren.
Ze blinken iets meer.

Afbeelding
Espada

Bericht door Espada »

aah oke, maar zijn er nou behalve die paar uitzonderingen nou geen miura's ( 1:1 ) met meegespoten louvres? :roll:
lambodiecast

Bericht door lambodiecast »

Op de Miura kon je kiezen, ofwel matt zwarte louvres ofwel zilver, maar meegespoten in de kleur van de wagen was niet mogelijk 'af fabriek', ik weet wel dat er in de US eentje rondreed met de louvres in dezelfde kleur, een witte SV dacht ik, met wit interieur ... stond jaren geleden op eBay te koop ... ergens heb ik er nog foto's van, maar waar hé :oops:

Net hetzelfde met de dorpels ... ofwel zilver ofwel goud (idem met de velgen trouwens), maar 'color coded' met de rest van de wagen was niet origineel mogelijk.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

heerlijke modellen en echt een heerlijk geluid in het echt deze wagens.
Afbeelding
dave.r

Bericht door dave.r »

lambodiecast schreef:Op de Miura kon je kiezen, ofwel matt zwarte louvres ofwel zilver, maar meegespoten in de kleur van de wagen was niet mogelijk 'af fabriek', ik weet wel dat er in de US eentje rondreed met de louvres in dezelfde kleur, een witte SV dacht ik, met wit interieur ... stond jaren geleden op eBay te koop ... ergens heb ik er nog foto's van, maar waar hé :oops:
Heb wel deze SVJ gevonden, maar een zilveren met zilveren louvres is mss niet echt 'colour coded' :lol:

Afbeelding
lambodiecast

dave.r schreef: Heb wel deze SVJ gevonden, maar een zilveren met zilveren louvres is mss niet echt 'colour coded' :lol:
Dat is Miura SV nr 4860 die voor Hubert Hahne gebouwd werd :
Info op mijn website :
The nr. 4860 was built for Hubert Hahne in Dusseldorf, he was the German based importer for Automobili Lamborghini SpA at the time.
This Miura was originally finished in black over white leather with black cloth, but in 1977 it was repainted in the current silver metallic at the factory, and received a full-leather interior in black, also note that all the visible chrome on the car was now finished in matte black. This car was actually a Miura SV that was converted into SVJ specs by the factory in late 1972, it was re-deliverd to Mr Hahne in April 1973 and was officially denoted as the fifth, and last 'original' Miura SVJ built.

Note that this Miura SVJ was the only one using a 110 Liter fuel tank, also normal SV dual windshield wipers were mounted, note that this was probably the only SVJ that had the quad exhausts 'cut' into the rear section instead of competely removing it like on the four other SVJ's.

en een foto uit de 'oude doos' (let op de zwarte louvres in die tijd ... ) :
Afbeelding
en eentje uit de tijd dat deze wagen in Japan te vinden was :
Afbeelding
Mark
Afbeelding
Espada

Bericht door Espada »

Alles wordt uit de kast getrokken :D bedankt :thump_up:

Bastiaan. :feest:
Espada

Bericht door Espada »

Hallo daar ben ik weer :D

Vandaag mijn Ferrari F40 van kyosho (1:43) ontvangen :) kón bijna niet ontbreken vond ik :lol:
En daarnaast de Miura concept van hotwheels elite, ook 1:43.
hier de foto's, vanwege het slechte weer binnen maar foto's gemaakt. zodra het weer een beetje normaal is, zal ik wat betere foto's maken.:feest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer. :feest:
manowar

Re: Espada. update 19-02-2010 miura concept & F40

Bericht door manowar »

dat zijn een paar schitterende modellen :worshippy: :worshippy:
hakushi

Bericht door hakushi »

miura concept is geweldig, en als forza speler weet ik dat ie ook nog eens echt heel lekker rijdt.
leuk modelletje, mooie aanwinst!!
lambodiecast

Die Miura Concept ziet er mooi afgewerkt uit, ik wist niet dat ie al beschikbaar was :drool:
Mark
Afbeelding
Plaats reactie