In welke auto rijden we zelf
Re: In welke auto rijden we zelf
Dat is mij te 'nieuw' af. Op het gebied van carburateurs weet ik meer dan injectie 

klopttom schreef:Monopoint, hoogstwaarschijnlijk. Buiten de bougiekabels zijn de lambdasonde en de stappenmotor verdachten.
vandaag bougiekabels doorgemeten en 2 waren niet heel goed en bougie waren aardig zwart dus binnekort ook ff vervangen
En lambasonde kank tog gewoon controleren door hem aan de 4gasmeting te hangen staat ook altijd lamba op en als de sonde kapot is moet die een verkeerde lamba anageven tog
en stapppenmotor was da precies
maar over het algemeen loopt die al veel beter dan vrijdag

Die rechtse natuurlijk!

Haha, maar over die linkse ook niets te klagen hoor

Een stappenmotor is een soort elektromotor (dacht ik) die een verbinding met de gasklep heeft. Een stappenmotor zorgt er bij bijvoorbeeld een verkeerslicht voor dat de gasklep afgesloten wordt zodat er niet onnodig benzine verbrand wordt en er geen overbodige hoeveelheid schadelijke uitlaatgassen vrijkomen.
Zo'n motortje heeft ook vrij veel koppel dacht ik. [/offtopic]
@ Sjefske: da's een mooie brommer/scooter/o.i.d. (wat is 't precies?) naast een bescheiden boodschappenwagentje
Zo'n motortje heeft ook vrij veel koppel dacht ik. [/offtopic]
@ Sjefske: da's een mooie brommer/scooter/o.i.d. (wat is 't precies?) naast een bescheiden boodschappenwagentje

sjefske schreef:
Die rechtse natuurlijk!![]()
Haha, maar over die linkse ook niets te klagen hoor![]()
Mooie brommer Sjefske. Heb em helemaal niet naast mijn auto gezien toen.

Het is een Schakelbrommer..volvofiel schreef: @ Sjefske: da's een mooie brommer/scooter/o.i.d. (wat is 't precies?) naast een bescheiden boodschappenwagentje

Gister stond ook mijn andere autotje in willemstad

(wat een schitterende kleur!

volvofiel schreef:Een stappenmotor is een soort elektromotor (dacht ik) die een verbinding met de gasklep heeft. Een stappenmotor zorgt er bij bijvoorbeeld een verkeerslicht voor dat de gasklep afgesloten wordt zodat er niet onnodig benzine verbrand wordt en er geen overbodige hoeveelheid schadelijke uitlaatgassen vrijkomen.
De stappenmotor staat geheel niet in verbinding met de gasklep.
De stappenmotor zit gemonteerd in een soort van omloopsysteem,
en zorgt dat als de gasklep gesloten is voor een doorlaat van lucht
in dit omloopsysteem zodat de motor altijd stationair kan draaien.
Zouden we dit niet hebben , dan zal de motor ook niet stationair draaien.
Blijft de stappenmotor blijven hangen dan komt er teveel lucht in het inlaatsysteem
daardoor gaat de lambda ( doordat deze een arm/rijk mengsel meet) meer/minder brandstof inspuiten en de motor zal gewoonweg niet mooi lopen ivm teveel toevoer hiervan.
Ik weet zo niet of de motor is uitgevoerd met hydraulische kleppen of een "ouderwets"
systeem waarbij de kleppen gesteld moeten worden.
Kun je de kleppen stellen zal ik dat ook maar eens gaan doen
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Hydraulische klepstoters...
Dat is dus geen kleppen stellen?
Als dat nog wel moet zou ik ook gelijk de pakking vervangen.
Als dat nog wel moet zou ik ook gelijk de pakking vervangen.
@andre bedankt voor de uitleg
Omdat de moter niet egt op temperatuur kwam, heb ik maar is gekeken naar de thermostaat deze zat er dus niet eens in
Maarja morge ff thermostaat bestellen en der inzetten en kijken of die het dan goed doet.
En is ff gaan controleren of me kop niet lekt.
Omdat de moter niet egt op temperatuur kwam, heb ik maar is gekeken naar de thermostaat deze zat er dus niet eens in

