Peter Parker schreef:
Ik rijd 1/32, heb je ervaring met die grote schaal?
In mijn lagere school jaren, had ik een klasgenoot, waarvan de vader op zolder een baan had liggen, om met 6 wagens tegelijk de "race" te rijden.
Die man ging zelfs zijn modellen 'tunen' met andere tandwietjes, ander rubber voor meer grip, enz..
Eens in de zoveel weken, werd daar een kampioenschap gereden voor de regio.
Wij mochten toen ook wel op die baan racen, menig uurtje hier versleten, enkel mochten we met 2 Ford (Le Mans winnaars rijden), deze waren gewone auto's.
Veel races verloren, en enkele races ook gewonnen.
Nu ik er weer over terugdenk, denk ik dat we toen op een Fleismann baan reden, met Scala.... auto's (merknaam weet ik niet meer, en ook niet de schaal).
Toen ik een jaar of 11 werd, zijn we verhuisd, en heb ik die jongen uit het oog verloren, tja zo gaat dat op die leeftijd
Thuis, hadden wij Carrera Servo (analoog), idd de wagens die op de baan konden sturen en zomaar van rijbaan konden wisselen, prachtig, met springschanzen enzo, wel veel lastiger om goed te besturen.
Achteraf gezien, was die baan met vaste railsen bij mijn schoolvriendje, veel meer competatiever dan die superdeluxe Carrara baan thuis.
Lang geleden, heb ik een item in de AIM / Modelauto iets gelezen over een liefhebber, die zijn baan met cacao poeder of bakmeel bedekte, om zijn baan als een Rally / sneeuw circuit liet lijken.
Op zo'n soort aangepaste baan, wil ik wel een rondje of 5 doen/driften, en dan het verder aan de profies overlaten.
Kijken is al mooi / lastig
Peter, veel race en drift plezier
Ron