Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Een blauwe Land Rover ambulance van Cararama. Hij staat nu bij de spuiter om voorzien te worden van een zandkleur. Wordt voor de rest nog omgebouwd naar voorbeeld van een foto van het Engelse leger ten tijde van de eerste Golfoorlog.
De extra onderdelen kwamen ook van Cararama modellen af die ik voor een paar euro's een keertje op Houten heb gekocht.
Pak gewoon een oude Bburago en probeer wat uit. Als het mislukt is het jammer, maar kost het je geen duur model.
Tip: koop een goedkope Ferrari F40 (schaal 1:18 ). Het model is opgesplitst in meerdere losse onderdelen, waardoor je niet het hele model opnieuw hoeft te spuiten als je bijvoorbeeld een druiper hebt. Daarnaast zijn er genoeg betaalbare detailleringskitjes voor beschikbaar, ruime keuze aan velgen, maar ook bumpers, spoilers, etc.
Als je wat sites wilt hebben, zodat je ff kan kijken moet je maar een berichtje sturen.
Dat was een zwarte Burago 1/24 Citroën Traction Avant, die heb ik omgebouwd naar een witte Traction Avant met een Kofferklep achterop. Was een verzoek van een kennis, die een dergelijke wagen als trouwauto had gehad.
Daarna volgde een 1/24 Burago Ferrari F40 => Ferrari F40 LM
mijn eerste was een Landrover Series II van Universal Hobbies. Ik had hem gekocht met lelijke velgen en foute bumpers. Ik heb ergens de onderdelen vandaan gehaald, ik weet niet meer waar vandaan. De Landrover is iig weer helemaal origineel, zoals UH hem heeft uitgegeven (dus niet meer zoals ik 'm heb gekocht).
Een van mijn eerste ombouwprojecten was deze Panda 45 van Bburago (eigenlijk was dat een van mijn speelgoedautos en vond het toen jammer dat die so kapot en afgewerkt was), maar ik heb over de jaren vele kleine dingen verandert.