Ik zou graag gebruik willen maken van jullie kennis!
Voor een paar 1/43 ombouwmodellen had ik wat helmpjes nodig uit Minichamps F1 modellen. Die helmpjes zijn vrij eenvoudig van de rijder 'af te wippen', maar nu wil ik ook bij een model het hele rijdersfiguur eruit halen.
Als ik echter probeer het model uit elkaar te schoeven krijg ik OF de bodemplaat er niet af, OF dat lukt wel maar dan is de onderkant dicht waardoor ik nog steeds niet bij de coureur kom om deze eruit te duwen.
Dus mijn vraag: hoe kan ik het beste een rijder verwijderen uit een 1/43 Minichamps model?
Verwijderen rijder Minichamps F1 1/43
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Yep,...of de bodemplaat (waar rijdersfiguur vaak aan vast zit) zit via de voorwielophanging vast aan de neus etc, etc.
Om niet de complete auto hoeven te slopen kun je proberen om met een klein schroevedraaiertje het complete figuurtje los te wippen uit de auto.
Al naar gelang het vastgelijmt is, kan dit door de schroevedraaier tussen de rug van het figuurje én auto los te wrikken.
Lukt dit niet,...dan zit hij hééél goed vastgeplakt en zul je het model toch moeten demonteren.
En hoe dit te doen is geen vastgesteld uitsluitsel over te geven.
ieder model zit namelijk weer anders in elkaar.
Om niet de complete auto hoeven te slopen kun je proberen om met een klein schroevedraaiertje het complete figuurtje los te wippen uit de auto.
Al naar gelang het vastgelijmt is, kan dit door de schroevedraaier tussen de rug van het figuurje én auto los te wrikken.
Lukt dit niet,...dan zit hij hééél goed vastgeplakt en zul je het model toch moeten demonteren.
En hoe dit te doen is geen vastgesteld uitsluitsel over te geven.
ieder model zit namelijk weer anders in elkaar.
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101