Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Dat laat aardig zien hoe auto's ontwikkeld zijn vanaf de 'horseless carriage'.
2 mooie exemplaren
ben al benieuwd naar morgen straatauto.....
ben al benieuwd naar morgen straatauto.....
Leuk artistiek verantwoord plaatje Tripoux!
Onderop het modelletje staat (bij mij althans) Solido, dus ik neem aan dat dat goed is. Ik weet zo niet of Brumm ook een vierdeurs heeft uitgebracht.
Straatauto, het zij je vergeven.
Ook concepts kunnen erg fraai zijn, al zijn het (nog) geen productiemodellen.
Die oranje Fiat heb ik ook; ik heb die hele vooroorlogse serie van Rio in de kast staan. Het blijven leuke modellen vind ik.
Als je met toestaat zal ik (bij wijze van uitzondering dan) de oudste en nieuwste Fiats eens samen op de foto zetten. Misschien wel aardig voor een keer.
Onderop het modelletje staat (bij mij althans) Solido, dus ik neem aan dat dat goed is. Ik weet zo niet of Brumm ook een vierdeurs heeft uitgebracht.
Straatauto, het zij je vergeven.
Die oranje Fiat heb ik ook; ik heb die hele vooroorlogse serie van Rio in de kast staan. Het blijven leuke modellen vind ik.
Als je met toestaat zal ik (bij wijze van uitzondering dan) de oudste en nieuwste Fiats eens samen op de foto zetten. Misschien wel aardig voor een keer.
Rock & Roll!!!
Deze twee modellen hebben opvallend veel gelijkenissen; alletwee een motor, vier wielen, koplampen, een dak, stoelen, etc. Er is haast geen verschil te zien! In details verschillen deze modellen wél.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Ik heb nog een 1:43 Guisval Seat 600.

Grappig, Buttonfreak.
Guisval is Spaans, bestaat nog steeds en maakt(e) modellen in nogal veel verschillende schalen: 1:30-33; 1:43; 1:58 en 1:64. Maar ja, ik weet ook niet alles, misschien nog wel meer.
Wat me opvalt aan je modelletje is dat er geen specifieke Seat grille op het autootje zit maar een Fiat grille zoals ze gebruikt zijn op de Fiat 600-D vanaf half jaren '60. Maar het kan natuurlijk heel goed dat er op het logoplaatje Seat stond in plaats van Fiat en het verder hetzelfde eruit zag.
Wat me opvalt aan je modelletje is dat er geen specifieke Seat grille op het autootje zit maar een Fiat grille zoals ze gebruikt zijn op de Fiat 600-D vanaf half jaren '60. Maar het kan natuurlijk heel goed dat er op het logoplaatje Seat stond in plaats van Fiat en het verder hetzelfde eruit zag.
Rock & Roll!!!
Ik moest er even heel goed over nadenken, maar ik heb de Seat 600 van Pilen. Erg mooi model met mooie wieltjes en rubber bandjes, destijds (eind jaren '80) zeker nog niet de norm in 1:43.

Destijds één van mijn favoriete modelauto's, heb er toen heel lang naar moeten zoeken want Pilen was hier geen gangbaar merk.

Destijds één van mijn favoriete modelauto's, heb er toen heel lang naar moeten zoeken want Pilen was hier geen gangbaar merk.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Idd Guisval is Spaans en ze maken zelfs in 1:55 (ik heb een SIKU-kopie DAF 95). Ik vond het model op Gran Canaria, maar kan het zo snel niet irl terugvinden, dus over het logo moet ik je voorlopig in het duister laten.Veicolo schreef:Grappig, Buttonfreak.Guisval is Spaans, bestaat nog steeds en maakt(e) modellen in nogal veel verschillende schalen: 1:30-33; 1:43; 1:58 en 1:64. Maar ja, ik weet ook niet alles, misschien nog wel meer.
- straatauto
- Contacteer:
Leuk idee Veicolo. Weet jij overigens of Rio nog actief is?Veicolo schreef: Als je met toestaat zal ik (bij wijze van uitzondering dan) de oudste en nieuwste Fiats eens samen op de foto zetten. Misschien wel aardig voor een keer.
Ik zie de modellen nergens meer.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Rio is een paar jaar geleden failliet gegaan, als ik me niet vergis. Waren destijds mooie modellen.
- straatauto
- Contacteer:
Ik had geen model van een Seat 500
Daarom gauw een van karton in elkaar geknutseld.
Sorry dat hij niet perfect is!

Daarom gauw een van karton in elkaar geknutseld.
Sorry dat hij niet perfect is!

Laatst gewijzigd door straatauto op do 21 feb 2008 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
dit zijn modellen van norev,ik vind die modellen uit die jaren nog altijd het mooiste...misschien omdat ze uit mn kindertijd komen..
ps: deze zijn niet uit mijn collectie...

ps: deze zijn niet uit mijn collectie...

Op een Engelstalige site lees ik het volgende betreffende Rio modellen: "OUT OF PRODUCTION. Company is no longer in business". Dus Tom heeft gelijk vrees ik.
Die 600D van Pilen heb ik ook, maar deze was qua verf zo zwaar beschadigd dat ik 'm overgekwast heb in de kleur 'blu turchese', niet toevallig de kleur van m'n 1:1 600D. Ziet er heel aardig uit. Hé, nu ik die van mij zo bekijk zie ik dat het ook een Seat is. Staat op de bodem en op de wieldoppen. Nou Buttonfreak, dan is het logomysterie ook opgelost want op deze Pilen zit gewoon ook het zogenaamde "snorlogo", dezelfde als op je Guisval. Is dus alleen de tekst anders.
Straatauto, ik kan hier je knutselwerkje helaas niet aanschouwen.
Chummy dj, die oude Norevjes zijn gewoon mooi, ook al vervormen ze soms wat als ze ouder worden. Ik heb er ook diverse gehad, maar ze zijn helaas allemaal foetsie!
Die 600D van Pilen heb ik ook, maar deze was qua verf zo zwaar beschadigd dat ik 'm overgekwast heb in de kleur 'blu turchese', niet toevallig de kleur van m'n 1:1 600D. Ziet er heel aardig uit. Hé, nu ik die van mij zo bekijk zie ik dat het ook een Seat is. Staat op de bodem en op de wieldoppen. Nou Buttonfreak, dan is het logomysterie ook opgelost want op deze Pilen zit gewoon ook het zogenaamde "snorlogo", dezelfde als op je Guisval. Is dus alleen de tekst anders.
Straatauto, ik kan hier je knutselwerkje helaas niet aanschouwen.
Chummy dj, die oude Norevjes zijn gewoon mooi, ook al vervormen ze soms wat als ze ouder worden. Ik heb er ook diverse gehad, maar ze zijn helaas allemaal foetsie!
Rock & Roll!!!
Grappig, als klein jochie (+/- 3 jaar) heb ik zo'n Peugeot 304 van Norev eens in een kwade bui weggegooid omdat de motorkap ontbrak en ik geen nieuwe kreeg. 
- straatauto
- Contacteer:
Allereerst een tip voor wie van foto's van sloperijen houdt: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,467748,page=18
Ook dit forum bestaat uit vele pagina's waar je doorheen kunt scrollen; ik vindt het een erg leuke verzameling van sloopfoto's!
Een van de meest bijzondere auto's uit zijn tijd was wel de NSU RO80
Dit kwam door zijn vormgeving, maar vooral ook door het feit dat hij voorzien was van een wankelmotor.
De wankelmotor zorgde naar verluid voor erg veel problemen: Het verhaal gaat dat RO80-rijders die elkaar tegen kwamen één of meerdere vingers opstaken om daarmee aan te geven aan de hoeveelste nieuwe motor ze inmiddels toe waren.
De tweede foto heb ik samengesteld uit twee foto's met élk één scherp afgebeelde auto. (oogt wél weer wat onnatuurlijk)
NSU Ro 80 1972 Minichamps
NSU prinz 1 1958 Norev

Ook dit forum bestaat uit vele pagina's waar je doorheen kunt scrollen; ik vindt het een erg leuke verzameling van sloopfoto's!
Een van de meest bijzondere auto's uit zijn tijd was wel de NSU RO80
Dit kwam door zijn vormgeving, maar vooral ook door het feit dat hij voorzien was van een wankelmotor.
De wankelmotor zorgde naar verluid voor erg veel problemen: Het verhaal gaat dat RO80-rijders die elkaar tegen kwamen één of meerdere vingers opstaken om daarmee aan te geven aan de hoeveelste nieuwe motor ze inmiddels toe waren.
De tweede foto heb ik samengesteld uit twee foto's met élk één scherp afgebeelde auto. (oogt wél weer wat onnatuurlijk)
NSU Ro 80 1972 Minichamps
NSU prinz 1 1958 Norev