F40 1:8 en andere 1:8 Pocher modellen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gesloten
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

F40 1:8 en andere 1:8 Pocher modellen

Bericht door Herman »

Niet van mij, maar wel de moeite van het bekijken waard. Langzame site, zal wel op een ADSL lijntje gehost worden.

--edit--

Zal ik dan ook maar het adres erbij zetten?http://www.pochersite.8m.com
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

idd mooie Pochersite....
valt best mee hoor met de snelheid...
kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan een pocher model
een pocher is ook wel een opschepper.... :mrgreen:

groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

de truuk van de meeste pochers is dat ze in 1:8 zijn. Ze zijn over het algemeen niet echt geweldig gedetailleerd, maar daar is met wat creatief knutselwerk of een kant en klaar setje wel wat aan te doen
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

maar deze verzameling is toch wel heel uniek. Ik heb nog nooit zoveel Pocher modellen bij elkaar gezien! Hij heeft er ook leuke en mooie vitrines voor gebouwd... Ik ben zelf niet in het bezit van een pocher, maar als ik de kans eens krijg, dan wil ik er graag 1 of meerdere toevoegen aan mijn verzameling!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

De moderne auto's van Pocher zijn idd niet zo enorm geweldig gedetailleerd. Deze worden ook wel eens "grote Bburago's" genoemd. Er zijn echter redelijk wat transkits beschikbaar, welke de onderdelen bevatten om van een moderne Pocher (dus de Porsche 993, de testa Rossa en de F40) een waar kunststuk te maken. In ieder geval gezien:
Transkit F40 totaal (kost veel, maar maakt van de F40 een model wat niet van een 1:1 is te onderscheiden.)
Transkit F40 motor
Transkit Testa Rossa Motor
Transkit Porsche Motor

Ik zal op een later tijdstip een rijtje links verzamelen op mijn website. Mocht iemand zich niet kunnen beheersen, dan mailt die maar voor de links.... :D
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Voor enkele jaren geleden eens 2 Ferrari Pocher modellen in mijn bezit gehad. Ben het volledig met Herman eens, dat het om grotere "Bburago" uitvoeringen gaat.
Ik heb er nooit om getreurd, dat ik ze weer doorverkocht heb.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

De Classics (Fiat, Alfa, Bugatti, Mercedes, Rolls Royce) zijn echter weer heel wat anders. Deze auto's bestaan uit een veelvoud aan onderdelen (voor de Bugatti's is dit ongeveer 1600, tegen 400 voor de F40, en de Bugatti heeft nog niet eens spaakwielen....)

Overigens is er voor de Pocher klassiekers ook heel wat spul om het nog mooier te maken. o.a. voor de Rolls een nieuwe vooras van metaal, zilveren hood ornament, etc. Een goede link is http://www.scaleautoworks.com en bijvoorbeeld http://www.leggendaepassione.it
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

wat ben je gemiddeld voor zo'n transkit kwijt? Zal wel verrekte duur zijn zeker?
Afbeelding
Gesloten