Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

Ricardo schreef:Meestal zijn er problemen met verkopers, maar ik heb er nu een met een koper:
halklo ricardo

ik had graag de modellen gekocht van je maar de afspraak was dat we deze maand het zouden af werken en ik heb je een voorstell gedaan waar je niet op rejageerd dat noem ik onzakelijk maar ja ik denk dat ik contakt leg met marktplaats van weegen dat uw dus de modellen verkoopt tewijl ik nog wacht op me geld zodat ik uw alles betaalde in een keer want het is all 2 mis gegaan en uw maild elkekeer als ik in het rood sta ik ga gewoon even je aan de schaampaal hangen want dit noem ik geen zaken doen op een eerlijke manier dit noem ik mensen naaien

afz maaurice
Beloofd al een maand dat hij geld overmaakt, maar tot op heden niks ontvangen. Uiteraard heb ik na een bericht aan hem gestuurd te hebben de modellen weer op Marktplaats gezet. Dus als ene Maurice Leijten op je modellen biedt, dan kun je deze beter negeren denk ik.
Je imago begint ook op Marktplaats gestalte te krijgen Rico... Sterkte aan die schaampaal. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

:lol:
Ricardo schreef:Beste Maurice,

Ik heb je twee maand de tijd gegeven om 100 euro over te maken. Helaas heb jij je niet aan deze afspraak gehouden. Ik vind het daarom ook erg onzakelijk om mij hiervan de schuld te geven terwijl de schuld helemaal bij jezelf ligt. Het is mij probleem niet dat jij rood staat, als je iets niet kunt betalen, moet je gewoon niks kopen. Heel simpel.

Mvg

Ricardo Mulder
hallo ricardo

ik kop ruim 5 jaar vanalles via internet en ik heb nog nooit iemand mee gemaakt die zo slecht is in zaken ik kom in het rood elkemaand oomdat ik het uit terste uit mijn uitkeering will haalen ik had zelfs ok all aan mijn vader gevraagen om mij tehelpen de afspraak was 14 mei en niet 2 of 3 mei want dan hou jij je niet aan de afspraak als jij mij de kans tot 14 mei had gegeven was er niets aan de hand dan had uw netjes uw centen gehad en ik de modellen dus wie is er fout niet ik en wat kan ik er aan doen als uw mij tot 2x toe 14 daagen lat denken dat het geld is over geschreeven ??????

Afz maurice
The story continues :mrgreen:
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: Marktplaats

Bericht door kennytuning_ »

ricardo , ik weet dit is lastig dit soort mensen , ...
bij mij ook iemand op 2dehands ; hou je het mode opzij voor mij
ik : ja oke
2 maand laters nog niks gehoord , dus vanaf nu hou ik geen modellen meer opzij , t'is maar meteen te komen halen punt uit :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

Ik blijf uiteraard erg netjes.
hallo ricardo

snap jij ok wat ik wilde aan geven waarom zet jij vroegtijdig deal still terwijl er eigelijk niets aan de hand was waar het fout gaat is bij het overschrijven naar de postbank want ik moet van de rabo bank naar de postbank en dat is wat hij dus weigerd en daar hik ik dus all 5 jaar mee en als jij gewoon had gewacht was er niets aan de hand geweest

Afz Maurice
Ricardo schreef:Beste Maurice,

Jij zou 14 april het geld overmaken. Is niet gebeurd!! Ik heb je eind april een mail gestuurd dat ik het geld niet heb ontvangen. Je zou het toen alsnog overmaken. Is weer niet gebeurd!!! Ik heb geen zin om nog langer op mijn geld te wachten. Je mag mij van dit alles de schuld geven. Maar ik denk dat je heel weinig kans maakt bij Marktplaats. De nieuwe koper heeft het geld al netjes overgemaakt binnen 2 dagen en het model gaat daarom ook morgen met de post. Dat noem ik zaken doen en niet zoals jij het doet! Overschrijven gaat tegenwoordig binnen 1 dag. Dit is in de Europese wetgeving geregeld. Ik zou als ik jou was de bank aanklagen voor dit feit. Ze overtreden namelijk de wet. Het spijt dat het zo gelopen is. Maar het komt erop neer dat het gewoon je eigen domme schuld is!

Met vriendelijk groet,

Ricardo Mulder
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Ik denk eerlijkgezegd, Ricardo, dat er ECHT een probleem is met de bank... Ik ken Maurice Leijten persoonlijk, hij verzamelt ook Siku, en ik zie hem ook niet als iemand die zo slim is hier direct een oplossing voor te zoeken :doh:

Jammer dat het zo is afgelopen, maar Maurice is, ondanks de problemen zeker heel aardig en betrouwbaar hoor :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

Wieldop schreef:Ik denk eerlijkgezegd, Ricardo, dat er ECHT een probleem is met de bank... Ik ken Maurice Leijten persoonlijk, hij verzamelt ook Siku, en ik zie hem ook niet als iemand die zo slim is hier direct een oplossing voor te zoeken :doh:

Jammer dat het zo is afgelopen, maar Maurice is, ondanks de problemen zeker heel aardig en betrouwbaar hoor :wink:
Ik wil niet kwaad spreken maar ik denk dat het probleem niet bij de bank ligt, maar eerder aan het feit dat hij gewoon geen geld heeft. Ik ben Maurice meerdere malen tegemoet gekomen. Pas twee weken na koop betalen. Toen had ik niet al het geld, hebben we het in twee termijnen geprobeerd. Maar ook dat heeft niet gewerkt. Ik vind het dan ook erg vreemd dat hij mij ondanks alles de schuld in de schoenen wil schuiven. Komt bij mij niet aardig en onbetrouwbaar over.
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Tsja, bijzonder die ervaringen :| Bij mij komt-ie, ook via emails, erg aardig over :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Marktplaats

Bericht door tom »

Ik vermoed dat ze zijn diploma voor Nederlands ook hebben achtergehouden. :D
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Ja dat wel, hij spreekt zijn eigen naam uit als Máurice ipv Maurice :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Marktplaats

Bericht door FordMustangGT »

Dat gedram heb ik ook eens gehad ja. Bijna drie maanden heb ik een model vast gehouden voor een koper. Dan ging ie op vakantie, dan kreeg ie over een week zijn loon binnen en dat gezeur. Dan reageer ik een dag ''te laat'' op een van zijn mailtjes (dat is ook nog iets, sommige (ver)kopers denken dat je dag en nacht achter de computer zit om hun mailtjes te beantwoorden), heeft ie andere modellen gekocht en hoeft ie mijn auto niet meer... :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Peter Parker »

Alleen kopen als je centjes hebt en anders sparen. :thump_up: Maar ik ben geen voorstander om mensen met naam en toenaam hier aan de :P schaampaal te nagelen.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door supra007 »

hallo is iemand bekend met brigitte van casteele?

ze heeft verschillende keren gereageerd op adv van mij, nu is alles doorgesproken en dan hoor ik opeens niets meer van haar.
Nu deed ik vandaag een rondje marktplaats, wat zie ik, is ze gewoon vrolijk op ander modellen aan het bieden.

ook vraag ik me af of iemand van jullie zaken heeft gedaan met ene robert doornenbal?
zo niet, dan waarschuw ik jullie voor hem, want als hij eenmaal modellen bij je wil kopen, gaan er weken overheen en dan hoeft hij ze niet meer,
bovendien gaat hij er vanuit dat de modellen eerst opgestuurd worden en ze dan pas betaald worden

PAS DUS OP!
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Marktplaats

Bericht door andre »

Met het "heerschap" Brigitte van Casteele heb ik ook weleens biedingen ontvangen .(ja het is een mans persoon)
Na mails te hebben gestuurd met gegevens om de betaling rond te maken niets meer vernomen van de "koper" ,
of soms krijg je mails dat hij het geld heeft overgemaakt , ook of je het model een tijdje wilt reserveren ivm geld
en noem maar op , mijn advies doe geen zaken met deze persoon , hij bied wel maar koopt niets .

Robert Doornebal , heb ik ook al een keer zaken mee gedaan , woont bij redelijk bij mij in de buurt.
Een keer zaken mee proberen te doen toen ik wat Opels te koop had staan en dit liep uit op mail verkeer
van deze persoon met woorden die ik niet zal herhalen .
Daarna wat Holdens gekocht bij mij toen hij een ander email adres had en ik niet in de gaten had dat
het dezelfde persoon was ivm de opels .
Maar ach ik had m'n bedrag gekregen wat ik ervoor wilde hebben , en ik heb ze vorige week te koop gezien op MP.
Hij denkt misschien dat deze AA's wel veel geld waard zijn om ze nu voor veel geld te koop te zetten .
Ook niet echt een aanrader om zaken mee te doen , zit op MP onder de naam westcoast customs.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: Marktplaats

Bericht door kennytuning_ »

andre schreef:Met het "heerschap" Brigitte van Casteele heb ik ook weleens biedingen ontvangen .(ja het is een mans persoon)
Na mails te hebben gestuurd met gegevens om de betaling rond te maken niets meer vernomen van de "koper" ,
of soms krijg je mails dat hij het geld heeft overgemaakt , ook of je het model een tijdje wilt reserveren ivm geld
en noem maar op , mijn advies doe geen zaken met deze persoon , hij bied wel maar koopt niets .
helemaal niet brigitte vandecasteele heeft mijn diorama gekocht en is het komen afhalen
maar het mailen ging erg traag :thump_down:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Marktplaats

Bericht door thebulldog »

supra007 schreef:hallo is iemand bekend met brigitte van casteele?

ze heeft verschillende keren gereageerd op adv van mij, nu is alles doorgesproken en dan hoor ik opeens niets meer van haar.
Nu deed ik vandaag een rondje marktplaats, wat zie ik, is ze gewoon vrolijk op ander modellen aan het bieden.

ook vraag ik me af of iemand van jullie zaken heeft gedaan met ene robert doornenbal?
zo niet, dan waarschuw ik jullie voor hem, want als hij eenmaal modellen bij je wil kopen, gaan er weken overheen en dan hoeft hij ze niet meer,
bovendien gaat hij er vanuit dat de modellen eerst opgestuurd worden en ze dan pas betaald worden

PAS DUS OP!

Ook deze staan bij mij al een langere tijd op de BLACKLIST (maarja ik deel die NIET meer op deze site omdat ik regelmatig werd aangevallen hierop)

Latrsssss
Plaats reactie