Chevrolet Caprice Ombouw: HIJ IS KLAAR!

Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Chevrolet Caprice Ombouw: HIJ IS KLAAR!

Bericht door FordMustangGT »

Zoals jullie vaak zien bij wousmous krijgt die prachtige omgebouwde poltiemodellen binnen. Aangezien we beide poltiemodellen verzamelen spreek ik er met hem ook veel over via msn. Hij heeft er ook voor gezorgd dat ik ook aan enkele ombouwmodellen kon komen. Ik word steeds enthousiaster over die ombouwmodellen dat ik een keer bij mezelf dacht, waarom probeer je het zelf niet? Als het fout gaat heb je pech, gaat het goed dan is dat mooi :wink:

Dus ik heb laatst een Caprice gekocht en hier de orginele livery van afgehaald. ik begin niet gelijk aan spuitwerk, dus eerst een decalchange. De Nederlandse politie mist de dikke bakken die in Amerika rond rijden, dus ik dacht ,zorg ik er wel voor één :cool:

Ik heb vanavond de livery uitgetekend, ff gekopieerd op gewoon papier, zoals op de foto's te zien is. Alleen aan het moterkapontwerp moet ik nog wat sleutelen en aan de banen aan de zijkant.

Ik hoop dat het wat wordt!

Afbeelding

En dan het idee;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FordMustangGT op zo 10 aug 2008 16:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door Kyoshofan »

Niet dat zo'n Caprice hier in Nederland zou rondrijden, maar wel erg leuk bedacht :thump_up: :drool:
Vind zo ook wel vet dat witte :worshippy:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door Honda.f1 »

hoe reken je dat uit dat die decals passen eigenlijk? ik heb eens gelezen van iemand dat die een foto maakte van z'n model en dan die maten gebruikte ofzo om de maten van de decals te bepalen
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door FordMustangGT »

Ik hou er gewoon een beetje een liniaal langs om te bepalen hoe breed een decal moet zijn. De striping aan de zijkant, die blauw en oranje banen heb ik ruim genomen. Je kunt beter een grotere decal hebben waar je nog wat van af kunt knippen dan andersom lijkt me. Maar daarvoor heb ik ze nu eerst op gewoon papier uitgeprint zodat je ze nog bij kunt schaven en dat werkt al een stuk makkelijker :wink:

Dit is ook mijn eerste keer dus ik probeer eigenlijk ook maar wat, een foto nemen van de zijkant had ik eerst ook aangedacht trouwens, maar dit werkt ook :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door Montezemolo »

Ziet er goed uit :thump_up: niet echt realistisch, maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
niels_ut
Berichten: 436
Lid geworden op: za 29 dec 2007 16:48

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door niels_ut »

Haha, lijkt me wel gaaf :cool:

Je weet straks wel zeker dat je een uniek model hebt :D :thump_up:

Niels_ut
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw

Bericht door FordMustangGT »

Een kleine update:

De wagen ligt ondertussen ongeveer helemaal uitelkaar. Moet alleen nog ff kijken hoe ik zonder schade de sierlijsten uit de deuren kan krijgen en de grill van de motorkap af.

Afbeelding

Ik heb het decalpapier van de week ontvangen. Voordat ik het complete ontwerp print heb ik eerst een klein proefafdrukje gemaakt. Hup in een kom water en plakken maar op de auto. Ik heb ook gelijk ff gecheckt in hoeverre ik de decal nog kan aanraken en zo qua bewegingen. Niet zoveel dus, zoals te zien is aan de striping op de laaste foto. Ik heb het ff geprobeerd op een oudere modelauto die toch niet zo mooi meer is. Ik hoop het project eind deze week af te hebben :)

Ik ben er ondertussen wel achter dat het nooit perfect zal worden. Maar voor een eerste project kun je dat natuurlijk ook niet verwachten. De decals zien er trouwens van een afstandje van 20 cm er goed uit. Als je met je neus er boven gaat hangen kun je wel zien dat het een gemaakte decal is. Komt ook omdat ik het ontwerp ook te pixelig heb gemaakt in photoshop. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Kleine update 03-08-08

Bericht door FordMustangGT »

Zo, de decals uitgeprint, morgen een beschermlaagje er over heen en dan hoop ik dat het me lukt om alles goed op het model te plakken.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Kleine update 03-08-08

Bericht door FordMustangGT »

Gisteranavond de decals er op geplakt. Alleen bij de grotere decals zit alles niet even strak, maar ik ben zeer zeker tevreden, boven verwachting. De kleine decals zitten er super strak op, je ziet de transparante randjes haast geen eens. Morgen smeer ik over de decals een decalbeschermer en dan van het weekend de decals op sommige plekken wat afsnijden en daarna maar is in elkaar zetten.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Decals geplakt 07-08-08

Bericht door Tom_Aston-Martin »

erg strak! En zie ik daar drenthe op de motorkap staan? :dance: Van mij mag deze politie wel eens langs komen rijden! :wink: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Decals geplakt 07-08-08

Bericht door Jaap »

goed gedaan :thump_up: ziet er ook boven mijn verwachting, veel mooier uit :thump_up:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Decals geplakt 07-08-08

Bericht door Kyoshofan »

Mooi gedaan :thump_up:
Denk dat het totaalplaatje schitterend is zo te zien :mrgreen: :drool:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: Decals geplakt 07-08-08

Bericht door FordMustangGT »

Mijn allereerste project heb ik vandaag kunnen afronden :D Ik heb hem nog in de blanke gezet en vandaag in elkaar gezet. Ik vind het voor mijn eerste project de auto zeer goed geslaagd, ben er echt tevreden mee. Hierbij dan het eindresultaat (in mijn privétopic meer foto's):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: HIJ IS KLAAR!

Bericht door thebulldog »

Dat is gaaf gemaakt zeg

Ziet er superrr uit
Gebruikersavatar
SidneyF1
Berichten: 186
Lid geworden op: do 24 jul 2008 21:16
Locatie: Delft

Re: Chevrolet Caprice Ombouw: HIJ IS KLAAR!

Bericht door SidneyF1 »

Prachtig! Ook mooi is dat Amerikaanse kenteken, maakt het mooi afgewerkt!
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Plaats reactie