Manuel: Chevy C10: bumper etc.

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Manuel
Contacteer:

Manuel: Chevy C10: bumper etc.

Bericht door Manuel »

Na goed nagedacht te hebben ben ik er vandaag toch uit gekomen: ik wil beginnen aan m'n eerste ombouwproject.
't Word geen gemakkelijke ombouw:

Afbeelding

Zojuist is dit model gekocht:

Afbeelding

Nu maar hopen dat de bak niet vast zit, en dat je hem gewoon los kan draaien zonder te zagen :D

Ik heb alleen nog steeds wat probleempjes met de wielen. Ik heb vrachtauto wielen in 1:18 nodig. Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar nergens zijn er (Amerikaanse) vrachtauto's in 1:18 te koop. deze zullen wel niet leverbaar zijn. Ik heb het al geprobeert met de 1:24 vrachtautoschaalmodellen van m'n broertje, maar deze wielen zijn net groot genoeg om het als voorwiel goed te doen (1:24 truckwielen zijn precies netzo groot als de 1:18 wielen van m'n Dodge Ram, dus zullen ook ongeveer netzogroot zijn als de wielen van de C10). Aangezien de achterbanden groter zijn, heb ik dus ook wielen nodig die 1:18 zijn. Ik zag wel trucks in 1:16 te koop staan, maar dit kan weer te groot zijn. Misschien dat 1 van jullie ook 1:16 trucks heeft en even snel een fotootje kan maken en kan laten zien hoe groot deze zijn in vergelijking met 1:18 autowielen?
Laatst gewijzigd door Manuel op zo 01 mei 2011 01:30, 5 keer totaal gewijzigd.
Bjorn
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Manuel: 1:18 - Chevy C10 Fast & Furious

Bericht door Bjorn »

Deze ga ik zeker volgen en ik ben benieuwd wat je er van gaat maken :thump_up:
1:18 Fast and Furious
supra007

Bericht door supra007 »

heej,

ook ik ben met deze bezig,

als het goed is kun je de bak gewoon los schroeven en dan uit de caroserie klikken.
ik heb velgen van een vrachtwagen gebruikt, maar ik doe er waarschijnlijk dubbele vrachtwagen banden om.

zelf heb ik 1 1/16 truck staan (wordt omgebouwd naar de 2005 stacy dakar truck,) maar die velgen zijn onbruikbaar
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Manuel
Contacteer:

Bericht door Manuel »

supra007 schreef:heej,

ook ik ben met deze bezig,

als het goed is kun je de bak gewoon los schroeven en dan uit de caroserie klikken.
ik heb velgen van een vrachtwagen gebruikt, maar ik doe er waarschijnlijk dubbele vrachtwagen banden om.

zelf heb ik 1 1/16 truck staan (wordt omgebouwd naar de 2005 stacy dakar truck,) maar die velgen zijn onbruikbaar
Heb je misschien wat foto's van hoever jij bent? Ben wel benieuwd. :P
Van welk model heb je de banden gebruikt dan? Ik heb zelf dit model nog gevonden: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0618465387" onclick="window.open(this.href);return false; , maar ik vind het wel erg duur als je alleen de banden ervan gebruikt.
supra007

Bericht door supra007 »

ik heb de c10 met een luchthapper op de motorkap gekocht, dus die ben ik nu aan het verwijderen,
en aan de achterkant van de cabine zit nu een gapend gat deze moet ik ook nog dicht maken.

op het moment ligt het project stil, maar ik zal vanzelf foto's in mijn topic plaatsen.

de velgen die ik heb gebruikt, zijn voor mij onbekend, ik heb namelijk ooit eens een hele grote partij
velgen gekocht, en daar zaten deze ook bij. het is iig van een italery of revell vrachtwagen
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Ben benieuwd, als 1e project vind ik dat je al een best moeilijk project kiest
Manuel
Contacteer:

Bericht door Manuel »

Hij is gisteren dus binnegekomen. Vandaag ff de bak eraf gedraaid:

Afbeelding

Ook heb ik ff gezocht naar een ander frame. Ik had nog een oude 1:43? vachtauto liggen, het frame past er opzich wel goed bij.

Afbeelding

Ook zag ik op een ander forum nog iemand die hetzelfde probeerde te bouwen. Hij had al wel wielen gevonden voor z'n pick up:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er een poos geleden al een bericht heengestuurd, maar ik heb nog niks terug. Volgens mij is dat forum zo dood als wat. Misschien weet iemand anders wat voor wielen het zijn?
Manuel
Contacteer:

Re: Manuel: 1:18 - Chevy C10 Fast & Furious - update

Bericht door Manuel »

Het zijn niet de wielen van hierboven, maar is het waard om de achterwielen van deze te gebruiken?

De HotWheels VW Dragbus:
Afbeelding

Ze lijken namelijk nogal groot vergeleken met de voorwielen, maar aangezien de voorwielen van een echte dragster ook zo heel groot zijn, zijn de achterwielen misschien wel netogroot als dat de wilen van me C10 nu ook zijn.

Revell had ze in ieder geval niet. En toen ik wilde vragen wie ze misschien wel kon hebben, antwoordden ze niet terug. :P
Manuel
Contacteer:

Re: Manuel: Chevy C10 F&F - wielen, frame etc.

Bericht door Manuel »

Geen VW Dragbus wielen, maar RPM truckwheels (thnx coolpappa04) :D
De banden zijn niet 100% goed, maar "I could care less".

Ik heb er vandaag ff aan gewerkt voor 1 uurtje. Heb ff het frame passen gemaakt (kan er zo op gelijmd/geschroeft worden) en ff een achteras van m'n Ram gehaald, want die paste toevallig precies in de wielen. Ik weet dat de as nog wat te breed is (hij word nog wel wat smaller), maar mijn doel is ook niet om de F&F C10 precies waarheidsgetrouw na te maken.

Maargoed hier 2 foto's van vanavond:

Afbeelding

Afbeelding

Heb geen idee wanneer mijn volgende update komt, zal binnenkort nog ff wat onderdelen kopen die ik nodig heb (spatborden, staalplaat (plastic of echt staal), en uitlaten (8mm-1cm alu buizen). Ook had ik thuis nog de koperkleur staan, maar spuiten doe ik pas als ik alle onderdelen zo'n beetje heb.
Dan kan ik misschien weer in de voorjaarsvakantie (over 3 weken) misschien ff weer bezig.

Gr,

Manuel
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

mooi hoor :worshippy:
Mercedesnerd
Schaal: 1:43

Bericht door Mercedesnerd »

begint er al op te lijken!
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

Hallo manuel,
Ik zie dat de link zijn vruchten heeft afgeworpen :thump_up:
gave wielen zeg, :worshippy: :worshippy: :worshippy: je hebt goed gekozen!
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :dance:
gr peter
Afbeelding
Manuel
Contacteer:

Bericht door Manuel »

Even weer een updatert.
Vandaag even de tijd genomen om de uitlaten op maat te maken. Heb alles zo gebogen dat ie er precies onder past. Ook heb ik de achteras nog even wat smaller gemaakt door de wielen wat meer door te boren en er wat verder op te drukken. Hij is nog steeds wat te breed, maar dat maakt niets meer uit. Want ik kwam vandaag op een geweldig idee om hem niet meer zo te maken als die van F&F. De auto deed me in deze stijl meer denken als een wagen die zo uit de films Mad Max of Deathrace kan rollen.
Voor diegene die het niet weet wat voor stijl ik nu over praat:

Madmax:
Afbeelding

Deathrace:
Afbeelding

En waar mijn idee allemaal begon na een avondje gamen:
FUEL: 1 van de beste games ever:
Afbeelding

Maargoed, hier de foto's van de uitlaten.
De uitlaat begint bij de motor (uiteraard), zitten 4 bochten in en gaat daarna omhoog. Ik heb ze gemaakt van oude buizen van een gasfornuis:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort komt de achterkant erop. Deze ga ik van plaatstaal maken. Ook ben ik nog van plan rolbeugels/bullbars te maken op verschillende plekken.
Jaap
Contacteer:

Re: Manuel: Chevy C10: uitlaten

Bericht door Jaap »

Mooi hoor.
Maar ik zou gewoon de F&F namaken als ik jou was.. :roll:
Mercedesnerd
Schaal: 1:43

Re: Manuel: Chevy C10: uitlaten

Bericht door Mercedesnerd »

ik zou ook die van F&F maken hoor....
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Plaats reactie