Alfetta72 update 30-03,Minichamps Alfa Romeo GTA 1300 junior
- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Re: Alfetta72 collectie
Wat voor iets is de blauwe metallic auto op de 4e overzichtsfoto onder de rode Saab? Het lijkt een beetje op een Fiat 131 of een Simca rallye 3.....
Wouter
Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Wat een mooie verzameling 1:43 modellen! 
Ik zie er een aantal tussen die ook bij mij in de kast staan, waaronder de 124 sportcoupé, de 850 spider, de 600 en de 127 van Pilen en nog wat Mebetoys waaronder de 128 rally en de 124 special. Die Simca 1100 van Solido is ook erg leuk!

Ik zie er een aantal tussen die ook bij mij in de kast staan, waaronder de 124 sportcoupé, de 850 spider, de 600 en de 127 van Pilen en nog wat Mebetoys waaronder de 128 rally en de 124 special. Die Simca 1100 van Solido is ook erg leuk!
Rock & Roll!!!
Klopt,het is een Fiat 131 Racing van Tomicarallywalt schreef:Wat voor iets is de blauwe metallic auto op de 4e overzichtsfoto onder de rode Saab? Het lijkt een beetje op een Fiat 131 of een Simca rallye 3.....
Wouter

Ja die Simca 1100 is inderdaad een leuk model,tegenwoordig erg moeilijk te vinden,de gele ti uitvoering op de voorgrond(eigenlijk een simpelere uitvoering van de witte,er is niets waaruit blijkt dat het een ti is,staat alleen aan de onderzijde)is maar heel kort geproduceerd van 1974 tot 1976,en daarmee nog zeldzamer dan de oorspronkelijke uitvoering uit 1968Veicolo schreef:Wat een mooie verzameling 1:43 modellen!
- MarcoAzzurro
Leuk Frank!
Een deel van je collectie die ik ook nog niet eerder had gezien
Ik vind die 1:43 Marklin modellen ook erg mooi. Mijn vriendin heeft de Mercedes 250. Echt een model met veel charme en uitstraling.
Een deel van je collectie die ik ook nog niet eerder had gezien

Ik vind die 1:43 Marklin modellen ook erg mooi. Mijn vriendin heeft de Mercedes 250. Echt een model met veel charme en uitstraling.
inderdaad,de Marklins zijn erg leuk,de Mercedes 250 heb ik al meer als 25 jaar, ,helaas heb ik het model overgespotenMarcoAzzurro schreef:Leuk Frank!
Een deel van je collectie die ik ook nog niet eerder had gezien![]()

- togicollector
- Schaal: 1:18
Erg leuke collectie, Frank! De Pilen's waren en zijn inderdaad goed van model. Ik heb nog bijvoorbeeld een DS die eigenlijk een Dinky France is met andere wielen en bodemplaat. Volgens mij maakte Pilen in de laatste jaren van Dinky France de modellen voor hen, of in ieder geval een aantal.
Die Dinky France modellen waren trouwens ook vaak veel mooier dan de engelse Dinky's. Ik heb nog ergens een prachtige 504 cabriolet bijvoorbeeld die ik als kind ooit in Zuid Frankrijk kocht.
Ik heb zelf ook wat van die zijsporen zoals een kleine collectie 1:40 Wiking VW's bijvoorbeeld. Ook erg leuk en goed van model.
Koen
Die Dinky France modellen waren trouwens ook vaak veel mooier dan de engelse Dinky's. Ik heb nog ergens een prachtige 504 cabriolet bijvoorbeeld die ik als kind ooit in Zuid Frankrijk kocht.
Ik heb zelf ook wat van die zijsporen zoals een kleine collectie 1:40 Wiking VW's bijvoorbeeld. Ook erg leuk en goed van model.
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Hee, dat is gaaf! Allemaal spul wat ik begin jaren '80 ook kocht, toen ik weer begon met verzamelen. Dat was toen ongeveer het beste wat je op beurzen tegenkwam toen Minichamps nog niet begonnen was. Anders kocht je (onbetaalbare) handbouw. Ik heb dus ook aardig wat Pilens, Nacorals, Schuco's, Verems, Solido's... aardig wat overlap met mijn collectie van vroeger, die ik (nog?) niet heb kunnen wegdoen.
- MarcoAzzurro
Zoals deze dus?alfetta72 schreef:inderdaad,de Marklins zijn erg leuk,de Mercedes 250 heb ik al meer als 25 jaar, ,helaas heb ik het model overgespotenMarcoAzzurro schreef:Leuk Frank!
Ik vind die 1:43 Marklin modellen ook erg mooi. Mijn vriendin heeft de Mercedes 250. Echt een model met veel charme en uitstraling.,oorspronkelijk was ie blauw mettalic..

