Ik heb al tijden een Jaguar E-Type staan, en daar wilde ik graag (eindelijk) eens wat aan gaan doen.
Zelf heb ik een voorliefde voor Lamborghini en spaar al jaren 1:18 schaalmodellen. Na wat brainstormen over ideeën ging ik wat velgen passen en kwam tot de ontdekking dat die van een countach heerlijk staan op een E-Type!
Hierdoor heb ik besloten een Countachgeinspireerde Jaguar te gaan maken!
Dit is wat ik wil gaan doen:
-Velgen passend maken (wielkasten zijn te klein)
-Spuiten (Rood)
-Shaven (deurhandels, roosters etc. verwijderen)
-HEEL misschien (ik weeg het af aan de reacties) een engine swap met die van een Countach.
-Een ander dashboard (Of de hudige aanpassen, dat weet ik nog niet!)
-Cabrio stoffen kap verwijderen en een volledige roadster van maken.
-Interieur aanpassen en detaileren!
Jaguar E-type LP5000 QV
- Mercedesnerd
- Schaal: 1:43
Re: Jaguar E-type LP5000 QV
orgineel idee
oke.. lang niks laten weten.. nu eindelijk enkele foto's... het project is al flink opgeschoten!...
ik heb de achterste wielkasten van de E-type al wat groter gemaakt om ruimte te maken voor de grotere en bredere countach wielen.

Verder heb ik het motorblok aangepast. de 6 in lijn is er uit, transmissie losgehaald en aan een countach blok gemaakt.

Nu voor de motor dus alleen nog:
- Interieur aanpassen met Lamborghini pook (pook aan de versnellingsbak is weg).
- Engine bay lichtelijk aanpassen zodat de motor past en de stuurbehuizing werkt (als dit kan lukken).
- Spruistuk aansluiten op originele uitlaatpijpjes.
Nog tips of hints over het motorblok? Of iets leuks wat ik met het model kan doen?
ik heb de achterste wielkasten van de E-type al wat groter gemaakt om ruimte te maken voor de grotere en bredere countach wielen.

Verder heb ik het motorblok aangepast. de 6 in lijn is er uit, transmissie losgehaald en aan een countach blok gemaakt.

Nu voor de motor dus alleen nog:
- Interieur aanpassen met Lamborghini pook (pook aan de versnellingsbak is weg).
- Engine bay lichtelijk aanpassen zodat de motor past en de stuurbehuizing werkt (als dit kan lukken).
- Spruistuk aansluiten op originele uitlaatpijpjes.
Nog tips of hints over het motorblok? Of iets leuks wat ik met het model kan doen?
lekker flink verlagen ofzo??