Is het iemand opgevallen dat...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Nelis
Schaal: 1:18

Is het iemand opgevallen dat...

Bericht door Nelis »

Mij viel het laatst op dat de zwarte Dodge Charger 1970 van ERTL een '69er is met een grotere grill.

De achterkant is namelijk van een 1969er en de voorkant ook als je goed kijkt. Je ziet de schermen bovenaan terug lopen naar de motorkap. De motorkap licht iets verder
naar achter. Een 1970er heeft dat niet, deze loopt gewoon recht. Dit is het zelfde bij de paarse en rode uitvoeringen (streetmachine).

Hij heeft ook de zelfde zijluchthappers als een '69er.

Is iemand dit nog meer opgevallen.
St. Paul

Re: Is het iemand opgevallen dat...

Bericht door St. Paul »

Waarschijnlijk zijn de 69 en 70 zelfs een 68. Als je kijkt naar de hoeken om de grill heen dan zijn die iets scherper zoals dat bij eerdere modellen was. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Nelis

Bericht door Nelis »

Hoe bedoel je precies?

Een '69 en '68 zij eigenlijk het zelfde. Alleen heeft de '69 een vertikaal stuk in het midden van de grille. De '68 heeft dan weer 4 ronde achterlichten ipv. langwerpige.

Kwa onderstel zijn ze trouwens identiek aan de Plymouth Roadrunner en GTX.
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

De 70er Charger was er ook met de zijsleuven in de deur zoals het model uit 68 en 69.
Ik denk de modellen uit begin 70:

Afbeelding
Met sleuven

Afbeelding
zonder met "kapje"

De achterlichten van een 70er zijn in principe ook hetzelfde alleen loopt het helemaal door met een zwart stuk ertussen. Bij een 69iger zijn het 2 losse units.
Wat de motorkap etc betreft, dat weet ik niet precies. Ik dacht altijd dat dit gewoon hetzelfde was maar het zou ook heel goed kunnen afwijken. De spatborden wijken wel duidelijk af van de eerdere twee bouwjaren.
Persoonlijk vind ik de 68er het mooist. (Naast het Italiaanse spul heb ik ook altijd een zwak gehad voor een aantal oude Muscle cars waarvan de charger absoluut mijn favoriet is.)
Nelis

Bericht door Nelis »

Op de filmauto zitten dezelfde achterlichten als op een '69er.

Het lijkt een bij elkaar graapte auto. Het kan zijn dat de eerste types standaard die achterlichten hadden.
Plaats reactie