Daarom heb ik het plan opgevat een zo natuurgetrouw mogelijke Trilor replica te gaan maken van een Togi wrak. Ook in het geel met blauw.
Dit is de Trilor:

En dit is mijn uitgangspunt: de doorontwikkeling van de Trilor, de Corsar van Togi (het rode model linksvoor, deze wordt niet opgeofferd want dit is mijn mint exemplaar met een waarde van €150 +):

Waarin verschilt de Trilor (1957-1959) van de Togi (vanaf 1960)?
De Trilor heeft geen louvres in de motorkap, heeft veel kleinere zijruiten en voorraam, heeft een wat andere voorwielophanging want zo te zien een dunnere stuurstang, heeft geen uitlaat. En last but not least: gladde aluminium wielen die alle 4 even groot zijn met vleugelmoeren met maar 1 vleugel ipv twee.
Het volgende heb ik: de carrosserie (een sloper); voor en achteras, alleen verschilt de stuurstang dus nog wel. De banden zijn identiek aan de achterbanden van de Turbo Special (die nog steeds gemaakt wordt, banden zijn dus besteld). Vragen aan Italiaanse Togi-verzamelaars zijn gesteld, nu maar hopen dat ze reageren.
Wat ik ook heb: een hele vroege Togi Turbo Special (de rode , van ± 1960, wort uiteraard ook niet opgeofferd):

Deze heeft dezelfde wielen, maar aan de voorzijde kleinere banden, net als de latere Turbo Specials. En deze heeft óók een hele andere stuurstang (en stuurinrichting) uitlopend in een dunnere vorm, dan de latere modellen (moet haast wel dezelfde stuurstang zijn.) Zal een flinke klus worden om dat exact na te maken.
Mijn vraag aan jullie:
Wat ik nog nodig heb: 4 alu wielen. Hiervoor heb ik dus een voorbeeld van de rode Turbo special. Die kan als model dienen voor de maatvoering. Het is dus nu een kwestie van iemand vinden die voor mij van aluminium 4 van deze wielen kan draaien. Iemand die een idee heeft hoe dit voor elkaar te krijgen?
Koen