Vraagje over stof

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Vraagje over stof

Bericht door coolpappa04 »

hallo jongens
zoals velen heb ik problemen met stof in mijn vitrine's,nu heb ik eens iets uitgeprobeerd nl een tochtstrip van de plaatselijke doe-het-zelf en mijn vraag naar jullie is of er forumleden zijn die een soortgelijke oplossing hebben geprobeerd en zo ja of dit helpt
gr peter
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Markopolo op wo 21 mei 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast en verplaatst naar de pits.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door Ricardo »

Ik denk dat het zeker helpt, mijn pa's vitrine had dit bij aflevering al rond het deurtje zitten :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door Markopolo »

Rondom mijn Bertby's gebruik ik geschuimd tochtband, werkt naar mijn idee erg goed dus dit zal het zeker ook moeten doen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Vraagje over stof

Bericht door coolpappa04 »

oké jongens bedankt :thump_up: :thump_up:
afwachten hé wat dit zegt
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Vraagje over stof

Bericht door FordMustangGT »

Dit kan idd wel goed werken. Het zal wel wat lastiger zijn om dit te realiseren bij vitrinekasten met twee deuren aan de voorzijde, omdat je natuurlijk een spleet tussen deze twee deurtjes hebt, en je wilt natuurlijk ook niet naar een lelijke band kijken.

Maar dit werkt denk ik zeker wel. Als je bij mij ook kijkt, 5 auto's op 1 plank, en de middelste auto's staat achter de spleet tussen de twee deurtjes en die zijn altijd stoffiger dan de auto's er naast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door Matt Modelautos »

Markopolo schreef:Rondom mijn Bertby's gebruik ik geschuimd tochtband, werkt naar mijn idee erg goed dus dit zal het zeker ook moeten doen.

Afbeelding
Hier sluit ik me helemaal bij aan. :thump_up:
Heb hetzelfde gedaan bij mijn Bertby's én er per kast ook nog twee extra magneetslotjes op gezet. Hierdoor sluit de kast zogoed als stofdicht af. Zelfs na een half jaar nog steeds geen stof in de kast. Wel neem ik twee keer per jaar de kasten eens onder handen. Al is het alleen maar om de wielen rond te draaien. Dit omdat ik niet wil dat de bandjes te lang op dezelfde stand staan. De banden staan namelijk NIET los van de glasplaat en zo hoop ik "platte" bandjes wat te voorkomen.

Heb je een kast met deurtjes ligt de zaak natuurlijk iets anders. Heb zelf ook zo'n kast gehad, maar hem van de hand gedaan. Een oplossing hiervoor zou zijn om een tochtstrip tussen de deurtjes te maken,....maar of dat mooi is. Ik betwijfel het.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Vraagje over stof

Bericht door sybren »

Hmm goed idee
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Vraagje over stof

Bericht door the_stig »

FordMustangGT schreef:Dit kan idd wel goed werken. Het zal wel wat lastiger zijn om dit te realiseren bij vitrinekasten met twee deuren aan de voorzijde, omdat je natuurlijk een spleet tussen deze twee deurtjes hebt, en je wilt natuurlijk ook niet naar een lelijke band kijken.

Maar dit werkt denk ik zeker wel. Als je bij mij ook kijkt, 5 auto's op 1 plank, en de middelste auto's staat achter de spleet tussen de twee deurtjes en die zijn altijd stoffiger dan de auto's er naast.
Ze heb ik ook 1 vitrine en in die lag het meeste stof.
Ik heb al een tijdje van die tochtstrips zoals op coolpapa04 zijn foto's.
Maar in de spleet vooraan tussen de 2 deuren komt nog steeds wat stof door. :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Vraagje over stof

Bericht door Markopolo »

the_stig schreef:Maar in de spleet vooraan tussen de 2 deuren komt nog steeds wat stof door. :doh:
Misschien moet eens kijken bij de douchecabine afdeling van de bouwmarkt, daar hebben ze van die transparante strips om de sleet tussen het vaste en draaiende gedeelte van de cabine "waterdicht" te maken, misschien is dat een idee :idea: (Als je begrijp wat ik bedoel :shifty:)
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Vraagje over stof

Bericht door the_stig »

Markopolo schreef:
the_stig schreef:Maar in de spleet vooraan tussen de 2 deuren komt nog steeds wat stof door. :doh:
Misschien moet eens kijken bij de douchecabine afdeling van de bouwmarkt, daar hebben ze van die transparante strips om de sleet tussen het vaste en draaiende gedeelte van de cabine "waterdicht" te maken, misschien is dat een idee :idea: (Als je begrijp wat ik bedoel :shifty:)
Dat begrijp ik nog. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Vraagje over stof

Bericht door Johan »

Zijn er al meerdere mensen die iets geprobeerd hebben om dit probleem aan te pakken, zit zelf namelijk ook te zoeken naar een oplossing.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 28 nov 2008 16:20

Re: Vraagje over stof

Bericht door Jasper »

De beste oplossing is natuurlijk die met het meeste werk, de grootste impact en de hoogste prijs :lol:

Maar als je je vitrine(kast) op (lichte) overdruk houdt, komt er nooit stof in.
Dus met een ventilator gefilterde lucht IN je kast blazen. Er zal dan nooit stof van buiten in je kast komen :!:

Maar praktisch moeilijk uit te voeren, zeker als je een bestaande kast aan moet passen ...
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Vraagje over stof

Bericht door Johan »

Opzich een prima idee inderdaad, het plaatsen zal ook nog wel gaan alleen het filteren van de lucht zal iets lastiger (wellicht unit te groot) zijn.
Maar dit idee zal ik zeker eens nader bekijken of het toe te passen is hier. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie