Minichamps 993 1/43

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
bart85

Minichamps 993 1/43

Bericht door bart85 »

Even een vraagje aan de knutselaars onder ons. Ik heb een Minichamps Porsche 993 in 1:43 en daarin zit een stoeltje los. Nu wil ik dat terugzetten, maar ik krijg de bodem aan de achterkant niet los (aan de voorkant zit gewoon een schroefje) hoe moet ik dit doen? Bij voorbaat dank voor geniale adviezen...

(-dit model dus:-)

Afbeelding
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Schroefje lossen en achteraan zal de bodemplaat wel in het carroserie haken.

Dus schroefje lossen en de voorkant kippen en onderaan lichtjes naar boven schuiven... Doe wel de deurtjes open, kan zijn dat het interieur blijft haken aan de bredere deurbekleding.

Moet wel lukken zo. :thump_up: :thump_up:
Porsche

Bericht door Porsche »

XiPHiAS schreef:Schroefje lossen en achteraan zal de bodemplaat wel in het carroserie haken.

Dus schroefje lossen en de voorkant kippen en onderaan lichtjes naar boven schuiven... Doe wel de deurtjes open, kan zijn dat het interieur blijft haken aan de bredere deurbekleding.

Moet wel lukken zo. :thump_up: :thump_up:
Doe wel de deurtjes open :eh: 1/43 :doh: effe slijpschijf uithalen :P
:snooty: man man man
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

PORSCHE schreef:[..]
Doe wel de deurtjes open :eh: 1/43 :doh: effe slijpschijf uithalen :P
:snooty: man man man
Whoopsie... effe niet opgelet dat het om een 1/43 ging :)

Met de slijpschijf krijg je m natuurlijk ook altijd uiteen maar dat is niet de bedoeling denk ik ? :-)
flame

Bericht door flame »

Met een dun schroevendraaier de uitlaat eraf doen zit met 2 pinnetjes vast,meestal is een kant geplak,daar onder zit de 2 schroef en dan komt hij volledig uiteen :worshippy:
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

Volgens mij heb ik dit model ook, maar dan in het zwart. Wees voorzichtig met de achterkant. Als je hem naar voren rijdt, komt dan de achtervleugel omhoog?

Zo ja, dan zit die vast aan de achteras. Weet niet meer precies hoe het zit, maar die krijg je moeilijk los en is dus opletten geblazen.
bart85

Bericht door bart85 »

@rpi hij zit inderdaad vast aan de achterspoiler...toen ik die zag bewegen ben ik maar gestopt met prutsen, zodat er niks stukgaat :) ik zal het morgen nog ns proberen met goed licht erbij...

@flame, ik kijk net pas beter naar je antwoord...klopt inderdaad van die uitlaat, bedankt! nu is hij uit elkaar en kan ik alle onderdelen weer op hun plek zetten :)

(-update-)
het is allemaal prima gelukt...ziet er stukken beter uit zo. Dan nog een vraagje aan de knutselaars onder ons: hoe maak je een 1:43 Peugeot 206 van Norev open? zitten helemaal geen zichtbare schroefjes in namelijk...
Plaats reactie