REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door Fss »

Beste Leden,

Regelmatig zie ik op EBAY dat er voor de REVIVAL modellen (1/20) vrij hoge bedragen worden gevraagd... De modellen zijn op zich niet slecht, maar vertonen volgens mij toch enkele mankementen (veel te grote vleugelmoeren op de wielen, weinig details etc) die zo'n hoge prijs niet meer rechtvaardigen. Dat REVIVAL modellen jaren geleden "high end" waren wil ik best geloven (ik had een Lancia D50 van dit merk) maar nu zijn ze toch veel te diir voor wat ze zijn niet?
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door Ferrari10flrb »

Interessant onderwerp. Prijzen lopen nogal uiteen. Heb gebouwde Revivals in Italie gezien en mijnsinziens zijn Exoto en CMC toch duidelijk beter. Maar omdat Exoto en CMC de Ferrari D50 niet hebben ben ik toch wel aan het speuren naar een D50 van Revival.

Ben benieuwd of er verzamelaars zijn de kunnen vergelijken.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door Fss »

Er bestaat een Lancia D50 op schaal 1/12. Ik denk van MG Models. Prijzig beestje wel... maar de D50 is voor mij de mooiste F1 ooit!

Wat ik mis bij Revival zijn mooie wielen en extra details. Bepaalde onderdelen zoals een plastieken benzineklep enzo zijn nu, in die prijsklasse toch, niet meer kunnen...

Het gamma van REVIVAL is ook zeer oud. Ik schat dat bepaalde modellen al meer dan 20 jaar oud zijn nu... De techniek staat niet stil. Vroeger was een REVIVAL een top model, nu is het eerder een veredelde Bburago (ik overdrijf hier wel een beetje... :eh: )/ altijd leuk om te hebben, maar zeker geen 100-en euro's waard!
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door The Red Dream »

Heb in het verleden 7 stuks modellen van Revival gehad. Het zijn zelfbouwmodellen waar de nodige precisie bij komt kijken om er iets speciaals van te kunnen maken. Ze zijn in volledige metaaluitvoeringen te krijgen en in de veel goedkopere plastik uitvoeringen. Ik heb alleen metaaluitvoeringen gehad. Veel slijp en schuurwerk om het enigszin aan het passen te krijgen. Van te voren de gaatjes opnieuw moeten tappen omdat het frame slecht gegoten zijn bij deze bouwmodellen. Van de 7 stuks die ik heb gehad was 1 zelfbouw gekocht voor 180 gulden en veel later heb ik 6 stuks gekocht bij Revival Deutschland, die ze ook als kant en klaar gebouwd doet verkopen.
De prijs was toen 350 EU per stuk en voor de DINO 256 uit 1958 had ik zelfs nog 485 EU voor betaald. Maar dan had je wel tot in de puntjes afgewerkte en extra gemodificeerde modellen, die elders zo mooi niet te koop waren.
Een gebouwd Revival model is niet altijd een dezelfde bouwsel. Op vele beurzen destijds zelfgebouwde Revival modellen gezien van verzamelaars, die het aanzien niet waard waren en ook nog voor een behoorlijk prijskaartje te koop werden aangeboden.

De techniek staat niet stil, zoals Fss al aangeeft.
Bij het bekend maken van Exoto en CMC, dat ze ook diverse van zulke type's gaan uitbrengen, heb ik besloten om al mijn Revival modellen van de hand te doen. We worden nu eenmaal lekker verwend de laatste 10 jaar met de merken Exoto, CMC, AUTOart, Reline enz.. enz..., en de prijs is ook nog goedkoper dan een Revival model.
Maar in het verleden had je met een Revival model toch een stukje kunstwerk in je verzameling tussen al die Burago's, Mira's, Revell's enz... en nu is het een veel minder model geworden tussen al die tegenwoordige hoog technisch gedetailleerde merken.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door Ferrari10flrb »

Nuttige info!

Ik heb dan ook de stille hoop dat CMC of Exoto ooit nog een keer de D50 uitbrengen.
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door niva »

Zoals red dream al aangaf, de techniek is de laatste jaren sterk verbeterd, ook omdat meer verzamelaars bereid zijn wat hogere bedragen voor topmodellen te betalen.
Ook ik heb destijds alle revivals gekocht (en hou ze ook!) en hier en daar gemodificeerd.
Blijven toch mooie modellen.
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door ferrariboy »

heb ook een paar revivals, tot over een paar jaar had exoto en cmc zulke modellen niet en waren deze zeer knap, voor een exoto moet je toch al gauw +200 euro rekenen terwijl als je geluk hebt voor 100 euro al een revival bouwdoos kan kopen. het leuke eraan is dat je hem zelf kan bouwen en dat je er toch wel veel plezier aan beleeft en het ook een speciaal model is omdat je het zelf hebt gemaakt. je kan mijn revivals zien op http://www.freewebs.com/ferrariboy zitten er zelfs gelimiteerde tussen
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door Herman »

De Bugattis van Revival heb ik allemaal gekocht onder de 100 euro, dus (voor Bugatti begrippen) vind ik dat best meevallen.

Ook, op wat schoonheidsfoutjes na, zijn de Revival Bugattis prima modellen, die zich eerlijk nog steeds kunnen meten met de CMC Bugatti. (die ook niet foutvrij is...)

Dus moeten die Bugattis de deur uit? Geef maar een PM...
baas0032
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 jan 2011 18:06
Schaal: 1:24

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door baas0032 »

Dit ben ik niet eens met de schrijven. CMC b.v. is schitterend, maar koop je kant en klaar. Geen bouwplezier derhalve. Ik heb een Alfa van Revival. Ca. 20 jaar oud. Toen gebouwd en bij een verhuizing opgeborgen. Was wat beschadigd en enkele onderdelen weg. Mailtje naar Revival en voor zegge en schrijven Euro 5,= kunnen kopen incl. de bouwbeschrijving want die had ik niet meer. Helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd, geschilderd, etc.. Staat nu in de kast als nieuw. Nu een Alfa 151 racewagen gekocht als model (ca. Euro 80 via Ebay) en deze bouw ik nu waar ik enkele modificaties toepas en enkele upgrades bestel in Japan.

Overigens staan er enkele museummodellen in de Ferrari shop in Regentstreet in Londen.

Ik vind het dus waar voor je geld. :)
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: REVIVAL 1/20 OVERGEWAARDEERD?

Bericht door jonnoT »

Tis gewoon vrij simpel. Voor Dinky's worden ook nog steeds kapitalen gegeven, terwijl die modellekes al decenia achterhaalt zijn. Revival is een oud High End merk dat nog een schare met fanatieke verzamelaars kent. Dat geldt ook voor andere Italiaanse merken uit het verleden als Politoys en dergelijke.

De detaillering van deze modellen haalt het niet bij hedendaagse modellen, maar er wordt voor betaald. Markwerking noemen ze dat. Zo lang er nog een gek op de bol rond loopt die dat bedrag wil betalen zal de prijs zo blijven.
Plaats reactie