Dakar 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Dakar 2010

Bericht door belcar »

Op 1 januari is het alweer zover, de start van de Dakar rally 2010. Hier een overzichtje van het parcours dit jaar. Ik kijk alvast uit naar de start :)

Afbeelding
Bron: www.dakar.com

Etappes:
Stage 1 - Buenos Aires > Cordoba
Stage 2 - Cordoba > La Rioja
Stage 3 - La Rioja > Fiambala
Stage 4 - Fiambala > Copiapo
Stage 5 - Copiapo > Antofagasta
Stage 6 - Antofagasta > Iquique
Stage 7 - Iquique > Antofagasta
RUSTDAG
Stage 8 - Antofagasta > Copiapo
Stage 9 - Copiapo > La Serena
Stage 10 - La Serena > Santiago
Stage 11 - Santiago > San Juan
Stage 12 - San Juan > San Rafael
Stage 13 - San Rafael > Santa Rosa
Stage 14 - Santa Rosa > Buenos Aires
Bron: http://www.dakar.com

Ik volg de Dakar alle jaren met volle plezier. Buiten dat het een leuke race is vind ik de beelden ook altijd heel indrukwekkend :)
Voor de mensen die de Dakar liever in Afrika zagen blijven, mss wel goed nieuws voor volgend jaar:
Terugkeer Dakar naar Afrika niet uitgesloten
Etienne Lavigne, directeur van de Dakarrally, sluit een terugkeer naar Afrika in de toekomst niet uit. Volgend jaar wordt de legendarische rally voor de tweede keer in Zuid-Amerika gereden.

"In 2010 zijn we nog een keer in Argentinië en Chili, maar Afrika mag niet vergeten worden. We hebben veel ideeën voor Zuid-Afrika en Oost-Afrika", aldus Lavigne dinsdagmorgen op een persconferentie in Parijs.

"Voor 2011 proberen we een leuke omloop te vinden, ofwel in Zuid-Amerika ofwel ergens anders. We kunnen ons ook voorstellen dat de wedstrijd afwisselend in Afrika en Zuid-Amerika plaatsvindt".

Dit jaar werd de Dakarrally voor het eerst in Zuid-Amerika gereden, nadat de editie van 2008 moest worden afgelast wegens de onveilige situatie in Mauritanië.
Bron: http://www.sport.be/nl/autosport/articl ... _ID=403346
Een terugkeer naar Afrika zie ik ook wel zitten :dance:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Dakar 2010

Bericht door andre »

Weer een leuk evenement om weer naar uit te kijken , volg de Dakar ook altijd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Dakar 2010

Bericht door belcar »

De strijd is volop begonnen mensen :dance:

Na 3 etappes en gisteren de eerste duinen staat Peterhansel op kop bij de auto's. Vandaag is de eerste etappe in Chili.
de stand na 3 dagen:
1. Pertehansel (BMW X3)
2. Sainz (VW Touareg) +4.33
3. Al-Attiyah (VW Toureg) +7.31
4. Miller (VW Touareg) +13.12
5. Hollowczyc en Belgische co Fortin (Nissan, Belgische Overdrive) +41.38

Stéphane Henrard staat met zijn VW Buggy op een 14e plaats op 1u32 van Peterhansel. De Villiers (winnaar van vorig jaar) heeft gisteren al 3 uur verloren met een motorprobleem. Ook Nani Roma heeft veel tijd verloren met zijn BMW door een crash.

Bij de moto's heeft Despres al een voorsprong van 10.3 op de tweede, Casteu. Bij de trucks staan Lammers en Gotlib op de 9e plaats op 3u17 van de leiders.
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Dakar 2010

Bericht door belcar »

Precies niet veel mensen die de Dakar volgen :| :wink:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: Dakar 2010

Bericht door Martini Racing »

Ik ga dit weekend de eerste week inhalen...
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Dakar 2010

Bericht door rsh_scuderia »

belcar schreef:Precies niet veel mensen die de Dakar volgen :| :wink:
ik versta die gasten ook nooit als ze worden geinterviewd.
Er was een potret van die de Roy. Er komt een half woord uit, vermoed ik. Want echt verstaan doe je die gast niet. En dan Allard " de Roy " lookalike die het presenteert in combinatie met late uitzendtijdstippen en allemaal vage regeltjes maken het voor mij niet bijster interessant om te volgen.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Dakar 2010

Bericht door Jolly Club »

Ik vind er kort gezegd geen raid aan. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Dakar 2010

Bericht door belcar »

rsh_scuderia schreef: ik versta die gasten ook nooit als ze worden geinterviewd.
Er was een potret van die de Roy. Er komt een half woord uit, vermoed ik. Want echt verstaan doe je die gast niet. En dan Allard " de Roy " lookalike die het presenteert in combinatie met late uitzendtijdstippen en allemaal vage regeltjes maken het voor mij niet bijster interessant om te volgen.
Het commentaar kan inderdaad véél beter, daar geef ik je 100% gelijk in (hopelijk laten ze volgende week Peter Baert de uitzendingen presenteren zodat hij ons van deskundig commentaar kan voorzien :worshippy: ). Late uitzenduren kan je oplossen door de uitzending op te nemen. Enja de interviews, ik vind het wel meevallen, maar zie ook veel liever de verslagen van de etappe :thump_up:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Dakar 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik kijk het sinds een aantal dagen wel, maar inderdaad veel niet boeiende interviews op RTL (steek die autodrop lekker in je reet!), dan een reclame van een kwartier waardoor ik het begin van het volgende stuk mis. En dan de echte beelden van de stages gaan zo snel allemaal, in tien minuten moeten 800 deelnemers even in beeld zijn geweest ofzo.

Het enige wat nog erger is zijn de uitzendingen van Eurosport, die zijn wel heel erg geïnteresseerd in elke scheet die er bij Volks :yawn: wagen wordt gelaten, dan kijk ik liever naar een infomercial over neushaarschaartjes!

Kortom, het is niet echt een geschikt evenement voor op de TV, maar dat wat ik er van meekrijg is wel genieten. Wat mij betreft doen ze elke dag gewoon een uurtje een samenvatting van de Hummerts! :worshippy:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Dakar 2010

Bericht door Jolly Club »

En dan ook alleen maar van de Hummerts !! :ja:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie