My first ombouwproject(je) Ferrari 250 GTO 1962.

Plaats reactie
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

My first ombouwproject(je) Ferrari 250 GTO 1962.

Bericht door Ferrari10flrb »

Gesterkt door de kolumn van meesterbouwer Matt :wink: Toch maar eens begonnen aan een kleine ombouw van een Ferrari 250 GTO 1962 van Bang. (en maar niet denken aan een groot aantal verprutste Tamiya bouwdozen :doh: ).

Veel (Ferrari) 1/43 verzamelaars zullen net als ik begonnen zijn met modellen van Box, dit merk werd later overgenomen door Bang. Deze modellen waren aantrekkelijk geprijsd en net wat beter dan de Solido's en Brumms. Maar de oude Bang modellen zijn mijns inziens niet helemaal meer van deze tijd wat betreft detaillering van interieur, ruitenwissers, velgen ed.

Het origineel:
AfbeeldingAfbeelding

De laatste modellen van Bang voordat het bedrijf ermee stopte waren echter wel zeer goed gedetailleerd, erg mooie spaakvelgen, het interieur meer conform de 1:1, raamlijsten en ruitenwissers in normale verhoudingen. Maar er is natuurlijk baas boven baas. Onlangs heb ik een Bang 250 GTO van de laatste generatie vervangen door een Redline (zie mijn prive topic)
En dus besloten om een "nieuwe" Bang te gebruiken als donor voor een oudere Bang.

Details:
AfbeeldingAfbeelding

De donor:
Afbeelding

Eind resultaat:
Afbeelding

Niet heel schokkend, alhoewel de ruitenwissers en raamlijsten aanbrengen een heel geprutst was waar idd het nodige geduld voor nodig is. Maar het begin is er en ben er zelf wel tevreden over. Nu de overige 11 GTO's :doh:
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: My first ombouwproject(je) Ferrari 250 GTO 1962.

Bericht door Montezemolo »

Zeer knap gedaan, en het resultaat mag er zeker wel zijn :worshippy: :thump_down:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
rpi

Bericht door rpi »

Mooi resultaat, maar waarom doe je dit eigenlijk?

Je hebt, als ik het goed heb begrepen, een goed model. Die sloop je om een slecht model op het niveau van het goede model te brengen :| Is het dan niet eenvoudiger het goede model gewoon zo te laten. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben :?:
Ferrari10flrb
Contacteer:

rpi schreef:Mooi resultaat, maar waarom doe je dit eigenlijk?

Je hebt, als ik het goed heb begrepen, een goed model. Die sloop je om een slecht model op het niveau van het goede model te brengen :| Is het dan niet eenvoudiger het goede model gewoon zo te laten. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben :?:
Nee hoor niet verkeerd gedacht, zo dacht ik ook altijd. Maar heb het donor model van Bang vervangen door een nog beter model van Redline (baas boven baas). Dus ik heb 2 dezelfde GTO's.

Ik vervang modellen die ik al lang heb regelmatig door een zelfde nieuwer en beter model van een ander merk.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Maar het zijn wel de details die het hem doen. :thump_up:
Alleen al het feit dat de "bezemstelen" als ruitenwissers verdwenen zijn en vervangen door fatsoenlijke maakt het de moeite waard. :worshippy:
Kleine "simpele" dingen die een model al meer aanzien geven.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Ferrari10flrb
Contacteer:

Idd over details gesproken:

Oude velg:
Afbeelding

Nieuwe velg:
Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

:worshippy: Mooie ombouw :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Porsche

Bericht door Porsche »

Mooi zo :worshippy:
Ga sebiet ook wat Ferrari's slopen :eh:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

:shock: Waauw die Dirk. Ziet er goed uit man :thump_up: :worshippy: Heb nog een paar modelen die verbouwd moeten worden :mrgreen: kan ze langs sturen :P
Ferrari10flrb
Contacteer:

jonnoT schreef::shock: Waauw die Dirk. Ziet er goed uit man :thump_up: :worshippy: Heb nog een paar modelen die verbouwd moeten worden :mrgreen: kan ze langs sturen :P
Doe maar niet, want er zijn nog 12 GTO's die wachten op een zelfde ombouw. Nu dus achter wielen, ruitenwissers en raamlijsten aan. :doh:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ferrari10flrb schreef:
jonnoT schreef::shock: Waauw die Dirk. Ziet er goed uit man :thump_up: :worshippy: Heb nog een paar modelen die verbouwd moeten worden :mrgreen: kan ze langs sturen :P
Doe maar niet, want er zijn nog 12 GTO's die wachten op een zelfde ombouw. Nu dus achter wielen, ruitenwissers en raamlijsten aan. :doh:

1/43 spaakwielen van BBR of dergelijke worden regelmatig op Ebay aangeboden. :dance:
Plaats reactie