Champcar

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

2007 in de Champ Car World Series

Bericht door F1-Racer »

Jos Verstappen is goed op weg om in 2007 in de Champ Car World Series uit te komen. Dat zegt de Limburger in een column in de Nederlandse krant De Telegraaf. Verstappen doet in ieder geval nu al een ferme belofte. Als hij op 2 september 2007 niet aan de start staat van de Champ Car-race in Assen, dan betaalt Verstappen uit eigen zak het ticket van zijn fans terug.

Verstappen is vrij zeker van zijn stuk in zijn column, hoewel hij niks loslaat over het team waarmee hij aan de slag zal gaan. Vermoedelijk gaat het om CTE-HVM, de renstal van Keith Wiggins, die volop met Paul Stoddart onderhandelt over een samenwerking. Verstappen en Stoddart kennen elkaar uit de F1, toen Verstappen uitkwam voor Minardi.

Verstappen: “Voor alle duidelijkheid, er is nog niets getekend, we praten met meerdere teams en er kan natuurlijk altijd nog van alles misgaan. Maar ik heb er echt zin in en ben klaar om in te stappen. Op 8 april is de eerste Champ Car-race van het seizoen op het stratencircuit van Las Vegas gepland en ga er maar vanuit dat ik daar aan de start sta.”
“Dus zet bij 2 september 2007 vast een uitroepteken in je agenda, want als het inderdaad de Champ Car World Series wordt, zal ik op die dag eindelijk weer in Nederland racen. En met de fans die een kaartje kopen, spreek ik het volgende af: als ik in Assen niet aan de start verschijn, betaal ik hen het geld voor het kaartje uit mijn eigen zak terug.”

A1GP is een afgesloten hoofdstuk voor Verstappen, die begin oktober omwille van een contractueel dispuut plots verstek liet gaan voor zijn A1-thuisrace in Zandvoort. Volgens Verstappen is het amateurisme troef in A1GP, zeker na de recente farce in Beijing, waar het stratencircuit en de organisatie niet berekend was op de klasse.

Verstappen: “Het geeft eens temeer aan dat het op organisatorisch gebied behoorlijk rammelt in deze klasse, die wat betreft (close) racing juist zo veel te bieden heeft. Ook vorig jaar heeft de organisatie zo links en rechts nogal wat steekjes laten vallen, waardoor ik zo langzamerhand toch steeds meer vraagtekens bij het bestaansrecht van de A1GP plaats. Voor mij is het debacle in China in ieder geval een bevestiging dat de zaken in de A1GP niet professioneel genoeg worden aangepakt.”

De volgende A1-race heeft komend weekend plaats in Maleisië.
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Niet zo netjes hè, een compleet bericht van een site rippen en niet eens bronvermelding er bij zetten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Verstappen to test for Forsythe
:shock:

Zitten ze in geldproblemen ofzo

Bron: http://autoracing1.com

Kan het artikel zelf niet lezen aangezien ik geen lid daar ben.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

je kunt trouwens al kaartjes kopen voor champcar 2007 op assen :D
Plaats reactie