Er staan voor de rest van het jaar nog wel enkele kleinere evenementen in de kalender, maar afgelopen weekend was (ook weerkundig) de klapper.
Op zaterdag naar Silverstone voor de St John Horsfall Race meeting welke voor de 60e maal gehouden werd, en volledig met Aston Martin verweven is.
De paddock was afgeladen met alle denkbare typen Aston Martin, keurig op type gesorteerd, hoewel enkele bijzondere auto's soms her en der
achter gebouwen te vinden waren.
Op het circuit diverse Aston Martin races met vooroorlogse modellen, de DBR modellen uit de jaren 50 en 60, en uiteraard een Vantage GT4 race, met een uniek gelegenheids duo in 1 van de auto's: David Richards samen met Rowan Atkinson.
Uiteraard de mooie Aston Martin Ulster racewagens uit de jaren 30, maar ook DBR1 en DB3S en DB4 Zagato aan het werk

Op zondag naar Blenheim Palace, waar geheel in Engelse stijl een fantastisch concours werd gehouden, en uiteraard elk stukje terrein vol stond met Aston Martins.
Erg leuk was de nog grotere opstelling van voor oorlogse Aston Martins, waarbij van sommige modellen er nog maar 1 bestaat.
Het concours was erg leuk met juryleden in witte stofjassen, en natuurlijk de aanwezigheid van een one-77, en het oudste exemplaar wat rijdend aan kwam
uit 1922

Daarnaast kon ik van de gelegenheid gebruik maken om de DB9, DBS, V-12 Vantage en de Rapide aan een kritisch onderzoek te onderwerpen

Ik had 's-avonds wel een pintje nodig om alle emoties te bedaren van zo'n dag, het was tenslotte ook nog eens 28 C.

Ik kan onmogelijk alle foto's hier plaatsen, maar een aantal van Silverstone zet ik hier al neer, die van Blenheim volgen dan wat later.

DB-4 1960

DB-4 GT Zagato 1961

nog een DB-4 GT Zagato

DP-214 1963

Mooie opstelling van LeMans van weleer, Aston Martin Ulster.

DB-4 series III

Aston Martin GT700-R unieke one-off. buizenframe met kunststof body. AM V8 met 700 pk

AM V8 DBS tijdens de samenstelling van een korte DBS parade, alle DBS modellen oud- en nieuw

DB-7 Zagato stond dus gewoon ergens achter geparkeerd. daily driver

Mooi gelegenheidsduo; David Richards en Rowan Atkinson.....ging beduidend sneller dan een zekere gele mini

Past and present, autosport is vanaf dag 1 belangrijk voor Aston Martin.
Uiteraard zal ik zo snel mogelijk nog een deel met foto's plaatsen van Blenheim Palace.
Groeten,
Ferry