Model winkel

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Model winkel

Bericht door Johan »

Bij deze ben ik benieuwd naar jullie menig mensen en wel om het volgende.

We zijn momenteel bezig om een bloemenwinkel op te zetten voor m,n vrouw omdat we dit al erg lang willen, nu speel ik ook al langere tijd met de gedachten van een winkel puur gericht op schaalmodellen.
Ik vraag me alleen af of dat vandaag de dag nog levensvatbaar zou zijn met al die internet shops.
Persoonlijk kijk ik graag rond in zo,n winkel, gewoon wat rondkijken en je ziet uiteindelijk altijd wel wat, een iets hogere prijs is dan vaak ook geen bezwaar.

Mijn vraag is dus of jullie denken dat er genoeg verkocht zal worden, icm internetshop.
Hoever zouden jullie reizen om in zo,n winkel te komen shoppen ?
Zouden jullie ook daadwerkelijk de moeite nemen om naar een winkel te gaan ?
Zou een iets hogere prijs een bezwaar zijn ?

Er is immers veel te doen in het wereldje van de schaalmodellen dus vandaar dat deze gedachten bij mij opkwamen.
Ikzelf vind het erg prettig om in zo,n winkel rond te lopen en omdat we toch al met een winkel bezig zijn is dit wellicht een leuke vervolgstap.
Uiteraard moet het allemaal wel rendabel zijn want het schiet niet op als je de winst van een internetshop moet investeren in de huur van een winkelpand.
Het zou dan overigens gaan om ene winkel in Dordrecht.

Kortom, graag jullie mening. :)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Model winkel

Bericht door goededag »

leuk dat je een winkel op wil zetten.
ik heb zelf nog geen auto. maar als het even kan ga ik zeker wel kijken. het is sowieso fijner om eerst goed te zien wat je koopt en je hebt het dan direct in huis.
Gebruikersavatar
brambo009
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 20:15
Schaal: 1:18
Locatie: Laarne, belgië

Re: Model winkel

Bericht door brambo009 »

Ik vind persoonlijk een winkel altijd fijner dan een webshop, het geeft meer zekerheid in wat je koopt
Wat ik wel belangerijk vind is de ligging van de winkel
Ik wens je alvast veel succes :wink:


Grts bram
Nieuwste:
1/18 AUDI R8 LMS 2014 24u Spa Spark
1/18 Aston Martin V12 GTE 2013 24u Le Mans Spark
1/18 Porsche GT3 RS 4.0 Black AUTOart
1/18 BMW 1M Valencia Orange GT Spirit
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Model winkel

Bericht door Audi-Exclusive »

goededag schreef:leuk dat je een winkel op wil zetten.
ik heb zelf nog geen auto. maar als het even kan ga ik zeker wel kijken. het is sowieso fijner om eerst goed te zien wat je koopt en je hebt het dan direct in huis.
Zo denk ik er ook over :thump_up:
Als het iets meer dan het gemiddelde kost zou ik het gewoon kopen.
Ik zou er best wel voor willen heen rijden als het de moeite is.
Het voordeel is dan dat je het direct hebt en niet hoeft te wachten tot het in huis is bij een online bestelling.


P.S. nog twee tips als u de winkel heeft opgezet en een website hebt, een paar foto's van de winkel erop zetten zowel de buiten als binnenkant want dat geeft bij mensen een indruk van of het de moeite waard is om te komen. En maak het zowel als de buiten- en binnenkant modern (tijdloos design)
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Model winkel

Bericht door Jeffrey1985 »

Een winkel beginnen is een groot risico met het steeds grotere aanbod op internet (met veel lagere prijzen). Een internetshop en af en toe een beurs afgaan is volgens mij rendabeler en misschien het makkelijkst om te starten.
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Model winkel

Bericht door Audi-Exclusive »

Het is misschien makkelijker om te beginnen met een MARKETING PLAN.
Je houd dan marktonderzoeken (hoe mensen het liefste kopen : online bestellen of in de winkel kopen)
En je moet voor jezelf antwoorden op bijv. de onderstaande vraag :
Wat is de positie in de markt van nu en in de toekomst?

En natuurlijk de 5P's :
1. Prijs
2. Product
3. Plaats
4. Promotie
5. is eigenlijk Promotie met als toevoeging personeel.

P.S. Doe hier iets mee als je zeker ervan bent dat je een winkel of een webshop wil opstarten.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Model winkel

Bericht door squadraminiatura »

Hallo,

Allereerst , leuk idee, als je als ondernemer gaat starten is bijna elk idee leuk.
Je schrijft dat jullie gestart zijn met het opzetten van een bloemenwinkel. Is dit een start vanaf nul, of neem je een bestaand iets over.
Ik ken jullie achtergrond niet, maar zoals je mogelijk al gemerkt hebt gaat starten niet vanzelf.
Zou je eerst niet al jullie aandacht op de bloemenwinkel richten, en dan eens verder kijken? Gaat de bloemenwinkel voor het hoofdinkomen zorgen, of heeft 1van jullie of beiden misschien nog een (deeltijd)baan?
Wat modelautowinkels betreft, kan ik zeggen dat het rondsnuffelen in een winkel altijd boven een internetwinkel gaat, echter prijstechnisch is het vaak omgekeerd.
Heb je voor jezelf een bedrijfsplan opgezet, om de beoogde financieen in kaart te krijgen? Dat is zonder meer belangrijk.
Kun je zelf het startkapitaal opbrengen om in te kopen wat je nodig hebt, of denkt te hebben? Wie zijn je (toekomstige) klanten, en hoe denk je dat je jouw winkel onderscheidend kunt laten zijn in een redelijk moeilijke markt?
Ga je een pand of locatie huren, of kun je in het begin van huis uit de (internet)verkoop opstarten, en je voorraad opslaan?
Heb je afspraken omtrent verzendprijzen met TNT of DHL zowel voor binnen- als buitenland.

Misschien een hele rij vragen en niet al te opbeurende opmerkingen, maar ik bedoel het wel positief.
Voor iedere ondernemer geldt, volg je hart en ga doen waar je goed in bent en je jezelf goed bij voelt. Bill Gates verklaarde men 40 jaar geleden ook voor gek......

Veel succes.

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Model winkel

Bericht door freeroad »

Ik heb met mijn vader ook weleens gedacht een modelwinkel op te starten, en dan vooral via internet.
En dan misschien een kamer met modellen maken, en dan via het "winkel aan huis" Principe gaan werken.
We zijn er nog steeds over aan het nadenken, mijn vader heeft bijvoorbeeld al een heel goed lopend bedrijf in Houten Vloeren online.
Ik vind het zelf ook altijd beter als je het model eerst even kunt bekijken van alle kanten. Maar om daarvoor dan helemaal naar een winkel te gaan rijden vind ik ook een beetje overdreven. Je hebt ook een website (kan even niet op de naam komen), waar van bijna ieder model foto's staan van alle kanten en het interieur. Ik kan daar al uit opmaken of het een mooi model is, en het zijn geld waard is.
Daarom is het denk ik slimmer om een Internetshop te starten, en gewoon véél duidelijke foto's per model erop te zetten.
Je moet zorgen dat je een naam heb die goed opvalt en vooral ook een naam die iets met modelwagens te maken heeft.
Je kan bij Google voor €50,- per jaar volgens mij, zorgen dat jij bovenaan opduikt en een advertentie heb als mensen zoeken op bijvoorbeeld; Renault dat ze dan in de reclame bij Google balken jouw zien staan.

Het ligt eraan of je ermee rond wilt rijden, maar het is ook slim om Reclame op je auto te plakken. Mijn vader heeft heel slim, bij zijn auto en mijn moeders auto onder de kentekenplaat achter het Webadres van zijn bedrijf geplakt. En hij heeft al meerdere klanten gehad via die paar letters van €5,-.
Nu heeft mijn vader ook een bedrijfsbus, en die laat hij binnenkort ook professioneel bestickeren en dat valt natuurlijk ook op.
Als je nog wat tips wilt voor een 'Succesvol' internetbedrijf, moet je gewoon even een Privéberichtje sturen, dan vraag ik mijn vader wel om info. :wink:
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Model winkel

Bericht door Ricardo »

Misschien is het interessant om te kijken of je beide winkels kunt combineren. Ik heb geen idee welke locatie je in gedachten hebt uiteraard.
Persoonlijk loop ik ook liever door een winkel heen. Helaas zit er geen enkele winkel meer in de buurt. Een meerprijs betalen vind ik persoonlijk ook niet erg, mits de service e.d. wel goed zijn.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

Ricardo schreef:Misschien is het interessant om te kijken of je beide winkels kunt combineren. Ik heb geen idee welke locatie je in gedachten hebt uiteraard.
Een combinatie hebben we overwogen inderdaad, een wat groter pand wat te verdelen is in twee gedeeltes eventueel zelf met eigen ingang.
Echter is de model winkel een plan voor op langere termijn, de bloemen winkel niet, we zijn momenteel dus al met een pand bezig voor de bloemenwinkel op één van de best in het oogspringende locaties van Dordrecht.
Hier hebben we al gedegen onderzoek naar gedaan maargoed, dat is dan ook een geheel andere markt dan schaalmodellen.
De bloemen winkel is een woon/winkelpand, we zullen er dus ook moet gaan wonen en het ligt letterlijk op de rand van het centrum, dit omdat het simpelweg beter parkeren is als in het centrum zelf.
Voor dit project zijn we momenteel volop in onderhandeling, een combinatie van beiden zaken in één pand is dus al min of meer uitgesloten voor nu al is er altijd nog ene kleine kans dat dit bloemenpand niet doorgaat uiteraard.

Voor de schaalnmodellen overwegen we eventueel een pand wat wel in de binnenstad ligt op enkele minuten vanaf een parkeergarage, dit omdat je het hier minder van klanten moet hebben die toevallig langs lopen maar meer van mensen die speciaal voor jouw die kant op komen.
Hierbij is het wel belangrijk dat je winkel via advertentie bekend word.
Waarom deze wel in het centrum dan?
De huurpijzen van winkelpanden liggen momenteel op de helft van de gangbare huurpijzen mede door de nasleep van de crises en behoorlijke leegstand hier, volop panden beschikbaar dus.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

freeroad schreef:Ik heb met mijn vader ook weleens gedacht een modelwinkel op te starten, en dan vooral via internet.
En dan misschien een kamer met modellen maken, en dan via het "winkel aan huis" Principe gaan werken.
Showroom/winkel vanuit huis is uitgesloten, in dat geval zal het dan alleen bij een internetshop blijven.
Daarom is het denk ik slimmer om een Internetshop te starten
Financieel gezien is alleen een internetshop uiteraard het beste, maar juist omdat ikzelf een reguliere winkel erg prettig vind kwam de gedachten dus om een zaak op te zetten.
De twee winkels die het meest in de buurt liggen op zo,n 20 en 30km rijden vanaf hier waarbij die van 20km behoorlijk aan de prijs is.

Ik begrijp uiteraard dat een winkel lastig is om rendabel te maken, de kosten zouden dan wellicht ook via de internetshop/beursen verdiend moet worden maar uiteraard moet een winkel wel zijn eigen geld kunnen opbrengen, ook belastingtechnisch.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