Dit is die van mijn vriendin. ooit via Marktplaats op de kop getikt voor 25,-
@ Koen, klopt. Pilen maakte kopieen van verschillende merken. Zo is de Pilen Mercedes 250 Coupe eigenlijk een Mebetoys.
Overigens hebben ze ook modellen in eigen beheer gemaakt waaronder deze Alfetta GTV:

Wel al veel meer speelgoed als de oudere Pilen's.
- togicollector
Ik vraag me alleen af of het kopieën zijn of dat zij voor anderen produceerden... De laatste franse Dinky's en Pilen's van die tijd waren naast elkaar verkrijgbaar namelijk.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarcoAzzurro
Wat ik begrepen heb maakte Pilen eerst onder de naam Dinky Toys Spain modellen uit de Dinky Toys France reeks. Na het faillissement van Dinky Toys zijn ze doorgegaan onder de naam Pilen.togicollector schreef:Ik vraag me alleen af of het kopieën zijn of dat zij voor anderen produceerden... De laatste franse Dinky's en Pilen's van die tijd waren naast elkaar verkrijgbaar namelijk.
Er valt verder vrij weinig informatie te vinden over dit merk dus met 100% zekerheid durf ik dit niet te zeggen.
Klopt,was exact dezelfde kleur,eigenlijk mooier dan geel..MarcoAzzurro schreef:Zoals deze dus?alfetta72 schreef:inderdaad,de Marklins zijn erg leuk,de Mercedes 250 heb ik al meer als 25 jaar, ,helaas heb ik het model overgespotenMarcoAzzurro schreef:Leuk Frank!
Ik vind die 1:43 Marklin modellen ook erg mooi. Mijn vriendin heeft de Mercedes 250. Echt een model met veel charme en uitstraling.,oorspronkelijk was ie blauw mettalic..
![]()
http://i181.photobucket.com/albums/x291 ... rklin2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is die van mijn vriendin. ooit via Marktplaats op de kop getikt voor 25,-
@ Koen, klopt. Pilen maakte kopieen van verschillende merken. Zo is de Pilen Mercedes 250 Coupe eigenlijk een Mebetoys.
Overigens hebben ze ook modellen in eigen beheer gemaakt waaronder deze Alfetta GTV:
http://img.photobucket.com/albums/v676/ ... ttaGTV.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel al veel meer speelgoed als de oudere Pilen's.

Ben ik het mee eens,de Engelse Dinky's zijn wat grover en vaak minder mooi van lijn dan de Franse Dinky'stogicollector schreef:Erg leuke collectie, Frank! De Pilen's waren en zijn inderdaad goed van model. Ik heb nog bijvoorbeeld een DS die eigenlijk een Dinky France is met andere wielen en bodemplaat. Volgens mij maakte Pilen in de laatste jaren van Dinky France de modellen voor hen, of in ieder geval een aantal.
Koen
Denk dat je gelijk hebt,het leuke is dat ze de Franse Dinky's onder eigen naam moderniseerden,de Renault 6 kreeg een nieuwe neus,de Peugeot 304 grotere achterlichten(zeldzaam model overigens)en heb zelf een renault 17 (helaas ook overgespotenMarcoAzzurro schreef:Wat ik begrepen heb maakte Pilen eerst onder de naam Dinky Toys Spain modellen uit de Dinky Toys France reeks. Na het faillissement van Dinky Toys zijn ze doorgegaan onder de naam Pilen.togicollector schreef:Ik vraag me alleen af of het kopieën zijn of dat zij voor anderen produceerden... De laatste franse Dinky's en Pilen's van die tijd waren naast elkaar verkrijgbaar namelijk.
Er valt verder vrij weinig informatie te vinden over dit merk dus met 100% zekerheid durf ik dit niet te zeggen.

Eind jaren 70 ging het met Auto-Pilen ook bergafwaards,de modellen kregen steeds minder detail,de Alfetta GTV is er al een voorbeeld van.
- togicollector
Kun je die 6, 304 en 17 nog eens laten zien, Frank?
Koen
Koen