Maarja morge ff thermostaat bestellen en der inzetten en kijken of die het dan goed doet.
En is ff gaan controleren of me kop niet lekt.
- Powersprint
- Schaal: 1:18
Afgelopen zondag werd ik bij mijn zaterdagsbaantje ( ik werk bij Adams Paukenfabriek in Ittervoort) gevraagd om die dag als taxichauffeur te fungeren om fluitistes vanuit Weert naar Ittervoort ( en later op de dag natuurlijk ook weer terug) te brengen, waar een fluitistenfestival gaande was. Dit sla ik natuurlijk niet af
Al rijdend geld verdienen, kan het nog mooier?
Mij was verteld dat ze met 2 mercedesbusjes gingen taxi-en. Maar, niets was minder waar. Ik mocht niet achter het stuur van een Vito plaatsnemen, maar van een Chrysler 300C Station automaat met een 3.5L V6 in het vooronder
Jullie begrijpen, dit was echt de ervaring van m'n leven. Wat een machtige bak is dat om in te rijden!! Een kickdowntje op de snelweg, en hij trekt lekker tot ruim 6000 toeren door
Heerlijk dat geluidje!
Ook was de 300C van alle luxe voorzien, waaronder:
* Volledig lederen bekleding
* Stoelverwarming
* Automatisch dimmende spiegels
* Buitenspiegels draaien naar onder bij het achteruit rijden om de stoep beter in de gate te houden
* Chauffeursstoel schuift naar achteren bij het uitzetten van de auto
* Cruise Control
* ingebouwde GPS/navigatie
* En zo nog wel een aantal van die snufjes
Ow, en hier toch nog even een foto van dit brute beest waarmee je overal nagekeken wordt

Toch even lekker 10 uurtjes ( waarvan ik denk ongeveer 5 echt rijdend) bijverdiend, op een wel zeer aantrekkelijke manier
Volgend jaar zeker weer 

Mij was verteld dat ze met 2 mercedesbusjes gingen taxi-en. Maar, niets was minder waar. Ik mocht niet achter het stuur van een Vito plaatsnemen, maar van een Chrysler 300C Station automaat met een 3.5L V6 in het vooronder

Jullie begrijpen, dit was echt de ervaring van m'n leven. Wat een machtige bak is dat om in te rijden!! Een kickdowntje op de snelweg, en hij trekt lekker tot ruim 6000 toeren door

Ook was de 300C van alle luxe voorzien, waaronder:
* Volledig lederen bekleding
* Stoelverwarming
* Automatisch dimmende spiegels
* Buitenspiegels draaien naar onder bij het achteruit rijden om de stoep beter in de gate te houden
* Chauffeursstoel schuift naar achteren bij het uitzetten van de auto
* Cruise Control
* ingebouwde GPS/navigatie
* En zo nog wel een aantal van die snufjes

Ow, en hier toch nog even een foto van dit brute beest waarmee je overal nagekeken wordt

Toch even lekker 10 uurtjes ( waarvan ik denk ongeveer 5 echt rijdend) bijverdiend, op een wel zeer aantrekkelijke manier

Dinsdag heb ik 'm na maanden, ivm groot onderhoud, weer uit m'n loods gehaald................. en heb meteen maar even van 15 maanden stof en vette poten erafgewassen...
Nog lang niet klaar, maar ik rij tenminste weer...
'T zonnetje scheen dus heb ik vandaag ff een paar "verse" plaatjes geschoten...
Dodge D200
2WD
Bouwjaar 1977
V8 - 318ci of 5,2L
Automatische transmissie

Nog lang niet klaar, maar ik rij tenminste weer...
'T zonnetje scheen dus heb ik vandaag ff een paar "verse" plaatjes geschoten...
Dodge D200
2WD
Bouwjaar 1977
V8 - 318ci of 5,2L
Automatische transmissie

Greetz, Kale
Stoere bak! 

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Sinds gisteren een voorloopauto meegekregen;

Alfa Romeo 1.6TS Business
Erg compleet, fraai model, maar je merkt wel dat het model van een eerdere generatie is. Sommige foutjes, zoals water wat naar binnen gutst als je de deur open doet, tref je tegenwoordig niet meer aan.
De 1.6 is vrij dorstig, klinkt wel lekker, maar door het hogere gewicht valt de 105 pk niet mee.
En wat een draaicirckel!
Velgen zijn wel erg fraai, volautmoatsche klimaatregeling, cruisecontrol, middenarmsteun, sportstoelen en leer stuur zijn dan wel weer erg fijn.
Ik kom hier wel de eerste 2-3 maanden mee door

Alfa Romeo 1.6TS Business
Erg compleet, fraai model, maar je merkt wel dat het model van een eerdere generatie is. Sommige foutjes, zoals water wat naar binnen gutst als je de deur open doet, tref je tegenwoordig niet meer aan.
De 1.6 is vrij dorstig, klinkt wel lekker, maar door het hogere gewicht valt de 105 pk niet mee.
En wat een draaicirckel!
Velgen zijn wel erg fraai, volautmoatsche klimaatregeling, cruisecontrol, middenarmsteun, sportstoelen en leer stuur zijn dan wel weer erg fijn.
Ik kom hier wel de eerste 2-3 maanden mee door

In ieder geval een mooie auto om te zien!