Marktplaats problemen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Marktplaats problemen

Bericht door jonnoT »

Onlangs kwam ik op Marktplaats een advertentie tegen waarin een Corgi model van de Ecurie Ecosse Transporter werd aangeboden. Ik startte de onderhandelingen met de verkoper. We hadden ze verkoop zo goed als rond toen ik hem vroeg of het model, dat volgens de advertentie in goede staat verkeerde, compleet was.
Hij zei dat er een kleine stukje ontbrak links achter. Daarop vroeg ik om een foto van die schade. Op zich viel de schade wel mee, maar tot mijn stomme verbazing zag ik op foto's een heel ander model van de Ecurie Ecosse transporter dan het model op de foto in de advertentie.
Na hem vriendelijk er op gewezen te hebben dat hij bezig was met een poging tot oplichterij, heb ik de koop af geblazen.

Ik weet niet of er meer mensen op dit forum iets gekocht hebben bij een zeker R. Dalmeijer (Dallie) uit Assendelft .
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

:shock: is niet zo mooi

maar ik zie idd wel vaker advertenties waarvan de foto's afwijken, al dan niet ernstig :thump_down:

moet toch 'ns wat meer aan gedaan worden
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Helaas heeft marktplaats, al dan niet terecht, het imago van een verzamelplaats van oplichters. Dit soort dingen komt vaker voor, ik ben ook al eens getild... sindsdien koop ik alleen nog spul uit de buurt en wil ik het zien voor ik betaal, dus ik spreek af met de verkoper.
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Zo had ik toevallig ook iets op MP én Speurders gezien. Het ging in beide gevallen om exact dezelfde auto (Canada Verstappen no 0098 in giftbox)en exact dezelfde verkoper.

Lees de advertenties maar door en je weet genoeg....De hoogste bieder krijgt de auto voor het hoogst geboden bedrag op Marktplaats voor 12 november en diezelfde auto op Speurders heeft een looptijd tot 18 november :naughty:

Adv. Marktplaats:
Afbeelding

Adv. Speurders:
Afbeelding
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Bij mij zat hhet verschil in dat De ecurie Ecosse transporter op de advertentie foto geheel compleet was en een geel opschrift had en dat bij de toegestuurde foto's een hoekje links boven miste en het opschrift plots wit was plus dat er nog een sierrand op de zijkant zat. Duidelijk twee verschillende modellen.
Als je het over een Ecurie Ecosse transporter hebt dan praat je toch al gauw over een bedrag EUR 100.
Was ook achteraf best vreemd dat de verkoper eerst aan zijn prijs vasthield om daarna binnen 24 uur met EUR 30 te zakken, terwijl er op marktplaats net hoger geboden was dan mijn bod daar. :eh:
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met een handelaar op Marktplaats uit Zwaag (NH) onder de naam scalemodel-tuning? Hij heeft een model staan wat ik zoek voor een leuke prijs, maar geen telefoonnummer.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

bigodino schreef:Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met een handelaar op Marktplaats uit Zwaag (NH) onder de naam scalemodel-tuning? Hij heeft een model staan wat ik zoek voor een leuke prijs, maar geen telefoonnummer.
Je hebt toch niet zo'n misbaksel van een omgebouwde Bburago op het oog?

Er is hier moet hier ergens een topic over zijn over die gozer die auto's belachelijk vernaggelt :thump_down: :thump_down:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Erikderaaf
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 28 apr 2006 22:45
Schaal: 1:18
Locatie: Uden

Bericht door Erikderaaf »

peter... eigenlijk alleen maar slecht.... daar is inderdaad al een topic van geweest in het cafe...
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Tja....

Marktplaats is nou eenmaal niet zo zeker als Ebay. Dat is onderhand wel bekend. Toch vind ik het nog steeds een leuke site om spul van te kopen.

Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak.......
En, als je t niks vindt, dan koop je t toch niet. Daar is iedereen toch ook zelf bij?
Ons probleem is dat we té graag willen.... we willen allemaal dat ene modelletje hebben. Zeker als ie voor een mooi bedrag te koop wordt aangeboden.
Als we dat aan de kant zetten en iets rustiger kijken is het probleem ineens een stuk minder erg. :D
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Bericht door Rule »

Toch vind ik het nog steeds een leuke site om spul van te kopen.
Ik ook. En ik heb tot op heden nog geen enkele negatieve ervaring. Ik vraag altijd of ik het model ook kan komen ophalen. En als dat kan mag de verkoper het model versturen als hij te ver weg woont. Overigens zet ik ook altijd in mijn advertenties op MP dat afhalen mogelijk is.

En dat is dan natuurlijk ook echt mogelijk.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
Dimage
Berichten: 154
Lid geworden op: di 15 aug 2006 12:27

Bericht door Dimage »

Ik koop en verkoop al een paar jaar regelmatig op marktplaats, maar over al die keren slechts 2x een mindere ervaring gehad.
1x had iemand gelogen over de staat waarin het artikel zich bevond en 1x had iemand modellen zeer ondeugdelijk verpakt (waren modellen zonder verpakking en deze waren gewoon zo los in de doos gedaan zonder deze apart te beschermen).

Waar ik zelf wel af en toe moe van wordt, zijn de mensen die proberen via marktplaats mailadressen te verzamelen, om later spam te versturen of door te verkopen.
Ze stellen dan 1 of andere onbenullige vraag in de hoop dat je er antwoord op geeft en dat ze dan gelijk je mailadres hebben.
Is het vrij doorzichtig dan antwoord ik er niet eens meer op, in andere (twijfel) gevallen antwoord ik simpelweg via aparte aliassen, die ik later weer verwijder.
Ik gebruik overigens alleen maar aliassen, m'n echte mailadres gebruik ik nooit.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

bigodino schreef:Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met een handelaar op Marktplaats uit Zwaag (NH) onder de naam scalemodel-tuning? Hij heeft een model staan wat ik zoek voor een leuke prijs, maar geen telefoonnummer.
Ik heb idd ervaring via e-bay met deze persoon. Heb zelf weleens wat gekocht bij hem, sloopauto's om zelf wat mee te gaan doen. Prijs was eigenlijk al rond gemaakt, maar dan later nog proberen er onderuit te komen en te sjoemelen.
Ik heb hem later ook wat verkocht, nl. een nieuwe Bburago in doos. Nadat het geleverd was begon hij te mauwen dat de kwaliteit niet goed was. Ik heb hem daarop geantwoord dat ik ervan uitging dat het door de kwaliteitscontrole van Bburago gekomen is en dat dat voor mij voldoende is om hem als nieuw te verkopen. Kortom NIET zo tevreden over deze meneer. Hij wijzigt ook op e-bay regelmatig van naam, daar zal hij ook z'n redenen voor hebben.

F40F50ENZO
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

ik koop alleen schaalmodellen bij een redelijke bekende verkopers op marktplaats waar je goeie verhalen over hoort.

Gjalt Wijmenga
Jan Jaap top.
etc.etc.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Lexusfreak schreef:ik koop alleen schaalmodellen bij een redelijke bekende verkopers op marktplaats waar je goeie verhalen over hoort.

Gjalt Wijmenga
Jan Jaap top.
etc.etc.
Gjalt is inderdaad een aardige man. Heb hem in Houten ontmoet afgelopen zaterdag :thump_up:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ricardo schreef:[..]

Gjalt is inderdaad een aardige man. Heb hem in Houten ontmoet afgelopen zaterdag :thump_up:
Klopt idd , heb bij hem in Houten de Nissan Skyline gekocht
tegen een zeer nette prijs.
Heb bij hem ook al eens meerdere modellen gekocht,
goed te vertrouwen persoon.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie