Heren, thanks!
De Ferrari F40 was mijn favoriete auto als kleine dreumes. Breed, plat en hoekig, zoals een supercar moest zijn. Toen ik eens met mijn ouders op vakantie was in Tsjechië kreeg ik er een model van (de 1:18 Bburago, mogelijk mijn allereerste modelauto) apetrots was ik er op en had 'm de hele rest van de dag in de auto op schoot. Ik weet nog dat ik de douanier aan de grens wist te vertellen dat het een Ferrari F40 testarossa was...
Later is de liefde voor de F40 wat bekoeld, toen vond ik het steeds meer een simpel kaasblokje en het fronsende gezicht door de koplampen ging me tegen staan.
Vrij recent ben ik weer verliefd geworden, de schuldige: Gran Turismo 5 Prologue op de PS3. Daar zit een F40 in en als je die selecteert dan krijg je beelden te zien van het model op verschillende locaties. Ze hebben de wagen echt schitterend nagemaakt en vooral als de camera de achterkant met de motor liet zien was het genieten geblazen. Heb d'r echt een uur naar zitten staren!
Enfin, er moest dus een model van komen, de bburago is er nog wel, maar dat is toch niet meer een model wat ik prominent tentoon ga stellen... De light weight versie met zn zwarte velgen was de logische keus. Zwart onder rood staat erg goed, maar ook het black on black mag er nog steeds zijn en omdat ik al een Enzo in die kleurcombo had was de keus snel gemaakt. Via ebay heb ik er een in Polen gekocht, verzenden duurde wat lang, maar voor een totaalprijs van €64 mag je niet klagen.
Het model is echt schitterend en in tegenstelling tot mn vorige aanwinst kan alles open. Er zijn echt prachtige details, de luchthapperts hebben allemaal kanalen die echt doorlopen onder de body naar hun respectievelijke eindbestemmingen. De wielen en schijfremmen zijn prachtig en het interieur is spartaans maar goed weergegeven. Van buiten valt de diepe strakke zwarte lak op. Enige nadeel is dat er een flink aantal doffe plekken zijn in de blanke lak, vooral op het dak. Binnenkort maar eens de schuurmachine d'r op zetten!
jerico schreef:Zeer mooi model...ben er zelf ook nog naar op zoek...
en de foto's...mijn mening weet je al
greetz,
jerico
Ik zal voortaan beter mn best doen!
tom schreef:Die low keys!

Fantastische foto's!
Low key was inderdaad wat ik probeer te bereiken, ben er nog niet geloof ik, maar wel leuk dat je het ziet! Thanks!
Niek-106 schreef:Heel erg netjes hoor!
Hoe heb je die rode licht flitsen gemaakt??
Niek

Het huis in de fik gestoken!
Nee, is een rood LED fietslampje, lange sluitertijd (krijg je vanzelf met zo weinig licht) en dan een beetje verven met licht!