Ferrari F500 Exoto of CMC?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
MartyMB

Ferrari F500 Exoto of CMC?

Bericht door MartyMB »

Wie o wie heeft één van beiden of beiden zelf?
ik weet niet welke nou mooier of beter in detail is.
De Ferrari F500 van CMC of die van Exoto.
Als iemand mij aan een goe (niet te duur) verkoop adres kan helpen hoor ik dat ook graag.
Weet iemand ook wanneer de Ferrari 575 GTC van Kyosho uitkomt?
Alles in 1:18 natuurlijk!

Groet,
Marty :?:
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

CMC moet de F500 F2 nog uitbrengen.
MartyMB

Bericht door MartyMB »

Toch worden ze al te koop aangeboden op, ondermeer, Ebay.
Heeft niemand er daar ééntje van gekocht?

Marty :roll:
The Red Dream

MartyMB schreef:Toch worden ze al te koop aangeboden op, ondermeer, Ebay.

Marty :roll:

Ik heb zojuist eens gezocht op eBay en wordt inderdaad te koop aangeboden, maar lees de tekst die erbij staat. :wink:

http://cgi.ebay.nl/1953-Ferrari-500-F-R ... dZViewItem

.
MartyMB

Bericht door MartyMB »

Die kende ik nog niet, maar heb er wel één uit China (of all places) gezien.
Benieuwd hoe ze dan zijn met invoer rechten.
Maar helaas nog niemand gehoord die er al ééntje heeft.

Bedankt voor je reactie!
Marty :thump_up: :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

De wagens van CMC worden geproduceerd in Chins, dus dat die daar als eerst "naar buiten komt" is niet verbazingwekkend.

Ik had begrepen dat CMC rond de zomer zal komen met de auto.
De verhalen over de Exoto en de breekbaarheid is redelijk verontrustend....
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

In mijn favo modelwinkel hier in Mechelen bleek van de Exoto de stoel en een spiegeltje los te staan (easy to fix).
Niettemin ga ik mij de Exoto binnenkort wel aanschaffen.
Zo'n model staat in een vitrinekast en daar blijf je af hé, so what.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Wim83 schreef:In mijn favo modelwinkel hier in Mechelen bleek van de Exoto de stoel en een spiegeltje los te staan (easy to fix).
Niettemin ga ik mij de Exoto binnenkort wel aanschaffen.
Zo'n model staat in een vitrinekast en daar blijf je af hé, so what.
Ja, maar voor zo veel geld mag hij wel wat beter afgewerkt zijn (ik bedoel, er mogen geen dingen stuk of los zijn)
Afbeelding

Forza Ferrari
MartyMB

Bericht door MartyMB »

Maar waar het mij nog steeds om gaat is welke nou de betere is!
De modellen die ik van Exoto heb zijn allemaal perfect en er was/is nooit iets stuk aan. Goed gedetailleerd en gewoon prima kwaliteit. Toch is de enkele CMC die ik heb van een, naar mijn eigen bescheten mening, nog hogere kwaliteit. Zoals het stoeltje eruit ziet op de foto's van de F500 is misschien niet mijn smaak. Wel leuk dat het van stof is maar waren die stoeltjes orgineel ook zo? Ik weet het niet en ik zou ze wel zo natuurgetrouw mogelijk willen hebben. Dus de eerste die een Exoto of CMC model heeft, let me know!!
Marty :worshippy:
The Red Dream

MartyMB schreef:Toch worden ze al te koop aangeboden op, ondermeer, Ebay.

Marty
MartyMB schreef:Maar waar het mij nog steeds om gaat is welke nou de betere is!
Dus de eerste die een Exoto of CMC model heeft, let me know!!
Marty :worshippy:

Nog even wachten, Vandaag de nieuwsbrief van CMC ontvangen met de mededeling, dat op korte termijn het F500 model uitgeleverd wordt :dance: .

Kopie nieuwsbrief 07/05/2007 :

Sehr geehrte(r) Herr , Nr. 10/ Mai 2007

Unser Ferrari 500F2 (Artikel-Nummer M-056) steht kurz vor seiner Auslieferung. Aufgrund des großen Interesses an diesem Modell, möchten wir Ihnen dieses Mal ein ganz besonderes Extra bieten. Auf unserer Homepage http://www.cmc-modelcars.de haben wir unter „Neuheiten“ beim Ferrari 500F2 den Auswahl Button „Montage“ hinzugefügt.

Unter dieser Rubrik präsentieren wir Ihnen beispielhaft einige Bilder aus unserer Fabrik, welche unsere Mitarbeiter beim Zusammenbau des Modells und seiner Komponenten zeigen.

Weiterhin möchten wir Sie an dieser Stelle auf den CMC TV-Bericht hinweisen, welcher nun unter dem Menüpunkt „Home“ unter der Rubrik „Imagefilm“ in voller Länge betrachtet werden kann. Im Rahmen der Sendung „Abenteuer Auto“ wurde diese Dokumentation über die Firma CMC erstellt. Schwerpunkt dieses Berichtes ist der Mercedes-Benz SLR McLaren im Maßstab 1:12 (Artikel-Nummer C-006A bis F).Viel Spaß beim Ansehen wünscht Ihnen das CMC-Team!

