squadraminiatura schreef:Je schrijft dat jullie gestart zijn met het opzetten van een bloemenwinkel. Is dit een start vanaf nul, of neem je een bestaand iets over.
Dit is vanaf het 0 punt, we nemen dus geen bestaande winkel over in dezelfde markt, pand staat momenteel ook leeg, mede omdat er een woning aan vast zit wat voor velen niet erg aantrekkelijk is als je alleen een winkel wilt starten.
Maar op dat punt zitten we monenteel midden in de onderhandelingen.
Zou je eerst niet al jullie aandacht op de bloemenwinkel richten, en dan eens verder kijken? Gaat de bloemenwinkel voor het hoofdinkomen zorgen, of heeft 1van jullie of beiden misschien nog een (deeltijd)baan?
We richten ons uiteraard eerst op de bloemen, de modellen is voor op de langere termijn.
Dat ik hier alvast jullie menig wil weten heeft te maken met het feit dat als dit pand niet doorgaat we naar een ander pand gaan kijken, in dat geval ben ik dus wel benieuwd of een combinatie van beiden zaken onder één dak rendabel zou kunnen zijn.
De modellen komen dan uiteraard niet tussen de bloemen te staan

, het zal dan een pand worden waarbij beiden hun eigen ruimte krijgen.
Financieel wel gunstig opzich.
De bloemen zullen nu nog niet ons hoofdinkomen worden, ikzelf hou m,n baan er gewoon bij terwijl de winkel van m,n vrouw is.
Ben zelf nu zelfstandig ondernemer in een verfspuiterij en daarnaast parttime brandweerman (is ook betaald), echter wil ik dat spuiten niet de rest van m,n leven blijven doen omdat het erg zwaar is en toch niet bepaald gezond.
Mijn vrouw heeft al 20 jaar ervaring in bloemenwinkels dus tijd voor een eigen winkel.
Mocht die bloemen winkel voldoende goed lopen op termijn dan zou het wel ons hoofdinkomen moeten gaan worden omdat ik er zelf ook bij komt dan, of juist een modelshop dus en dat is dus de richting waar ik aan denk.
Wat modelautowinkels betreft, kan ik zeggen dat het rondsnuffelen in een winkel altijd boven een internetwinkel gaat, echter prijstechnisch is het vaak omgekeerd.
Heb je voor jezelf een bedrijfsplan opgezet, om de beoogde financieen in kaart te krijgen? Dat is zonder meer belangrijk.
Kun je zelf het startkapitaal opbrengen om in te kopen wat je nodig hebt, of denkt te hebben? Wie zijn je (toekomstige) klanten, en hoe denk je dat je jouw winkel onderscheidend kunt laten zijn in een redelijk moeilijke markt?
Allemaal goede tips, hebben we inderdaad al aan gedacht hetzij allemaal nog oppervlakkig omdat het toch niet voor op al te korte termijn zal zijn.
Ga je een pand of locatie huren, of kun je in het begin van huis uit de (internet)verkoop opstarten, en je voorraad opslaan?
We hebben een paar locaties in gedachten voor modelshop en die zijn vrijwel allemaal huur.
Voorraad opslaan is geen probleem, over die ruimte beschikken we al.
Zeker veel vragen maar is juist erg leuk die input

Je merkt wel dat we ons leven een geheel andere wending willen geven, niet omdat we het slecht hebben maar we zijn gewoon aan wat anders toe, nieuwe uitdaging.