Model auto (ongeveer 1 meterlengte)
-
Model auto (ongeveer 1 meterlengte)
Hallo,
ik ben op zoek naar een (plastic) model auto van 1 of 1.5 meter lang. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Dank!
Dries
ik ben op zoek naar een (plastic) model auto van 1 of 1.5 meter lang. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Dank!
Dries
Re: Model auto (ongeveer 1 meterlengte)
Dat moet dus ong schaal 1:4 zijn
Die auto's worden niet geproduceerd, soms zie je er een maar die is dan met de hand gemaakt en kost een vermogen

Die auto's worden niet geproduceerd, soms zie je er een maar die is dan met de hand gemaakt en kost een vermogen

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Je ziet wel eens presentatie modellen, maar idd niet erg goedkoop, je kan ook nog denken aan een trapauto, daar heb je ook mooie modellen in.
Denk dat je die zelf moet maken...
Het grootste wat ik ken is Amalgam, 1:8e en peperduur.
Meer dan €3000, maar dan heb je ook wat.
Een Bentley in 1:8e

Ik zie juist dat ze ook al een 1:4e F1 hebben.
En de 1:3e Ferrari's van Pierre Scerri

Weet iemand hoe groot de Pocher modellen zijn ?
Meer dan €3000, maar dan heb je ook wat.

Een Bentley in 1:8e

Ik zie juist dat ze ook al een 1:4e F1 hebben.
En de 1:3e Ferrari's van Pierre Scerri

Weet iemand hoe groot de Pocher modellen zijn ?
- Tom_Aston-Martin
Ja, maar dat was de vraag volgens mij niet.Tom_Aston-Martin schreef:pocher is 1:8
De kortste Pocher modellen zijn net geen 50cm: Alfa Romeo 8c
De langste Pocher modellen zijn bijna 71cm: Rolls Royce Phantom II Torpedo & Ambassador.
- Tom_Aston-Martin
Die vind ik zo geweldig. Echt de meest bijzondere modelbouwer ooit wat mij betreft. Heb er ook wel eens een filmpje van gezien waar je het blok hoort lopen. Daar was ie ook lang mee bezig geweest, om het geluid ook zoveel mogelijk te laten lijken op de echte 312!
Amalgam is lekker bezig, 1:4 RB2

Prijs op aanvraag
Zal wel rond de 10.000 euro zitten denk ik?
info: http://www.amalgamcollection.com/en/pro ... ?SKU=M5051

Prijs op aanvraag

Zal wel rond de 10.000 euro zitten denk ik?
info: http://www.amalgamcollection.com/en/pro ... ?SKU=M5051
Onderweg:
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
niks
Dit soort modellen is volgens mij niet meer bedoeld voor "verzamelaars" maar als PR-ding.
10.000 euro is dan een schijntje.
De ING Renault heeft een tour gemaakt langs allerlei ING vestigingen en dochterbedrijven. Dit kost al een behoorlijke zak geld per dag!
Volgens mij zullen er al jaren dergelijke modellen worden gebouwd, maar komen ze nu voor het eerst op internet omdat er vast ook wel een heeeeel select gezelschapje is met heeeeeel veel geld die dit soort modellen thuis neer willen zetten.
10.000 euro is dan een schijntje.
De ING Renault heeft een tour gemaakt langs allerlei ING vestigingen en dochterbedrijven. Dit kost al een behoorlijke zak geld per dag!
Volgens mij zullen er al jaren dergelijke modellen worden gebouwd, maar komen ze nu voor het eerst op internet omdat er vast ook wel een heeeeel select gezelschapje is met heeeeeel veel geld die dit soort modellen thuis neer willen zetten.
Tja, er zitten hier ook mensen die rond de 1000 euro uitgeven aan een 1:43 model dus waarom niet 10000 voor een 1:4 

Onderweg:
niks
niks
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Bij Autopassion in Haarlem hebben ze regelmatig de grote modellen te koop staan van F1 bolides. In de loop der jaren Jordans, McLarens, Wiliamsen en Ferrari's zien staan in de 1:8 schaal. Prijs ligt rond de 5.000 euro, uit mijn hoofd.
De eerste die er hier een showt bij hem/haar thuis inclusief aankoopbon kom ik een felicitatietaart bezorgen.
Ik wil er nog wel een wedje van maken ook nog.
Ik wil er nog wel een wedje van maken ook nog.

Ik vind die 1:4 modellen niet eens mooi. Geen detail aan te bekennen. De banden lijken niet eens echt