Ferrari 125S 60th anniversary relay versie upgrade

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
a vd winkel

Ferrari 125S 60th anniversary relay versie upgrade

Bericht door a vd winkel »

Ik ben een uitdaging aangegaan...
Ik ga de 125S die men en mass heeft uitgebracht ter gelegenheid van 60 jaar ferrari (met dat logo op de wagen) upgraden naar een (in mijn ogen SUPER) Elite versie.
WAAROM ??? :eh:

Ik heb de eerste foto's gezien van de Elite versie. en de enige verschillen die ik zo kan zien zijn de velgen (dezelfde als onde de elite GTO), het achterlicht (bij de elite rood, bij de massa-editie clear) en wat kleurtjes in het interieur (zilver ipv zwart) en onder de motorkap (wat detail kleurtjes op accu e.d.) . Dus GEEN etchplate details (zelfs niet bij de sluitingen van motorkap en achterklep) :thump_down:
Al met al gemakkelijk aan te passen, zeker als je in de gaten krijgt dat de velgen die de elite draagt verkeerd zijn met de werkelijkheid; de werkelijke wagen had namelijk vlakke velgen met spaken (die zelfs vaak gespoten waren bv zwart of zelfs rood) en niet de versie met naar binnenlopen velgrand (de velg die 15 jaar later op de SWB en GTO kwamen) :cry:

En dan het prijsverschil:
30 euro voor de 60th anniversary relay versie tegen 80 euro voor de elite.

Dat alles in gedachten hebbende was de uitdaging compleet :dance:

Ik houdt jullie op de hoogte van de upgrading.
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Mooie uitdaging, ik denk dat je dat wel gaat lukken succes :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
a vd winkel

Ombouw/Upgrade 125S Hotwheels

Hier een klein verslag:

Allereerst uit elkaar; dat ging vrij gemakkelijk uitgezonderd de 5 minuten zoektijd naar de 2 verborgen schroefjes onder de achterwielen.

Afbeelding

Vervolgens het interieur gestript en gespoten en vervolgens weer samengebouwd.

Afbeelding

Dan de motor gespoten in de basiskleur (Alu-Zink compount)

Afbeelding

Toen heb ik het dashboard onder handen genomen en voorzien van lensjes voor de klokken en meters waardoor werkelijk een perfect effect bereikt wordt. (foto helaas wat onduidelijk)

Afbeelding

Achterlicht en radiator aangebracht, raampje vervangen (bij spuitwerk helaas voorzien van spray, dus vervangen was de enige optie)

Afbeelding

Vervolgens kwam de grootste klus; op een geloofwaardige manier de motor voorzien van de juiste bekabeling en slangen. Dit op basis van foto's van de echte 125S.

Afbeelding

Tenslotte weer samenbouwen en wat laatste finisching tuoches. En Voila ;
een volgens mij toch acceptabele ombouw van een massa-produkt naar een tamelijk unieke versie.

Afbeelding
Afbeelding

PS de decals van de realy kunnen verwijderd worden (zijn gewone decals en geen tampon-druk) echter heb er voor gekozen om deze te laten zitten daar het origineel ook zo in de relay heeft gereden en het alles te maken heeft met het 60 jarig bestaan van Ferrari en dit toch ECHT de eerste ferrari ooit was. De link is dan vlug gelegd. Kan ze er altijd later nog vanaf halen dus...
Laatst gewijzigd door a vd winkel op ma 13 aug 2007 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

offtopic:
als je elke keer voor de url's v/d beelden [img]en%20erna[/img] dan worden ze onmiddelijk zichtbaar en moeten we niet meerklikken. :thump_up:

ontopic:
ferme uitdaging! :worshippy:
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

En met succes, deze ombouw vindt ik zeer geslaagd, knap gedaan :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

125S

Bericht door Ferrari10flrb »

Respect, vakwerk hoor :worshippy:

(even commentaar op Hotwheels, ze moet eens wat beter hun huiswerk doen gezien alle afwijkingen bij de Hotweels modellen cq eigen interpretaties tov de 1:1 versie)
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

leuk gedaan...

misschien is het nog een optie om de grill te verchromen... of was dit bij het echte model ook gewoon mat allu...
a vd winkel

Als ik de foto's van het origineel bekijk dan is de gril absoluut niet verchroomd... ik betwijfel ook of men dat bij raceauto's uberhaupt vroeger deed.
Curbstone Models
Contacteer:

maar ik vind deze grill er ook echt uitzien als mat plastic..
a vd winkel

Hier foto's van de originele auto;

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me toch hetzelfde als op het model (zeker met het mesch-gaas dwz RVS gaas met een maaswijdte van slechts 0,5 mm) achter de grill geplaatst) Neem maar van mij aan dat de grill absoluut niet plastic-achtig lijkt (dit helaas in tegenstelling tot de velgen, maar ja dat neem je op de koop toe bij een model van 30 euro)
Maar misschien dat ik daar in de toekomst ook nog iets op vindt...
Curbstone Models
Contacteer:

en deze foto's heb je net even in de achtertuin gemaakt.... :D

ziet er inderdaad zo uit als op het model...

en die velgen.. tja... ik zou kunnen zeggen dat je die ook zelf opnieuw kunt bespaken met 0,25mm rvs draad... maar of je die klus kan klaren en niet helemaal zelf doordraait...

en het lijkt wel of de verf ook niet helemaal dezelfde kleur is...

die decals zou ik er gewoon vanaf poetsen..doen afbreuk aan je model
flame

Bericht door flame »

Mooi gedaan,ziet er goed uit :thump_up:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Leuk project :thump_up:

Ik vroeg me af of de Elite versie beter van kleur is (donkerder). Zo lijkt het tenminste wel op foto's.

Het grappige wellicht is, dat het 1:1 model een replica is (maar wel door/voor de fabriek gebouwd ergens rond 1992).

Je kunt de velgen natuurlijk makkelijk vervangen door setjes die je op diverse modelwinkelsites kunt kopen. Dan maak je het helemaal af. 8)
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Plaats reactie