squadraminiatura schreef:Je schrijft dat jullie gestart zijn met het opzetten van een bloemenwinkel. Is dit een start vanaf nul, of neem je een bestaand iets over.
Dit is vanaf het 0 punt, we nemen dus geen bestaande winkel over in dezelfde markt, pand staat momenteel ook leeg, mede omdat er een woning aan vast zit wat voor velen niet erg aantrekkelijk is als je alleen een winkel wilt starten.
Maar op dat punt zitten we monenteel midden in de onderhandelingen.
Zou je eerst niet al jullie aandacht op de bloemenwinkel richten, en dan eens verder kijken? Gaat de bloemenwinkel voor het hoofdinkomen zorgen, of heeft 1van jullie of beiden misschien nog een (deeltijd)baan?
We richten ons uiteraard eerst op de bloemen, de modellen is voor op de langere termijn.
Dat ik hier alvast jullie menig wil weten heeft te maken met het feit dat als dit pand niet doorgaat we naar een ander pand gaan kijken, in dat geval ben ik dus wel benieuwd of een combinatie van beiden zaken onder één dak rendabel zou kunnen zijn.
De modellen komen dan uiteraard niet tussen de bloemen te staan :D , het zal dan een pand worden waarbij beiden hun eigen ruimte krijgen.
Financieel wel gunstig opzich.
De bloemen zullen nu nog niet ons hoofdinkomen worden, ikzelf hou m,n baan er gewoon bij terwijl de winkel van m,n vrouw is.
Ben zelf nu zelfstandig ondernemer in een verfspuiterij en daarnaast parttime brandweerman (is ook betaald), echter wil ik dat spuiten niet de rest van m,n leven blijven doen omdat het erg zwaar is en toch niet bepaald gezond.
Mijn vrouw heeft al 20 jaar ervaring in bloemenwinkels dus tijd voor een eigen winkel.
Mocht die bloemen winkel voldoende goed lopen op termijn dan zou het wel ons hoofdinkomen moeten gaan worden omdat ik er zelf ook bij komt dan, of juist een modelshop dus en dat is dus de richting waar ik aan denk.
Wat modelautowinkels betreft, kan ik zeggen dat het rondsnuffelen in een winkel altijd boven een internetwinkel gaat, echter prijstechnisch is het vaak omgekeerd.
Heb je voor jezelf een bedrijfsplan opgezet, om de beoogde financieen in kaart te krijgen? Dat is zonder meer belangrijk.
Kun je zelf het startkapitaal opbrengen om in te kopen wat je nodig hebt, of denkt te hebben? Wie zijn je (toekomstige) klanten, en hoe denk je dat je jouw winkel onderscheidend kunt laten zijn in een redelijk moeilijke markt?
Allemaal goede tips, hebben we inderdaad al aan gedacht hetzij allemaal nog oppervlakkig omdat het toch niet voor op al te korte termijn zal zijn.
Ga je een pand of locatie huren, of kun je in het begin van huis uit de (internet)verkoop opstarten, en je voorraad opslaan?
We hebben een paar locaties in gedachten voor modelshop en die zijn vrijwel allemaal huur.
Voorraad opslaan is geen probleem, over die ruimte beschikken we al.

Zeker veel vragen maar is juist erg leuk die input :wink:
Je merkt wel dat we ons leven een geheel andere wending willen geven, niet omdat we het slecht hebben maar we zijn gewoon aan wat anders toe, nieuwe uitdaging.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

Audi-Exclusive schreef:Het is misschien makkelijker om te beginnen met een MARKETING PLAN.
Je houd dan marktonderzoeken (hoe mensen het liefste kopen : online bestellen of in de winkel kopen)
En je moet voor jezelf antwoorden op bijv. de onderstaande vraag :
Wat is de positie in de markt van nu en in de toekomst?

En natuurlijk de 5P's :
1. Prijs
2. Product
3. Plaats
4. Promotie
5. is eigenlijk Promotie met als toevoeging personeel.

P.S. Doe hier iets mee als je zeker ervan bent dat je een winkel of een webshop wil opstarten.
Goede punten.
Mensen kopen het liefst in ene reguliere winkel, alleen prijstechnisch is een internetshop vaak gunstiger (zeker niet altijd) en het grootste deel van de mensen gaat dan toch voor de prijs.
Echter in onze modelhobby ligt het vaak weer net wat anders en is de prijs vaak niet het belangrijste mits binnen de perken uiteraard.
Deze doelgroep kan een winkel vaak wel waarderen (zoals hier ook al min of meer blijkt) en heeft geen bezwaar tegen een iets hogere prijs.
Alleen het wereldje van de modellen is ook weer niet zo groot als bijvoorbeeld in de bloemen, daar zit dus de de kneep.
Komen er genoeg opbrengsten uit voort om een winkel rendabel te houden, een internetshop ernaast is dus noodzaak maar een winkel opzich moet zicht ook terug kunnen verdienen.
Het kan niet dat je met de winst van een internetshop de kosten van je huur moet opbrengen van je winkel.

