ophalen oude topics.

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Tim

ophalen oude topics.

Bericht door Tim »

Het is nu nog niet zo'n punt maar als het leden aantal zo blijft groeien (en ik hoop van wel), is het mischien verstandig om mensen die topics bumpen daar op aan te spreken. Of topics gewoon te gaan verwijderen na een bepaalde periode.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

daar ben ik het niet mee eens... Er staat veel informatie is de meeste topics die wij allang gelezen hebben. En als er mensen zijn die hier nieuw zijn, die lezen dit vaak wel door...

Ik heb het zelf soms ook dat ik iets niet meer weet, maar dat ik zeker weet dat het ergens in een topic staat. Ik zoek het dan even op en kan het dan weer gebruiken!
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Eens. Maar bumpen betekent meer dat je niets toevoegt aan een topic. Als er bijvoorbeeld iets van een half jaar geleden weer bovenaan komt omdat iemand "mooi model" heeft gepost, dan lijkt me dat niet de bedoeling.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

daar moet ik je zeker gelijk in geven.. :thump_up: Maar dat staat ook in de regels dat je post een toevoegende waarde moet hebben! Maar sommige mensen negeren die regels helemaal volgens mij :?
Afbeelding
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

ik denk dat er ook wel automatisch topics worden verwijdert hoor, want Muiter heeft een gratis datalimiet :roll: ..... Dus na een tijdje moet hij toch topics gaan verwijderen, om plaats te maken voor nieuwe! (tenminste, volgens mij zit ik goed :shifty:)

BU
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

dan worden ze dus niet automatisch verwijderd... dat doet hij zelf dan.. maar ik heb het zelf nog nooit gemerkt dat er topics weg waren...
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Anyhow, ik geloof dat een discussie in de "autosportmodellen" ondertussen al aangeeft wat het probleem is. :mrgreen:
Nu moet er alleen nog iets op verzonnen worden. In plaats van verwijderen mischien locken na een bepaalde tijd? Of de regels als sticky nog eens duidelijk maken? Of bemoei ik me nu weer met iets waar ik nix mee te maken heb?
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Denk dat er zo af en toe wel een bezem door de topics heen mag en ook wel kan. Vooral de topics over nieuwe modellen. Deze zijn over een paar maand oud nieuws dus zouden dan eigenlijk wel verwijderd kunnen worden.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Zonder mensen te beschuldigen, vind ik wel dat sommige berichten echt onnodig zijn...deze kunnen beter verwijdert worden. Verder vind ik niet dat er topics verwijdert moeten worden omdat als je naar iets op zoek bent het nog wel eens na wil lezen.

Tim, wat betreft die discussie in de autosporttopic is te wijten aan iemand die dacht ergens verstand van te hebben maar wat compleet onjuist is, dus deze berichten + de rest wat er over geschreven is mag eigenlijk ook weg, en ten tweede staat dat helemaal ook verkeerd want het voegt geen waarde toe aan het onderwerp waar het topic over gaat.

Maar zo zullen er altijd wel verschillende meningen zijn omtrent het verwijderen van topics en of berichten, je moet gewoon een gulden middenweg vinden tussen al die + en -. Maar dit laat ik liever aan muiter over.
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

kwiebje schreef:Zonder mensen te beschuldigen, vind ik wel dat sommige berichten echt onnodig zijn...deze kunnen beter verwijdert worden.

Ik denk dat iedereen wel eens een bericht verkeerd plaatst of een bericht plaatst wat eigenlijk niet past. Daar zijn de moderators voor om dat tegen te gaan. Maar we moeten wel proberen om die moderators te sparen...

Misschien is het een goed idee als iedereen de regels eens goed doorleest. Want ik denk dat een hoop mensen, inclusief moi misschien wel, dit onvoldoende gedaan hebben. Zo komen er discussies over of een post wel of niet kan. Dat is helemaal niet nodig want in de regels staat dit uitgebreid beschreven.

Bovendien zijn een aantal dingen pure discussies tussen 2 mensen en daarvoor heb je de mogelijkheid voor om te pb'n, mailen, shoutbox of msn.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik ben er wel voor om gewoon alle topics waar een maand ofzo niet op is gereageerd gewoon dicht te gooien,
zodat we het nog wel kunnen lezen maar niet meer in kunnen posten.

deze fora natuurlijk niet :P

Privé collecties
Ombouwprojecten
Ervaringen met modelauto winkels
Forum beheer
Laatst gewijzigd door Harm-Jan op zo 19 sep 2004 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

Bericht door Tim »

Ik ben er wel voor om gewoon alle topics waar een maand ofzo niet op is gereageerd gewoon dicht te gooien,
zodat we het nog wel kunnen lezen maar niet meer in kunnen posten.

Voor!!! :thump_up:

ach oeps, nou is dit natuurlijk ook weer een post die nix bijdraagt. :mrgreen:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Door het bewaren van de berichten ontstaat hier een grote bibliotheek van kennis op het gebied van schaalmodellen. Een goed gevuld forum is ook aantrekkelijker voor nieuwe leden e.d. Hiermee wordt tevens voorkomen (als men de search gebruikt) dat er geen dubble onderwerpen op dit forum komen. Iedereen moet kunnen blijven reageren, ook op topics van maanden oud, anders wordt er toch weer een nieuw topic geopend over dat onderwerp.

Als iemand een zinvolle bijdrage levert aan een oud bericht dan kan dat weer een ander licht op het onderwerp werpen met een leuke discussie tot gevolg. Is de bijdrage niet nuttig dan wordt het bericht verwijderd en valt het onderwerp weer naar beneden.
Oprichter van modelautoforum.nl
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Kom ik nogmaals met de vraag of dit voor het Cafe ook moet gelden, want de meeste die een leuk filmpje of een link gezien hebben gaan niet eerst kijken of er al een soortgelijk iets staat om het daar bij te posten, maar maken gewoon een nieuwe topic aan. En meestal zijn die filmpjes en/of links na een half jaar niet meer opvraagbaar. Vandaar mijn vraag of deze filmpjes c.q. links na een half jaar verwijderd mogen worden :?: :!:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Markopolo schreef:Kom ik nogmaals met de vraag of dit voor het Cafe ook moet gelden, want de meeste die een leuk filmpje of een link gezien hebben gaan niet eerst kijken of er al een soortgelijk iets staat om het daar bij te posten, maar maken gewoon een nieuwe topic aan. En meestal zijn die filmpjes en/of links na een half jaar niet meer opvraagbaar. Vandaar mijn vraag of deze filmpjes c.q. links na een half jaar verwijderd mogen worden :?: :!:

Ik kan het 'Café' zo configureren dat alle onderwerpen waarin bijvoorbeeld 6 weken niet gereageerd is worden verwijderd.
Oprichter van modelautoforum.nl
Plaats reactie