Veel (Ferrari) 1/43 verzamelaars zullen net als ik begonnen zijn met modellen van Box, dit merk werd later overgenomen door Bang. Deze modellen waren aantrekkelijk geprijsd en net wat beter dan de Solido's en Brumms. Maar de oude Bang modellen zijn mijns inziens niet helemaal meer van deze tijd wat betreft detaillering van interieur, ruitenwissers, velgen ed.
Het origineel:

De laatste modellen van Bang voordat het bedrijf ermee stopte waren echter wel zeer goed gedetailleerd, erg mooie spaakvelgen, het interieur meer conform de 1:1, raamlijsten en ruitenwissers in normale verhoudingen. Maar er is natuurlijk baas boven baas. Onlangs heb ik een Bang 250 GTO van de laatste generatie vervangen door een Redline (zie mijn prive topic)
En dus besloten om een "nieuwe" Bang te gebruiken als donor voor een oudere Bang.
Details:

De donor:

Eind resultaat:

Niet heel schokkend, alhoewel de ruitenwissers en raamlijsten aanbrengen een heel geprutst was waar idd het nodige geduld voor nodig is. Maar het begin is er en ben er zelf wel tevreden over. Nu de overige 11 GTO's