Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
togicollector
Schaal: 1:18

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Norev Montreal Plastic

Bericht door togicollector »

Ik heb het al vaker gezegd, maar toch nog maar eens: Zo'n vriendin willen we toch allemaal! :worshippy:

Koen

Ik heb als kind heel wat Norev's gekregen en gekocht, maar deze ken ik niet en het voordeel is dat in de tijd van de Montreal het kunststof van een betere kwaliteit was (lees: niet krom trekt) dan de oudere Norev's.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
tom

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Norev Montreal Plastic

Bericht door tom »

Leuk! Ik had vroeger ook een zwak voor deze serie Norevs, ik heb er een aantal van gehad. De Renault 5 kan ik me nog goed herinneren.
Goede kleur ook, voor een Montreal.
MarcoAzzurro

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Alfa 75 Turbowagon

Bericht door MarcoAzzurro »

Omdat ik de laatste tijd geen nieuwe modellen meer aanschaf maar weer eens een greep uit mijn collectie.
Ditmaal een model van Progetto K. Normaal niet een van mijn favoriete fabrikanten vanwege de toch altijd wat groffe afwerking en nieuw behoorlijk forse prijzen. Maar een model van deze fabrikant dat me wel altijd veel doet is de Alfa 75.
Ik heb hier twee uitvoeringen van in mijn collectie maar er zijn er tientallen gemaakt, waaronder veel kleur en thema varianten (Polizia, Taxi's , Carabinieri en natuurlijk de nodige race en rallywagens) Een van de speciaalste en nu ook zeldzaamste varianten is de Turbowagon.

Afbeelding

Afbeelding

De 75 Sportwagon, ontworpen door Carrozzeria Fissore (ook bekend van de Magnum terreinwagen die veel gebruikt is door de Italiaanse Politie) is nooit in productie gegaan maar er is wel een handjevol gemaakt en de Turbowagon is toch wel de meest begeerlijke. Opvallend verschil tussen de wagon en de sedan versie is het ontbreken van de typerende zwarte strip. Hier zijn de meningen over verdeeld maar persoonlijk had ik het mooier gevonden als deze ook op de wagon was toegepast.
Progetto K is naast het Franse Alezan (kit) de enige fabrikant die hier een model van op de markt heeft gebracht.
Dit model is in tegenstelling tot de meeste andere 75's van Progetto K niet van metaal maar van kunsthars. Het is vrij grof afgewerkt, nog groffer dan de metalen versies maar gezien het de enige is heeft het toch wel zijn charmes. Er valt qua details wel genoeg aan te merken. Zo zijn er geen details verder ingevuld en zijn de achterlichten compleet rood terwijl de turbowagon de 1e serie oranje achterlichten had. Maar ach, ik vind hem leuk!

Afbeelding

Afbeelding

De Turbowagon naast zijn metalen sedan broertje (een 2.0 TS)

Afbeelding
en de echte 75 Sportwagon

Afbeelding
En de Turbowagon
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Geinig dingetje, ik wist niet van het bestaan van deze Turbowagon dus weer wat geleerd.
Rock & Roll!!!
MarcoAzzurro

Veicolo schreef:Geinig dingetje, ik wist niet van het bestaan van deze Turbowagon dus weer wat geleerd.
De Turbowagon is eigenlijk niets meer dan een Turbo versie van de Sportwagon. Deze auto heeft andere bumpers, een dakspoiler en is uitgerust met het 1.8 Turbo blok dat ook geleverd is in de normale 75 Turbo.

Afbeelding

Zie ook de afwijkende grille (deze heeft Progetto K ook niet aangepast..)
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Die laatste foto geeft aardig aan wat voor een dikke auto het is. Jammer dat er maar een paar van gemaakt zijn (of juist niet). Leuk dat je er een model van hebt :) :thump_up:
Smokey

Bericht door Smokey »

ik kan niet zeggen dat ik warm draai voor het model auto maar het is wel leuk om te zien omdat ik hem nooit eerder (bewust) heb gespot

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
MarcoAzzurro

Het model is ook geen schoonheid. Het is erg grof, ongedetailleerd en weegt door het materiaal geen fluit.
Maar voor de echte Alfa verzamelaar is het toch een onmisbaar modelletje. De Alezan kit is wel gedetailleerder (zit hem ook in wat je er zelf van maakt natuurlijk) maar weer minder mooi qua verhoudingen. en geloof het of niet, ik heb dit model al verkocht zien worden voor over de 60 euro op Ebay.
Nelis

Bericht door Nelis »

Erg appart model, wist niet eens dat er een Alfa 75 wagon was gemaakt!
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Zo'n 75 in het rood... Heerlijk model. Altijd grote fan van geweest, en wat klinken die ook fantastisch... Meteen herkenbaar :clap: :drool: !
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
togicollector

Bericht door togicollector »

Leuk dat je deze eens laat zien, Mark. Ik wist dat er in een modelautowinkel in Deventer jarenlang een gestaan heeft en toen ik zelf een 75 Twin Spark had ben ik gaan kijken of die er nog staads stond maar helaas. Een zoektocht op internet leverde ook niets op over dit model (wel over de 1:1 sportwagon).

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
MarcoAzzurro

togicollector schreef:Leuk dat je deze eens laat zien, Mark. Ik wist dat er in een modelautowinkel in Deventer jarenlang een gestaan heeft en toen ik zelf een 75 Twin Spark had ben ik gaan kijken of die er nog staads stond maar helaas. Een zoektocht op internet leverde ook niets op over dit model (wel over de 1:1 sportwagon).

Koen
Het model is ook maar erg kort in productie geweest (net als bijvoorbeeld de Progetto K Alfa 90 en Alfasud, tevens gemaakt van resin).
Er is ook nog een normale wagon van Progetto in de kleuren zilver en metallic groen (die laatste vind ik persoonlijk erg mooi). Maar ook deze kom je amper nog tegen. Ik kocht deze samen met mijn vader bij het stuurwiel in assen, toen hij net uit was en dus nog niet zo zeldzaam.

Op ebay loopt het vaak (Als er al een op staat) hoog op (prijzen van 60 tot 80 euro) wat ik persoonlijk niet voor over zou hebben.
tom

Bericht door tom »

Erg leuk model, onmisbaar voor de collectie van een echte Alfa-fan. Ik was ook altijd fan van de 75, vooral de versie met de dikke zespitter. De echte stationversie heb ik ooit ergens gezien, maar ik weet niet meer waar en wanneer...
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Ha leuk die 75 Turbo wagon.
Het is idd jammer dat Progetto zich niet wat meer inspanning had getroost om van deze bijzondere 75 iets moois te maken.
Ik heb hem eigenlijk altijd laten staan, omdat ik er "iets " aan zag, een vreemde knik in het dak...en erg grof gemaakt.

Maar goed het blijft een wel mooi item in de Alfa collectie, en leuk dat je er aandacht aan geeft. Top :thump_up:

Misschien dat M4 er nog eens iets in ziet in de toekomst.

Groeten,

Ferry
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Jammer dat de 75 wagon nooit echt in productie is gegaan, want het is een waarlijk mooie wagen. Gaaf dat je hier een model van hebt weten te vinden :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Plaats reactie