ik moet zeggen dat ik diep respect voor je heb dat je nu al weer je oudere kitjes opnieuw aan gaat pakken.
Ik vind het idee van je erg goed. Ik wil je echter een paar tips meegeven om het resultaat nog mooier te maken.
als eerste zou ik het stof op de hoedenplank weghalen, dit is veelste grof. als vervanging kun je bloem gebruiken. Het klinkt raar,
maar het geeft op deze schaal een geweldig resultaat.
je doet het als volgt:
als eerste plak je alles af waar geen stofering moet komen. dan hou je als het goed is alleen de hoedenplank over. Hier spuit je met een spuitbus of airbrush rode verf op,
niet te veel maar gewoon dekkend. Dan strooi je er bloem overheen. Je wacht een paar seconden en dan klop je het overtollige bloem er langzaam vanaf. (gewoon tikken op de grond) als de verf goed droog is zit de bloem vast. Nu kun je van een afstandje (30 cm ) er een laag rode verf overheen spuiten. De rode verf wordt door de bloem automatisch mat.
Let wel op dat je van een afstandje spuit en niet te veel, anders krijg je klonters. Het geeft echt een heel mooi resultaat (en ik denk dat je hem dan niet nog een keer uit elkaar hoeft te halen om hem te verbetere

)
als tweede zou ik, nu je de kans hebt, gelijk even de stoelen mooier maken, met de zwarte stoffering ben je een beetje grof geweest als ik het zo mag zeggen. Er zit hier en daar wat op de zijkanten van de stoelen. Als je slim bent probeer je dat er af te schuren en dan opnieuw mat rood over de stoelen te doen. Dan wordt jouw wagen nog mooier.
succes!