Zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik al jaren werkzaam bij een archeologisch buro in de oudste stad van Nederland.
Dagelijks graaf, troffel, wroet en peuter ik naar vondsten, graven en bewoningssporen vanuit het verre verleden van ons landje...
Meestal vind ik vondsten uit de periode dat de Romeinen hier rondliepen zo'n 2000 jaar geleden, maar soms nog veel ouder, dan praat ik over 3000 tot 5000 voor onze jaartelling.
Af en toe vinden we een afvalkuil uit de middeleeuwen en heel soms resten van de puinhopen als gevolg van de 2e wereldoorlog...
Welnu, dit is allemaal niet zo interesant voor de meesten van jullie, maar vorige week vond ik toch wat leuks onder de grond dat met onze modelauto-hobby te maken heeft...
Ruim 2 meter onder de grond kreeg ik een signaal met m'n metaaldetector, beroepshalve hoop je natuurlijk op een mooie oude munt, sierraad of een stuk bronzen vaatwerk, maar ik was verrast dat er onder een rioleringsbuis 2 metalen autootjes te voorschijn kwamen.
Waarschijnlijk zijn ze, nadat de rioleringssleuven gegraven zijn, onder in de kuil terrecht gekomen door spelende kinderen...
Ze moeten zo'n 15 jaar geleden onder de grond gelegen hebben, want in 1992 zijn er voor het laatst werkzaamheden geweest aan dit riool .
De asjes zijn compleet weggeroest en ook zijn op 1 na alle wielen verdwenen... (misschien door mollen???)
De verf is volledig aangetast en ook de metalen bodies beginnen weg te vreten...
Alle kunstof delen zijn als nieuw, alleen het chroom is verkleurd en de ruiten zijn mat geworden...
De plastic bodem van de BMW is onaangetast, terwijl de metalen bodem van de Capri onleesbaar is en behoorlijk weggeteerd...
De foto's spreken verder voor zich...............
Ik vind ze prachtig!!!
Samen

Hotwheels HW0255F - BMW 850i

Orgineel

-------------------
Matchbox Superfast #54 - Ford Capri

Orgineel