Ik laat jullie alvast ook maar genieten van de T2a!
Model was helemaal nieuw in doos en netjes verpakt. Gelukkig nog eentje gescoord, want ze werden nog slechts één maal opnieuw aangeboden nadat ik de mijne had gewonnen. Misschien een marketing actie om bekendheid te krijgen?! er zat namelijk ook een 5 euro kortingsbon bij m'n pakketje. Ik kende
de website van de verkoper in ieder geval nog niet, maar hij heeft wel allemaal Schuco spul staan en dankzij die site en de boekjes die ik bij het model kreeg, toch weer aangekondigde modellen van Schuco gezien waarvan ik nog niet af wist, zoals van de komst van een Schuco T1 en Beetle

.
Op de doos mooie kartonnen doos trouwens wat informatie over de 1:1, de 1:18 zit netjes verpakt in het piepschuim
Goed terug naar het model zelf. Het is m'n eerste Schuco op dit formaat en ik ben van de kwaliteit wel te spreken, afwerking is erg mooi!
Wel waren er wat kleine witte waasjes van de opdrukken te vinden, maar die waren snel weggepolijst. Ook stond één wisser nog niet recht op de ruit, iets wat ik wel vaker spotte op foto's van T2's. Hij was nog niet omgebogen en stond ook nog schuin omhoog in de richting van de ruitenwisserarm. Met twee tangetjes dit dus heel voorzichtig zelf gedaan en het gaat vrij gemakkelijk, dus ook opletten geblazen want "metaalmoeheid" kan dan zo toeslaan.
Verder is het model trouwens erg zwaar en omdat al het plaatwerk mooi dun is, zit het hem niet daarin, maar in de bodem die van metaal is. Brengt wat extra gewicht op de schaal, maar is wel erg mooi! Heb de motor overigens nog wat zilver detail gegeven, die zag er wel erg basic uit met bijna alleen zwart plastic.
Het is best een bijzonder en apart model, dus lekker veel foto's. Enjoy
--- Volkswagen T2a ('Feuerwehr Wiesbaden') ---