Lakproblemen Schuco

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Silverarrow
Schaal: 1:43

Lakproblemen Schuco

Bericht door Silverarrow »

Vorige week heb ik m'n modellen een periodieke schoonmaakbeurt gegeven en toen kwam ik helaas 't volgende tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Op twee Schuco's (de enige twee die ik heb) was de lak ruw/gebubbeld. Op de foto's is het maar gedeeltelijk zichtbaar, in het echt is het helaas nog een stukje erger dan dat het op de foto's lijkt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben bij hun Schuco modellen?

Zal in ieder geval ook even een mailtje sturen naar Schuco, kijken wat zij zeggen.
Afbeelding
supra007
Schaal: 1:18

Re: Lakproblemen Schuco

Bericht door supra007 »

:oops: ik denk dat ik slecht nieuws heb:
ZINKPEST.

dit zijn eigenlijk de eerste symptomen van zinkpest, hier is al een topic voor, maar om het in het kort samentevatten.
een niet goed mengsel van metalen is voor dit model gebruikt, het is niet in de goede verhouding gemengd zeg maar. Vandaar dat het metaal "uitzet"' en hierdoor komen er in de lak bellen/ oneffenheden voor. Als het hierbij blijft mag je in je handenklappen, maar bij sommige modellen, wordt het metaal zo zwak dat ze uit elkaar vallen !

ik hoop niet dat het bij jou zo het geval is, maar de kans is er. Ik heb zelf ook al verschillende modellen in mijn handen gehad die dit hadden.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Het lijkt inderdaad op zinkpest. Ik denk dat je de modellen bijna kunt afschrijven.
Silverarrow

Ze staan niet pal in de zon/onder een licht of op een vochtige plek. En of het 100% zeker zinkpest is weet ik ook niet, ik heb inmiddels ergens gelezen dat als de lak niet op de juiste manier aangebracht wordt, dat er dan ook dit soort problemen ontstaan. Ik ken de gevolgen van zinkpest dus ik hoop inderdaad dat het dat niet is.

Heb trouwens de anderen topics hierover ook al gelezen, die van Norev en Kyosho, waarschijnlijk kan Schuco dus ook aan dit rijtje toegevoegd worden :thump_down2: .
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Beste Silverarrow,

Herkenbaar hiero, ook met de Schuco modellen, de zwarte modellen :evil: :evil:

Ik vermoed niet dat het "zinkpest" is, maar iets anders; het model is tijdens de fabricage niet goed genoeg schoon gemaakt / gedroogd, net voor dat het modelletje de primer in ging.

:?: zal weer iets te maken hebben, met behalen van productie aantallen in een bepaalde tijd (lees winstmarge) :cry: :evil:

Minichamps, Ixo en Norev modellen hebben daar ook last van.

Ron :arrow:
Silverarrow

Bedankt voor je reactie Ron, dat is aan de ene kant goed nieuws (ze vallen in ieder geval niet uit elkaar), aan de andere kant mag je wel beter verwachten van deze fabrikanten. Ik heb nog geen reply van Schuco (zal wel iets te maken hebben met het weekend en de overwinning op Engeland :) ), maar zodra ik bericht terug heb laat ik 't hier wel horen :thump_up: .
Afbeelding
Scenic

Bericht door Scenic »

Als de zwarte modellen hier vooral last van hebben moet ik uit gaan kijken met mijn Grand Scenic (R95 Black)De betreffende kleur
Silverarrow

Heb reactie gehad van Schuco: ze vonden het heel erg dat ik problemen had met de lak, als ik andere modellen wilde moet ik naar de dealer waar ik ze vandaan heb. Standaard mail dus.
Afbeelding
Paultje

Bericht door Paultje »

Ik heb ook eens gekeken naar mijn vele Schuco audi modellen en ik moet zeggen dat geen enkele last van dit probleem heeft. Helaas zag ik wel dat mijn audi quattro van minichamps rode bultjes op de lak had, dus deze heeft het probleem helaas wel. :(
Audi!!!!!!!
benzfreak
Schaal: 1:18

Bericht door benzfreak »

Ik heb ook eens gekeken naar mijn Mercedes E-Klasse (w212) van Shuco en hier zijn ook geen bobbeltjes in de lak te bespeuren. :dance:
gr
tom

Bericht door tom »

Bekend probleem, onder andere bij de Audi V8 van Minichamps.
Plaats reactie