De 5 P,s:
De prijs is uiteraard mede afhankelijk van de hoeveelheden die je kan afzetten.
Je moet je prijs uiteraard zo scherp mogelijk houde maar in hoeverre gaat dit ten kosten van je marge.
Product: zit wel goed en service hebben we altijd al hoog staan dus ook op dat gebied zullen we punten scoren.
Plaats: we hebben voor zowel bloemen als schaalmodellen verschillende locaties op het oog, beiden markten vragen een geheel andere benadering, ook kwa locatie.
Promotie: is goed te doen vandaag de dag, zeker als je ook via internet aan de slag gaat.
Personeel: is uitgesloten omdat het dan bij voorbaat al niet rendabel is.

Je merkt, we hebben zeker al het één en ander overdacht en ben blij te zien dat ook jullie ons die input geven.
Voor ons een teken dat we toch wel op de juiste weg zitten al zijn we er zoals gezeg nog maar oppervlakkig mee bezig.
Dit topic is daar ook een onderdeel van (soort van marktonderzoek binnen de doelgroep)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

Jeffrey1985 schreef:Een winkel beginnen is een groot risico met het steeds grotere aanbod op internet (met veel lagere prijzen). Een internetshop en af en toe een beurs afgaan is volgens mij rendabeler en misschien het makkelijkst om te starten.
Dat is zeker waar.
De markt in het algemeen, dus ook op andere gebieden is dat de internetprijzen vaak niet zo hele veel verschillen met de winkelprijzen.
Dat is ook één van de redenen waarom wij ons afvragen of een winkel mogelijk zou zijn naast het feit dat veel mensen graag rondkijken in een reguliere winkel.
Dit kan inhouden dat of de internetwinkel zijn duurder geworden of de normale winkels goedkoper, de prijzen van beiden liggen in ieder geval dichter bij elkaar als pakweg 10 jaar geleden.
We denken dat dit ook bewust zo gebeurd omdat er een wel erge scheefgroei in de markt kwam, om beiden bestaansrecht te geven moesten de prijze wel dichter naar elkaar groeien maar inderdaad, gemiddeld genomen liggen de internetprijzen nog wel lager als de winkelpijzen al zie je steeds vaker dat ze hetzelfde zijn.
Dat laatste zijn dan altijd zaken die zowel een normale winkel als internetshop hebben.

Teminste, dit is wat wij de laatste jaren op de markt zien gebeuren, of het daadwerkelijke feiten zijn weten we uiteraard niet.
Maar inderdaad, puur en alleen een internetshop is het veilligste en gemakkelijkst maar dan onderscheid je je niet echt van de rest omdat er al velen zijn met alleen een internetshop, iets wat gezien de kosten ook logisch is.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Model winkel

Bericht door Johan »

Audi-Exclusive schreef: Zo denk ik er ook over :thump_up:
Als het iets meer dan het gemiddelde kost zou ik het gewoon kopen.
Ik zou er best wel voor willen heen rijden als het de moeite is.
Het voordeel is dan dat je het direct hebt en niet hoeft te wachten tot het in huis is bij een online bestelling.
Voor zover we nu weten denken de meesten er zo over, het is echter alleen de vraag of dat er genoeg zijn om een winkel rendabel te maken.
Als je een ruimte moet gaan huren voor alleen een modelshop ben je op de huidige markt gemiddeld 1000 euro per maand kwijt, kan goedkoper maar word de ruimte te klein, zal dus eerder meer zijn.
Echter met de prijzen van nu beschikbare panden (je moet immers ergens vanuit gaan) komen gemiddeld op de 1000 euro per maand uit, moet je toch maar eerst terug zien te verdienen.
P.S. nog twee tips als u de winkel heeft opgezet en een website hebt, een paar foto's van de winkel erop zetten zowel de buiten als binnenkant want dat geeft bij mensen een indruk van of het de moeite waard is om te komen. En maak het zowel als de buiten- en binnenkant modern (tijdloos design)
zeker goede tip.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie