Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Nog een van mn favorieten:

Afbeelding

Een ondergewaardeerde auto maar ik ben er al vanaf kleins af aan gek van (sinds ik een folder kreeg van mijn oom).
Deze is van Polistil in schaal 1:24 en qua verhoudingen het mooiste model dat je kan krijgen van deze auto. Deze heb ik mint in doos en nog twee keer in iets mindere staat (donker rood en donker blauw. Ik heb ook nog 90's van Progetto K, Tron en DeA (uit de italiaanse kiosk series) en een 1:16 plastic 90 van het merk RE-EL.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Veicolo »

Mooie verzameling Alfa's, Marco. Ik sprak onlangs een jonge vent die in een Alfa 90 V6 reed. Donkergrijs in erg mooie staat met hier en daar een roestplekje maar dat hoort zo. Zelfs alle electronica werkte nog! Op mijn vraag waarom een Alfa 90 (want zeldzaam) wist hij me te zeggen dat hij niets had met dat moderne spul en de Alfa in ieder geval een aparte keuze was in het woud van de Golfjes. Hij had nog gelijk ook wat mij betreft...
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door TestaRossa »

Alfa Rules........mooie verzameling. :dance:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Bert »

geweldige collectie heb je. Ik heb zelf te weinig Alfa's in mijn collectie, maar mijn echte auto is gelukkig wel zo'n mooie bella macchina :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Silverarrow »

Alfa staat zeker in de top drie favoriete automerken, vooral de Giulia Sprint GTA modellen :drool: . Mooie collectie :thump_up: !
Afbeelding
Gebruikersavatar
SupercarFan
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 26 aug 2009 10:26
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door SupercarFan »

als ik voor een Alfa Romeo gaat dan word het toch een moderne :P ik ben niet zo van die oude alfa's, maar ik vind ze nog wel prachtig om te zien :worshippy:
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Bedankt allemaal :cool:

Tja de smaken verschillen gelukkig, ik heb weer erg weinig met nieuwe auto's en zelfs niet veel met nieuwe Alfa's (het blijven Fiats he.. :D ).

@ Veicolo

Dat moet bijna Jens wel geweest zijn uit Wanneperveen.
Die is ook actief op het SCARB (alfaclub) forum waar ik ook actief ben.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Maar weer even wat modellen in de spotlight.
Een van mijn favoriete alfa's en tevens de auto waar het mee begon voor mij (mijn vader had er een toen ik klein was) is de Alfa Romeo Giulia. Begrijpelijk dus dat mijn collectie al behoorlijk wat Giuliaatjes bevat.
Hier even een selectie van modellen die van deze auto verschenen zijn, zowel oud als nieuw:

Afbeelding

Afbeelding

(Mebetoys Giulia TI in burger en Carabinieri uitvoering.)
Deze modellen stammen uit de jaren 60 en werden destijds als speelgoed verkocht. De italiaanse tegenhanger van Dinky en Corgi zeg maar. Tegenwoordig vrij zeldzaam en afhangend van de staat ook erg waardevol.

Afbeelding

Afbeelding

(Politoys-M en Edil Toys Giulia.)
Ook beide jaren 60 modellen. Politoys was naast Mebetoys de grootste modelautofabrikant in Italie destijds. De M serie is een van mijn favoriete series met veel mooie alfa modellen waaronder deze Giulia carabinieri.
Er was ook nog een "stradale" maar deze heb ik helaas nog niet in mijn bezit. De Edil was al eerder langs gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

(Dinky France Giulia Super en een Giulia TI van Mercury.)
Dinky is natuurlijk een ieder wel bekend. Deze franse dinky was er in twee verschillende uitvoeringen. De "stradale" en de rally versie. Die eerste was er dan weer in 4 verschillende kleuren (wit, beige, lichtblauw en deze grijze dus.) Mercury was tevens een italiaans merk dat vanaf eind jaren 50 kleinere schaal auto's uitbracht (deze zijn later heruitgegeven door Scottoy). Dit is een 1:43 Mercury Giulia uit de jaren 60. De Mercury is naast de Edil een van de moeilijker te vinden Giulia modellen.

Afbeelding

Afbeelding

Twee keer Giulia Nuova Super (mebetoys en Provence Moulage).
Dit was het facelift model dat vanaf 1975 werd ingevoerd. Meest opvallende kenmerken zijn de knustof grill en de "ontdeukte" kofferklep. Dit model is nooit geliefd geweest bij modelmakers. De enige Die-cast ooit gemaakt van deze auto is de Mebetoys versie (de bruin/oranje op de foto). Dit is in principe dezelfde mal als de oude Mebetoys maar een stuk minder mooi afgewerkt. Toch vind ik het een leuk ding. De provence moulage daarentegen is erg mooi van vorm en de mijne is ook zeer mooi gebouwd. Deze werden alleen als kits geleverd begin jaren 90.

Afbeelding

Afbeelding

(Autodrome Giulia TI en GTC)
Dit Nederlandse merk leverde enige tijd leuke wit metalen kitjes van de Giulia, Giulia GT en deze Giulia GTC.
De mallen van deze modellen kwamen van Mercury uit Italie. Mercury heeft alleen nooit een GTC gemaakt dus dit is een eigenbouwsel van Autodrome. Ik geloof dat het merk nog steeds bestaat maar nu enkel landbouwvoortuigen maakt.
Op de foto kun je de originele mercury zien naast de Autodrome.

Afbeelding

Afbeelding

(Minichamps en DeAgostini)
Minichamps levert momenteel de mooist te krijgen Die-Cast Giulia in 1:43 en 1:18. Alleen in de handbouw wereld vind je mooiere maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Hier de Prugna AutoBild Giulia en de Carabinieri versie.
De witte/beige erachter is een DeAgostini Giulia uit een Italiaanse kioskreeks. Een goedkoop model maar toch erg leuk in afwerking. Wel is duidelijk te zien dat de Minichamps model gestaan heeft voor dit model, zoals wel vaker het geval is met de kioskmodellen.

Afbeelding

(Looksmart)
Erg mooie handbouw van Looksmart in Carabinieri uitvoering. Ze kosten wat maar je hebt er een erg mooi model voor in de kast staan. Zowel qua afwerking als qua vorm een schoonheid.

Afbeelding
En alles op een rijtje.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Dankje :cool:
Ik was aan het stoffen en toen kreeg ik deze ingeving.
Ik heb nog meer giulia's maar die zijn in andere schalen (1:100,1:72,1:66,1:24 en 1:18)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door tom »

Fantastische verzameling. Er staat hier vlakbij een mooie Giulia, ik heb het altijd mooie auto's gevonden. Grappig genoeg heb ik aardig wat modellen in mijn verzameling die jij ook hebt...
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door Veicolo »

Ik geniet van je Giulia's en de bijbehorende info. Ik heb trouwens een 850 coupé van de 1e serie dus met enkele koplampen en achterlichten van Autodrome gebouwd. Deze kun je zien op pagina 80 van Straatauto's topic: de 50er, 60er, 70er en soms de 80er jaren. Een redelijk model, gekocht in een tijd dat er geen fatsoenlijke 850 coupé te koop was. Is wel loeizwaar trouwens, jouw Alfa ook?
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Veicolo schreef:Ik geniet van je Giulia's en de bijbehorende info. Ik heb trouwens een 850 coupé van de 1e serie dus met enkele koplampen en achterlichten van Autodrome gebouwd. Deze kun je zien op pagina 80 van Straatauto's topic: de 50er, 60er, 70er en soms de 80er jaren. Een redelijk model, gekocht in een tijd dat er geen fatsoenlijke 850 coupé te koop was. Is wel loeizwaar trouwens, jouw Alfa ook?
Leuk!, ja heel zwaar, vooral de Giulia. De GTC iets minder maar das logisch, die heeft geen dak :D .
Je 850 is overigens ook overduidelijk gebaseerd op de Mercury mallen uit de jaren 60.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door Veicolo »

Gòh, ik had geen idee dat Autodrome gebruik maakte van de mallen van Mercury, weer wat geleerd! Vreemd dat de Mercury's lang niet zo zwaar zijn?
Autodrome bestaat inderdaad nog steeds en ze maken naast tractoren in 1:32 ook nog een serie klassieke race-Opels in 1:43.
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - Alfa Giulia in 1:43

Bericht door Bert »

:o wow da's een hele mooie collectie van een hele mooie auto. :dance:
Afbeelding
Plaats reactie