De geschiedenis van Minichamps / Pauls Model Art / Danhausen

Dit forum is bedoeld voor alle discussies over beurzen. Dit forum kun je ook gebruiken voor alles wat met de NAMAC en AIM te maken heeft. Bijvoorbeeld een discussie over een artikel wat in de AIM heeft gestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

De geschiedenis van Minichamps / Pauls Model Art / Danhausen

Bericht door Herman »

De geschiedenis van Minichamps / Pauls Model Art / Danhausen vond ik hier. Wel een interessant stukje om te lezen...

http://w1.907.telia.com/~u90702792/infopage/ipmahis.html
Squid
Berichten: 105
Lid geworden op: di 17 feb 2004 19:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Squid »

interessant stukje, wist ik niet. Ik heb ook een Paul's Model Art wagen, namelijk de Williams FW19 uit '97 van Villeneuve. Is dit een interessant models, of is het niets boeiends, heb hem namelijk al heel lang en toen ik hem kocht had ik er geen rete verstand van.

Afbeelding
BVD
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Squid schreef:interessant stukje, wist ik niet. Ik heb ook een Paul's Model Art wagen, namelijk de Williams FW19 uit '97 van Villeneuve. Is dit een interessant models, of is het niets boeiends, heb hem namelijk al heel lang en toen ik hem kocht had ik er geen rete verstand van.

Afbeelding
BVD


Voor de een is het een intressant model, voor de andere niet.
Feit is wel dat dit een kampioenschaps auto is.

Wat het verhaal betreft, dit staan volgens mij ook in de "bijbel" Vol. 1 van Minichamps. :!:
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

In de AIM van deze maand staat ook een leuk stukje over de nederlandse importeur Rodri en de geschiedenis van Minichamps versus UT en Action performance, de huidige eigenaar van Minichamps.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik lees "de bladen" niet tot nauwelijks. Er is in Gouda maar 1 winkel die een beetje sortering heeft, en die zit in de onbereikbare binnenstad. Daar kom ik nog wel eens wandelend, als ik boodschappen doe, maar in die hoek kom ik nauwelijks.

Het verhaal is leuk om te lezen, en ik kan me ook helemaal voorstellen hoe dat soort dingen gaan. Zelf heb ik ook in een dergelijke situatie verkeerd...
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Leuke historie.
Ik mis MAX Models in het verhaal. Ik heb een paar Sauber Mercedes sportscars van MAX en verkeer(de) in de veronderstelling dat dit ook een voorloper van Minichamps was ...

Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik meen me te herinneren dat MAX Models een speciale serie Mercedessen heeft gemaakt, en dat het inderdaad uit de koker van Paul's Model Art kwam. :thump_up:

Eerder deze week heb ik in een ander topic gemeld dat de site van Universal Hobbies aan de site van Kyosho hangt, ondanks dat dit merk van Revell schijnt te zijn, maar ik vond er gek genoeg ook officiele sites van Hotwheels/Mattel, Exoto, J-Collection, Franklin Mint en Minichamps :?

Hangen deze merken nu via Action Performance allemaal aan elkaar, of begrijpt Jolly het allemaal niet meer zo goed ?

http://www.kyosho-minicar.com

Staat wel heel mooi spul tussen :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Gevonden op het net:

Max Models were originally produced in France. The French versions have a clear display case with the 'Max Models' logo engraved into the clear plastic cover. The models were manufactured by Louis B. Surber S.A. - later known as LBS and producers of 1:43 F1 Transporters. The models were originally commissioned by Danhausen Modelcar of Germany (Paul Lang's company from which Paul's Model Art was formed) in late 1989. In early 1991, Paul Lang took the LBS molds and transfered production to China with the rest of the PMA line. The Chinese versions have the familiar 'Minichamps' style case with a small rectangular white sticker on the top.

Improvements in the models themselves were made over the years. Model 1003 (China version) even has drilled brake rotors (the original French versions had no brake rotors at all). Also, some current versions have fine photo-etch metal rear wing supports, similar to those on high-cost handbuilts. The wheels on the China versions are also more detailed. The side mirrors are all plastic on the French versions but have a reflective sticker to simulate the mirror on the China versions.

Paul's Model Art and its Minichamps brand name eventually absorbed Max Models and still offerred several Max Models cars in their 2000 catalog. Also, the Minichamps Michael Schumacher Collection #2 (C291) and #4 (C11) are, essentially, Max Models versions with special packaging. There are no models which were produced both in France and in China. In 2000, several Max Models were re-released by the Mercedes-Benz Classic Center in Germany. These models come in a Mercedes Benz "Classic Collection" silver box. The Max Models logo is still embossed in the baseplate of most of the models. Included in the M-B Collection was a C291 model of Michael Schumacher and Karl Wendlinger. However, the C11 #2 was simply an original Max Models car in a Max Models display case but with a Mercedes box (probably some old over-stock!). Some of the models were improved - the M-B Collection C11 #1 has brake discs, blackened in air intakes, exhaust and headlight housings and reflectors on the side mirrors.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Jolly Club schreef:Ik meen me te herinneren dat MAX Models een speciale serie Mercedessen heeft gemaakt, en dat het inderdaad uit de koker van Paul's Model Art kwam. :thump_up:

Eerder deze week heb ik in een ander topic gemeld dat de site van Universal Hobbies aan de site van Kyosho hangt, ondanks dat dit merk van Revell schijnt te zijn, maar ik vond er gek genoeg ook officiele sites van Hotwheels/Mattel, Exoto, J-Collection, Franklin Mint en Minichamps :?

Hangen deze merken nu via Action Performance allemaal aan elkaar, of begrijpt Jolly het allemaal niet meer zo goed ?

http://www.kyosho-minicar.com

Staat wel heel mooi spul tussen :drool:


Volgens mij gaat het hier gewoon om een webwinkel, maar ik weet het niet zeker eigenlijk. Zou wel verklaren waarom al die merken bij elkaar staan.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Jolly club schreef:www.kyosho-minicar.com

Staat wel heel mooi spul tussen


Goede tip, hier staat de hele zooi van heel veel fabrikanten bij elkaar! heel handig :thump_up: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik heb toch het idee dat het de homepage is, maar ja mijn Japans is nou ook weer niet zo denderend. :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Jolly Club schreef:Ik heb toch het idee dat het de homepage is, maar ja mijn Japans is nou ook weer niet zo denderend.

Ja kan wel maar eerder moest je naar de verschillende sites van al die fabrikanten en hier zitten er ze allemaal bij elkaar, scheelt weer wat adressen typen enzo... :lol:
Afbeelding
Plaats reactie