Diorama made by M3
(er mag natuurlijk commentaar geleverd worden en tips zijn ook altijd
welkom)
Mod-edit: Post wat aangepast. Markopolo
Bedankt voor je info. Ik fotografeer van dichtbij, zonder macro lukt zeker niet de afstand is minder dan 30 cm. Als ik het model van wat verder af fotografeer dan speelt het probleem minder. Maar ja ik wil het model juist van dichtbij fotograferen.Harm-Jan schreef:Macro functie is wel heel leuk, maar meestal echt bedoeld voor dichtbij.
Zie bij je spec van de camera dat ie vanaf 4 cm macro heeft, en normaal vanaf 30cm.
misschien is de camera te ver weg (meer dan of 30cm) dus probeer het eens zonder macro zou ik zeggen![]()
Mooie foto's en een leuke achtergrond
Bedankt voor je info en tips, zal e.e.a. eens uit gaan proberen, uitzoomen werkt wel, alleen ik wil het model juist van dichtbij fotograferen. Ik zal ook eens de gebruiksaanwijzing goed door nemen ofErikderaaf schreef:het lijkt erop alsof je camera instelt op de achtergrond en niet op het model.
probeer je auto in het midden van het scherm te nemen (met name de neus), ontspanner half indrukken, en ingedrukt houden zodat focus klaarstaat, dan je beeld weer zoals je wilt fotograferen maken, en daarna pas doordrukken om je foto te maken.
ik weet niet of je een F waarde/aperture/diafragma kunt instellen, zo ja een hoge waarde nemen, het deel wat scherp op de foto staat word dan groter (scherptediepte)
misschien werkt uitzoomen en dichterbij, of inzoomen en verderaf ook.