Our new Ferrari 500F2 (Item-number M-056) will be delivered soon to all our customers that preordered that model. Because of the huge interest regarding our new release, we like to offer you this time something very special. On our homepage http://www.cmc-modelcars.de we added a new button to the “Novelties“ / “New Releases“ section. If you take a closer look at the Ferrari 500F2, you`ll find now the button “Assembly“. In this cathegory we present you some examplary pictures from our factory that show our employees during the assembly of the model and its components.

Also we like to refer to the CMC TV documentary, that you can find under the menu item “Home“. There you will find now the button “Imagemovie“. You can watch there the full length documentary from the German TV show “Abenteuer Auto“. The main focus in that documentary is our Mercedes-Benz SLR McLaren model in scale 1:12 (item number C-006A to F). So all there is left to say is, have fun watching the pictures and the movie! Your CMC-Team!
MartyMB

F500 F2

Bericht door MartyMB »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Dat zijn leuke foto's van de assemblage.
Natuurlijk dat onze beste Chineese priegelwerkers daar weer mooie modellen in elkaar friemelen.
Ik ben benieuwd wanneer de F00 F2 nou eindelijk in NL te koop is.

Maar nu weet ik nog immer niet welke nou mooier is, de Exoto of CMC.
:roll:
Frans
Contacteer:

Re: F500 F2

Bericht door Frans »

MartyMB schreef:Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Dat zijn leuke foto's van de assemblage.
Natuurlijk dat onze beste Chineese priegelwerkers daar weer mooie modellen in elkaar friemelen.
Ik ben benieuwd wanneer de F00 F2 nou eindelijk in NL te koop is.

Maar nu weet ik nog immer niet welke nou mooier is, de Exoto of CMC.
:roll:
Beste,

Het model van de Ferrari 500F2 van Exoto is van het bouwjaar 1952 met de 4 uitlaten aan de zijkant.
Het model van de Ferrari 500F2 van CMC is van het bouwjaar 1953 met 1 uitlaatpijp op de zijkant en iets plattere neus, dus 2 verschillende modellen!
Het model van Exoto is wel mooi afgewerkt maar zeer fragiel, en vertoonde bij een paar verzamelaars van hier op dit forum verschillende gebreken. Dus als je deze koopt kijk hem dan goed na:
- Remleidingen aan de voorwielen.
- Spiegels.
- Voorwielophanging.
Ik verwacht dat het model van CMC van een betere makelij is, CMC kennende.
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream

Re: F500 F2

Frans schreef:
Beste,

Het model van de Ferrari 500F2 van Exoto is van het bouwjaar 1952 met de 4 uitlaten aan de zijkant.
Het model van de Ferrari 500F2 van CMC is van het bouwjaar 1953 met 1 uitlaatpijp op de zijkant en iets plattere neus, dus 2 verschillende modellen!

Frans,

Het model dat CMC uitbrengt is inderdaad uit 1953, maar Exoto heeft niet alleen het 1952 model met 4 korte uitlaten uitgebracht maar sinds kort ook het F500 F2 uit 1953 met lange uitlaat uitgebracht en #10.
Bij Exoto al te koop en zal op korte termijn ook wel in Nederland leverbaar zijn.

Foto's zijn van de Exoto site:

Afbeelding

Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

@ Red Dream, ik weet het, maar ik opteer toch voor het CMC model.
Ik heb het model van de Masserati 250F ook staan en die is echt prachtig gemaakt. Ik hoop dat de Ferrari 500F2 van hetzelfde kaliber is.
Van de 500F2 1952 van Exoto ben ik een beetje teleurgesteld qua stevigheid.
Afbeelding

Forza Ferrari
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Ik heb ze beiden naast mekaar gezien.

De CMC is eigenlijk fijner en meer gedetailleerd maar...

- Ik vind de Exoto gewoonweg een betere uitstraling hebben. Kleur van de Exoto is donkerrood (vind ik mooier), van de CMC is lichtrood. Naar het schijnt hebben ze wel alletwee zo rondgereden...

- Het zeteltje in de CMC vind ik lelijk (ook al was het misschien wel zo). Dat in de Exoto vind'k mooier.

- De CMC staat hoog op z'n voorwielen, precies of hij gaat opstijgen (wat ik al vond van bij de eerste foto's die uitkwamen). Het zou me verbazen dat die in't echt ook zo raar stond. De Exoto heeft grotere wielen waarvan de achterste net iets groter zijn, wat wel correct is.

- De Exoto is een raceversie, de CMC niet...

- Dat de Exoto fragieler is deert me niet. Hij staat in m'n kast en iedereen blijft er af.

Het zijn allemaal persoonlijke meningen natuurlijk. Maar ik zeg het, de CMC is eigenlijk gedetailleerder, vooral de cockpit (hendeltjes en kabeltjes onder en naast de stoel).
Gewoon op je eigen gevoel afgaan :)

Eerste foto moet die van Exoto zijn. GP Silverstone 1952. De 2 laatste foto's zouden van Frankrijk 1952 zijn (hoewel de '53 van Exoto ook n°10 draagt).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie